Szlifierka precyzyjna

1. Data: 2008-06-16 04:53:13

Temat: Szlifierka precyzyjna
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie dotyczy nie konkretnej marki, ale szlifierki pewnego
rodzaju tak ogólnie. Chodzi mi o szlifierkę "precycyjną", czy
jak ją inaczej zwać. Coś jak wiertarka, ale tubus jest prosty,
ma mały uchyt do trzpieni o średnicy 6, 8 mm. Z tego co gdzieś
mi się tłucze po głowie to wolno w szlifierce używać tylko takie
trzpienie, których końcówki są "małe", tzn. mają tam jakieś
kilka centymetrów. To jak rozumiem ma związek z siłami
odśrodkowymi czy czymś takim. I użycie małych końcówek dotyczy
pracy przy maksymalnych, bardzo wysokich obrotach. I teraz moje
pytanie: czy będzie bezpieczne dla takiego sprzętu, gdy włożę
tarczę o średnicy rzędu 15cm, ale praca odbywać się będzie na
bardzo małych obrotach? Wydaje mi się, że nie powinno to
zniszczyć sprzętu, bo obroty spadają diametralnie i ta siła
związana z większą średnicą końcówki już nie będzie zbyt duża.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

2. Data: 2008-06-16 05:57:37

Temat: Re: Szlifierka precyzyjna
Od: Pan Marian <p...@m...paracelcus.net> szukaj wiadomości tego autora

ab pisze:
> [...]
> trzpienie, których końcówki są "małe", tzn. mają tam jakieś
> kilka centymetrów. To jak rozumiem ma związek z siłami
moment obrotowy
> [...]
> pytanie: czy będzie bezpieczne dla takiego sprzętu, gdy włożę
> tarczę o średnicy rzędu 15cm, ale praca odbywać się będzie na
nie - niskie obroty nawet pogorszą sprawę
Wydaje mi się, że nie powinno to
> zniszczyć sprzętu, bo obroty spadają diametralnie i ta siła
> związana z większą średnicą końcówki już nie będzie zbyt duża.

przy tej średnicy moment obrotowy (czyli łopatologicznie - siła na
krawędzi tarczy )będzie tak niski, że zatrzymasz tarcze tnąc styropian,
silnik można spalić nawet w momencie ruszania szlifierki z tak dużą
tarczą. wątpliwe jest też porządne umocowanie tarczy w takiej
szlifierce, nie wycentrujesz osiowo, wiertarka delikatna (plastik) i
gotowy piorun kulisty w pokoju - generalnie nie polecam

Pan Marian

3. Data: 2008-06-16 13:05:35

Od: Sen <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wazne jest aby nie przekroczyc dla danej sciernicy predkosci obrotowej,
bo moze nastapic jej rozerwanie.
Co do srednicy samej sciernicy, to juz nalezy sie posilkowac instrukcja
danej szlifierki, nie wiem jaka sciernice chcesz zalozyc, ale jezeli
pelny kamien 15cm to bedziesz bardzo silnie odczuwal efekt mimosrodowy
przy takiej masie a i praca moze byc uciazliwa, bo przekroczysz max
obciazenie szlifierki.

4. Data: 2008-06-16 19:59:09

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

ab pisze:
> [...]
> zniszczyć sprzętu, bo obroty spadają diametralnie i ta siła
> związana z większą średnicą końcówki już nie będzie zbyt duża.

Kiepski pomysł.
1) Takie szlifierki mają duże obroty, mały moment (siłę). A ustawione
małe obroty > bardzo mały moment napędowy, będzie ci się tarcza
zatrzymywała przy byle dotknięciu (regulatory obrotów nie mają
stabilizacji tych obrotów)
2) tego typu wysokoobrotowe szlifierki mają bardzo delikatne mocowanie
futerka/trzpienia, wsadzenie tam tarczy fi 150 da ci dzwignię i ogromne
siły działające na niewielkie łożyska (czasem i ślizgowe), będzie
troszkę tylko niewyważone i będzie biło i natychmiast się
scentruje/skrzywi/wyjedzie... Jeśli nie rozpadnie.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

[sprzedam] komfortowe 3 pokojowe MIESZKANIE
[sprzedam] komfortowe 3 pokojowe MIESZKANIE
Smród z pralki
ipowood ?
BRAWO !!!