Szklarnia-proszę o porade

1. Data: 2006-04-18 04:56:33

Temat: Szklarnia-proszę o porade
Od: "M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam zamiar zbudować szklarnie około 2 ma 3 metry(na pomidorki).
Ścianki będą z okien a dach z folii.
Nie wiem co z podstawą ? tzn. czy powinnam wylać fundamenty
czy tylko krawężniki i na to szklarnia?
Bardzo proszę o poradzenie liczę na WAS!
Pozdrawiam-poŚwiątecznie-Mamina.

2. Data: 2006-04-18 06:53:59

Temat: Re: Szklarnia-proszę o porade
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ścianki będą z okien a dach z folii.
> Nie wiem co z podstawą ? tzn. czy powinnam wylać fundamenty

Lepiej odlać cienki fundament.Okna są ciężkie.Jeśli dasz pod spód
kostki czy płyty, krety z nornicami podryją, woda wypłucze i całość
rozlezie się.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-04-18 07:00:18

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lepiej odlać cienki fundament.Okna są ciężkie.Jeśli dasz pod spód
> kostki czy płyty, krety z nornicami podryją, woda wypłucze i całość

Ja do takiej szklarenki planuję zrobić "fundament" z desek :-) żeby okna nie
stały na ziemi i takie deski będą trzymały konstrukcję u dołu.

Jacek

4. Data: 2006-04-18 07:08:49

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7ffa.00000001.44447180@newsgate.onet.pl M
<m...@o...pl> napisał(a):

> Mam zamiar zbudować szklarnie około 2 ma 3 metry(na pomidorki).
> Ścianki będą z okien a dach z folii.
> Nie wiem co z podstawą ? tzn. czy powinnam wylać fundamenty
> czy tylko krawężniki i na to szklarnia?

Hejka. Moja szklarenka z okien o wymiarach 6 x 4m stoi na bloczkach
betonowych, które są umieszczone tylko pod miejscami gdzie łączą się okna.
Pozdrawiam punktowo Ja...cki

5. Data: 2006-04-18 07:20:50

Od: "marek69" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
moja szklarnia wykonana ze zdemontowanych okien stoi na wkopanych w ziemię
krawężnikach. Absolutnie nie ma problemu z jej stabilnością. Natomiast ma inną
cechę, a mianowicie jest zimna. Szklarnia jest wykonana z pojedyńczych okien i
być może to jest przyczyną niezbyt wyokiej temperatury panującej wewnątrz. W
ubiegłym roku na wszystkie ściany dodatkowo założyłem folię. Poprawa termiczna
jest znaczna. Dach mam klasyczny - foliowy.Teraz mam dwa w jednym.
Jeżeli masz dostęp do zdemontowanych okien rozważ kwestię zudowania szklarni z
powdójnych okien.
Pozdrawiam Marek69

6. Data: 2006-04-18 07:46:03

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie wiem co z podstawą ? tzn. czy powinnam wylać fundamenty
> czy tylko krawężniki i na to szklarnia?
> Bardzo proszę o poradzenie liczę na WAS!

Moja szklarenka 5,5x2,5 posadowiona jest tak
jak pisze Dirko (podstawa punktowa).
Tu masz kilka linków poglądowych
http://www.buildeazy.com/greenhouse.html
masz na stronie: http://www.hobby-greenhouse.com/kits.html
http://www.hobby-greenhouse.com/8mm.side.jpg

Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2006-04-18 20:38:57

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkim Dziękuje Serdecznie za podpowiedzi.
Na szczęście znalazłam niedaleko gotowe wylane cięzkie płyty betonowe.
Połowa jest już wkopana.
Okna są zdobyczne, szyba podwójna.
Pomidorki jak na razie na parapecie.

Pozdrawiam-M

8. Data: 2006-04-18 21:21:12

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pomidorki jak na razie na parapecie.

Siewki czy już przepikowane?
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

9. Data: 2006-04-18 21:53:33

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na szczęście znalazłam niedaleko gotowe wylane cięzkie płyty betonowe.
> Połowa jest już wkopana.
> Okna są zdobyczne, szyba podwójna.
> Pomidorki jak na razie na parapecie.
>
> Pozdrawiam-M

Nie zapomnij o wentylacji.

10. Data: 2006-04-20 05:14:25

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Mają ok.20 cm.To maluchy bo widziałam już u działkowców w szklarni takie
półmetrowe.O wentylacji będę pamietać.
M.

chwale się wiosną
czy to jakaś rocznica?
korzystny wplyw na człowieka / orzech wloski
mieszaniny pestycydow
Drzewko straznicze