Szczepienie

1. Data: 2000-02-25 13:43:11

Temat: Szczepienie
Od: "news.tpnet.pl" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Poszukuję informacji o wykorzystaniu maści ogrodniczych w szczepieniu drzew
i krzewów. Spotkałem się z maścią silikonową lecz nie wiem jak się nazywa i
gdzie można ją kupić,w której z naszych firm. Może ktoś spotkał się z tymi
środkami.
Ponadto nawiążę kontakt w wymienie doświadczeń w rozmnażaniu amatorskim
drzew i krzewów liściastych i iglastych z sadzonek oraz nasion.
Pozdrowienia
o...@p...fm

1. Data: 2000-02-29 17:38:48

Temat: Odp: Szczepienie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik news.tpnet.pl <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:PFvt4.4434$W...@n...tpnet.pl...
> Cześć!
>
> Poszukuję informacji o wykorzystaniu maści ogrodniczych w szczepieniu
drzew
> i krzewów.

Rozumiem, że bardziej chodzi Ci o maść niż o informacje. Pytaj w sklepach.
Są rózne środki do zabezpoiczania ran po szczepieniu.
Przy tak niewielkich potrzebach jak w jednym ogrodzie niema potrzeby szukać
czegoś super extra. Raczej potrzebne jest coś łatwo dostepnego. Mozna też
próbować pytać na zaprzyjaźnionych szkółkach.
Poza środkami do smarowania i zanurzania, sa także specjalne taśmy w
szerokim wyborze zastępujace smarowanie. Dla amatorów mogą być one
trudniejsze w stosowaniu.

> Ponadto nawiążę kontakt w wymienie doświadczeń w rozmnażaniu amatorskim
> drzew i krzewów liściastych i iglastych z sadzonek oraz nasion.

Kontakt już nawiązałeś. My tu, prawie wszyscy, rozmnażamy po trochu. Jeżeli
chodzi Ci o kontakt na tzw. "priva" jak to piszą oblatani w świecie, to
zapewniam Cię, nie musisz się krepować, możesz pisać tutaj.
My tu wprawdzie trochę sobie żartujemy ale: " z kogo się śmiejemy, z siebie
się śmiejemy" :-).
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-03-02 05:58:32

Od: "news.tpnet.pl" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89ibbm$r83$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
> zapewniam Cię, nie musisz się krepować, możesz pisać tutaj.
> My tu wprawdzie trochę sobie żartujemy ale: " z kogo się śmiejemy, z

Dziękuję za tak szybką odpowieź z humorem.
Porady jakie otrzymałem od Ciebie są bardzo płytkie jak na profesjonalistę
za jakiego się uważasz.
Sądzę,że ni niewłaściwe jest traktowanie amatorów za gorszych
od profesjonalistów, gdyż z doświadczenia wiem, że swojej pasji poświęcają
więcej czsu nież niejeden " spec".
Odnośnie maści ogrodniczych to coś na ten temat wiem i poszukuję
maści silikonowej bo w moim rejonie tj. ślasku w sklepach i hurtowniach o
niej nie słyszeli, a szkólkarze twierdzą ,że przywożą ją
z zagranicy. Widziałem działanie tej maści oraz łatwość w szczepieniu oraz
stopień przyjęć.Więc jestem zainteresowany tym gdyż jako amator szczepię po
kilka sztuk z danej odmiany i interesuje mnie jak największy stopień
przyjęć. Gdyż jak zaszczepię tylko jedno drzewko i się przyjmie to mam 100%.
To na tyle nie zanudzam dalej.
Mam nadzieję , że jeszcze podyskutujemy a zwłaszcza jak nabiorę
wprawy w lotach po grupie.
Mirek

1. Data: 2000-03-03 00:03:46

Temat: Re: Szczepienie
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Porady jakie otrzymałem od Ciebie są bardzo płytkie jak na profesjonalistę
>za jakiego się uważasz.

Trochę to Miśkiem zajechało:-), albo wszyscy na śląsku mają taki
"bezpośredni" styl:-)

>Sądzę,że ni niewłaściwe jest traktowanie amatorów za gorszych
>od profesjonalistów, gdyż z doświadczenia wiem, że swojej pasji poświęcają
>więcej czsu nież niejeden " spec".

Zatem nikt na tej grupie nie spełnia "kryteriów" profesjonalistów.

>Odnośnie maści ogrodniczych to coś na ten temat wiem i poszukuję
>maści silikonowej

Czy ta maść silikonowa jest sprayem? Jeśli tak, to u mnie na rynku były w
zeszłym sezonie.
Czy rozmawiałeś o jej właściwościach ze szkółkarzami "owocowymi" czy
"ozdobnymi"?
100% skuteczność osiągasz? czy chciałbyś osiągnąć? (nie zrozumiałem Twojego
zdania cyt. "Gdyż jak zaszczepię tylko jedno drzewko i się przyjmie to mam
100%.").

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-03-03 08:12:14

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik news.tpnet.pl <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cqnv4.21434$W...@n...tpnet.pl...
> Porady jakie otrzymałem od Ciebie są bardzo płytkie jak na
profesjonalistę
> za jakiego się uważasz.

