Re: Szczepienia obowiazkowe i wizyta poloznej srodowiskowej

From: MadziaMa <m...@b...pl_niespamuj>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Szczepienia obowiazkowe i wizyta poloznej srodowiskowej
Date: Wed, 04 Aug 2004 10:44:41 +0200
Sender: m...@b...pl@host-ip59-175.crowley.pl

On Wed, 4 Aug 2004 09:44:42 +0200, "Benito" <B...@s...wp.pl>
wrote:

>Witam serdecznie, mam dwa pytanie:
>
>1. Czy wizyte poloznej srodowiskowej do noworodka nalezy zamowic,
>czy tez przyjdzie ona sama? Kiedy (ile czasu po urodzeniu) powinna
>ta wizyta nastapic?

Mi kazano zgłościc do mojej przychodni ze dziecko sie urodziło
telefonicznie w gabinecie poradni K - polożna zapisała co trzeba i
przyszła. Bo niby skad ma wiedzieć że się urodziło - no chyba że już
otworzyłaś dziecku kartę w rejestracji dzieciecej to pewnie sobie
dane przekażą.

>2. Obowiazkowe szczepienie planowane na szesc tygodni po tym pierwszym
>(otrzymanym w szpitalu) - znaczy sie WZW typu B i błonica/tezec/krztusiec
>- na ile dokladnie trzeba przestrzegac tego terminu (co do dnia, tygodnia
>czy jaki jest dopuszczalny margines) i co grozi jesli szczepienia sie nie
>wykona

Z tego co wiem to najlepiej trzymać sie tych terminów - sa one po to
aby szczepienie odniosło jak najlepszy efekt w skrajnych przypadkach
zeby wogóle odniosło efekt (jednak nie chodzi o dni). Jeśli natomiast
są przeciwskazania do szczepienia w danym terminie to nic sie nie
dzieje z powodu lekkiego opóźnienia. Znajoma miałay duze opóźnienie i
też nic sie nie stało. Lekarz zdecyduje w konkretnym przypadku co jest
korzystniejsze dla dziecka w zależności od jego stanu zdrowia.
Znajoma mówiła że pediatra raz użył takiego sformuowania: ale w ciągu
trzech m-cy drugą dawkę WZW to już trzeba podać (czyli 6 tyg. jest
opcją super ale odstepstwa od normy są możliwe a czasem konieczne).

pozdr
Magda