Od czasu do czasu, pojawiają się na tej grupie (jak meteory) osoby
zgłaszające jakieś roszczenia. Uważają one że muszą zostać właściwie
obsłużeni. Uważają, że muszą uzyskać odpowiedź która do tego powinna być
szybka i pełna czyli "głęboka".
Otóż pewnie rozczaruję Cię gdy powiem, że nikt tutaj niema żadnych
obowiązków
względem Ciebie.
Odpowiada kto chce, komu chce i w jaki sposób chce.

Ja Tobie odpowiedziałem tylko dlatego, że nikt inny tego nie zrobił. Nie
bardzo interesują mnie pasty do szczepienia ale chodziło mi o to abyś ty nie
poczuł się głupio, że nikt Ci nie odpowiedział.

> Sądzę,że ni niewłaściwe jest traktowanie amatorów za gorszych
> od profesjonalistów, gdyż z doświadczenia wiem, że swojej pasji poświęcają
> więcej czsu nież niejeden " spec".

Jesteś jedyną osobą która bierze mnie za profesjonalistę. Trochę jest to dla
mnie obraźliwe. Zawsze uważałem się za amatora ogrodów.
Naraziłem się kiedyś Rafałowi i może innym osobom kiedy stwierdziłem, że
tylko amator może kochać ogrody. Profesjonalista nie ma tak wiele
przyjemności z działalności ogrodowej, jak osoby nie wykonujące tych
czynności zawodowo.

> Odnośnie maści ogrodniczych to coś na ten temat wiem

Myślę, że wiesz także o preparacie LAC BALSAM - sztucznej korze do
zabezpieczania szczepień, POMONA - zabezpieczania szczepień na zimno,
REBWACHS WF czerwonym granulacie do stosowania na gorąco, paskach do
szczepień FLEXIBAND, łatkach OKULETTE.
Ja stosuję BUDY TAPE - specjalna taśmę do szczepień i okulizacji która ma
bardzo ciekawe właściwości.
Nie chce mi się jednak rozpisywać o tym szerzej. Nie mam takiego obowiązku.
Myślę, zresztą, że inni mają więcej wiadomości niż ja w tym zakresie.

> niej nie słyszeli, a szkólkarze twierdzą ,że przywożą ją
> z zagranicy. Widziałem działanie tej maści oraz łatwość w szczepieniu oraz
> stopień przyjęć.

Nie przesadzaj. Myślę, że nie wiele gorsze wyniki można uzyskać stosując
zwykłą glinę. Pewnym jest, że nie maść, w szczepieniu, jest najważniejsza.

> Mam nadzieję , że jeszcze podyskutujemy

Nie jestem pewien.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-03-03 09:34:29

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89mvol$p7i$...@a...webcorp.com.pl...

> Trochę to Miśkiem zajechało:-), albo wszyscy na śląsku mają taki
> "bezpośredni" styl

Udam, że tej wypowiedzi nie było ;)
Basia.

1. Data: 2000-03-03 09:49:31

Temat: Re: Odp: Szczepienie
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> Udam, że tej wypowiedzi nie było ;)

Tak Piotra lubie, ze puszcze mu to zdanie w niepamiec :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-03-07 04:38:32

Od: "Ania" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89o1i6$72e$...@a...webcorp.com.pl...

Na wstępie chciałem Cię bardrdzo przeprosić jeśli moja wypowiedź Cię
uraziła.

> poczuł się głupio, że nikt Ci nie odpowiedział.

Napisałem do grupy gdyż chciałem sprawdzić jak działacie na własnej skórze
a nie tylko przyglądać się i czytać o problemach innych. Może miałem trochę
inne wyobrażenie o zakresie udzielanych informacji.
Twoje obawy,że nikt inny mi nie odpowie okazały się przedwczesne za co
bardzo dziękuję Tym osobom.

> [...]
tak wiele
> przyjemności z działalności ogrodowej, jak osoby nie wykonujące tych

Może faktycznie przesadziłem nazywając Cię profesjonalistą, lecz po
wcześiniejszym przejrzeniu Twojej strony ,przeczytaniu o tym co piszesz o
sobie odniosłem wrażenie, że nim jesteś no cóż myliłem się.
Teraz już wiem, że odpowiadasz innym aby znaleźć się na liście i przodować
wśród "gadatliwych grupy", pachnie mi to egocentryzmem.
Mam nadzieję że nie będę meteorem w tej grupie i trochę jeszcze
porozmawiamy.

> [...]
> zwykłą glinę. Pewnym jest, że nie maść, w szczepieniu, jest najważniejsza.

Dziękuję za powyższe informacje.Pewnie że ich nie musiałeś udzielać .
Może inni mają większe doświadczenie ale mało kto chce się nimi
podzielić.Sposób gliną jest doskonały ,pamiętam drzewka szczepione tą
metodą-owinięte szmatą i zasmarowane gliną.Mam nadzieję że czasy inkwizycji
w ogrodnictwie się skończyły a obcnie stosowane środki są doskonałe i
pomagają w sukcesie ogrodnikowi zarówno amatorowi jak i profesjonaliście.

> Nie jestem pewien.
> --

Chyba Cię nie zdenerwowałem i jeszcze podyskutujemy.Chciałem porozmawiać w
chat, jednakże nie zastałem Cię a mogę rozmawiać tylko w soboty i niedzielę
gdyż pozostałe dni tygodnia pracuję od rana.

> --
> Szukasz pracy ? Znasz rynek IT (Internet) ? - http://webcorp.pl/praca/

pomozcie
jaka nazwa