Szpital

1. Data: 2003-06-18 13:42:50

Temat: Szpital
Od: "Edi" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Może to nie ta grupa dyskusyjna, ale muszę sobie ulżyć. Nie wiem jak można
do pacjenta zgłaszającego się do szpitala wyskoczyć z tekstem: "a czego Pani
oczekuje od szpitala, ze Pani wyzdrowieje? Pani ma już 73 lata"
Ręce mi opadły. Słowa te wypowiedziała Pani doktor przyjmująca do szpitala.
To ja już nic nie rozumiem, jak człowiek jest w starszym wieku i się
rozchoruje to ma sobie trumnę zamówić na zaś.
Babcia po trzech dniach "wspaniałej" opieki zmarła i z tego powodu jest mi
bardzo przykro.
A wracając do służby zdrowia jak ktoś nie ma powołania powinien wybrać inną
profesję. Komuś też może być bardzo przykro gdy usłyszy taki tekst.

Pozdrawiam
Edi

2. Data: 2003-06-18 17:55:42

Temat: Re: Szpital
Od: "Sluchaj" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pani ma już 73 lata"

>Babcia po trzech dniach "wspaniałej" opieki zmarła

To mieliście pecha, ja powiem tyle, mama mojej żony 91, jej mąż (teść) 91, w
zeszłym roku, miał wymianę soczewki oka, mój tato 88 ubiegły rok, szycie
jelita grubego, obecnie w szpitalu na przepuklinę, wszyscy jesteśmy dobrej
nadziei. Właściwie na służbę zdrowia nic powiedzieć nie mogę, no może brak
medykamentów w niektórych szpitalach.

I jeszcze jedno jaka babcia tylko 73 lata, szkoda człowieka i tak młodej
kobiety.

3. Data: 2003-06-18 20:27:02

Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edi" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> A wracając do służby zdrowia jak ktoś nie ma powołania powinien wybrać
inną
> profesję. Komuś też może być bardzo przykro gdy usłyszy taki tekst.

To i ja sobie ulze.
Jak moze lekarz onkolog wziac kupe kasy od pacjenta wiedzac ze wcale
bardziej mu nie pomoze ,bo nie jest Bogiem?Lekarz i tak ma obowiazek zrobic
wszystko aby ratowac ludzkie zycie ,wiec po co udaje ze za kase zrobi
wiecej?Gosc wzial kase a operacja i tak jest do poprawki :/ I tak nie
wiadomo czy pacjent bedzie zyl....:/

Magda

4. Data: 2003-06-18 21:25:16

Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> Nie jestem zwolennikiem brania kasy za operacje
> ale po pierwsze w wielu przypadkach rodziny JA WCISKAJA
> lekarzom na sile

Niestety to prawda,ludzie mysla ze za kase kupia zdrowie,ale wg mnie lekarz
powinien odmowic....

> a po drugie w przypadku nowotworow zlosliwych nigdy nie ma
> gwarancji, ze operacja wyleczy chorego

I o to mi wlasnie chodzi,ale ludzie mysla:wzial kase -bedzie dobrze
,bardziej sie postara,ale to przeciez bzdura.

Pozdrawiam.Magda

5. Data: 2003-06-18 21:30:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Jun 2003, Mrowka wrote:

> [...]

lekarzom na sile

a po drugie w przypadku nowotworow zlosliwych nigdy nie ma

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-06-19 05:05:37

Od: "Edi" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci

> po pierwsze w wielu przypadkach rodziny JA WCISKAJA
> lekarzom na sile (kase)

Lekarz jak nie chce nie musi wziac.
Prawda jest jednak taka, ze lekarze najczesciej sami sugeruja lub mówia
wprost ile chca pieniedzy.

Pozdrawiam
Edi

7. Data: 2003-06-19 08:30:36

Od: Egghead <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Edi" <e...@g...pl> wystukał
(news:bcrg6d$l99$1@inews.gazeta.pl):

> Lekarz jak nie chce nie musi wziac.

Na mnie sie kilku pacjentow nawet obrazilo - co Ty na to?

> Prawda jest jednak taka, ze lekarze najczesciej sami sugeruja lub
> mówia wprost ile chca pieniedzy.

Oooo, najczesciej? Masz dowody? Widziales cos takiego? To lec do
prokuratury, spelnisz obywatelski obowiazek. A jesli jedna ciocia
drugiej cioci tak mowila, to jest to jeden z wielu obiegowych sadow,
wywodzacych sie z kilku glosnych przypadkow (udowodnionych!). Pracuje w
duzym szpitalu i nie spotkalem sie z takim zjawiskiem, a mam dostep do
miejsc i informacji niedostepnych dla pacjentow. I choc nie watpie, ze
zdaza sie tak, jednostkowo, to pisanie "najczesciej" jest duzym
naduzyciem. Moze taka teza: "Pozary najczesciej wywoluja strazacy."
Pozdrawiam
Egghead

8. Data: 2003-06-19 16:48:42

Od: "Sluchaj" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaznaczam, nie jestem lekarzem ani pracownikiem służby zdrowia. Wszystko co
piszecie to prawda.

A może to jest tak:

przychodzi chory z wyrostkiem lub innym byle czym, daje kasę, lekarz nie
bierze pacjent myśli "umieram bo nawet nie chciał wziąć pieniędzy",
odwrotnie

nieuleczalnie chory daje pieniądze lekarz bierze, chory myśli "wziął,
jaszcze pożyję".

Co jest lepsze brać czy nie brać oto jest pytanie. A może potrzebna jest
kolejna reorganizacja ?

9. Data: 2003-06-19 18:50:20

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jun 2003, Sluchaj wrote:

> przychodzi chory z wyrostkiem lub innym byle czym, daje kasę, lekarz nie
> bierze pacjent myśli "umieram bo nawet nie chciał wziąć pieniędzy",
> odwrotnie

cos w tym jest - bo dokladnie tak bylo jak maz starszej Pani,
ktora u nas lezala probowal mi dac a ja nie wzialem to
sie rozplakal, ze jego zona 83 letnia kobieta juz jest tak
chora, ze za chwile umrze. Na szczescie wszystko jest dobrze,
ostatnio w dobrej formie byla na kontroli :-). W zamian
przywiezli wspanialy domowy sernik i na akordeonie zagral (okazalo
sie, ze gra w ludowej kapelii) kilka oberkow - co bylo
bardzo mile :-)

P.

10. Data: 2003-06-26 11:53:48

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:
> [...]

A Ty Magdo myslisz, ze lekarz jest robotem, ktory jest w stanie
przewidziec wszystko?
Nie zawsze operacja przynosi oczekiwany rezultat, czesto pojawiaja sie
komplikacje, ktorych nawet najlepszy lekarz moze nie przewidziec. Kazdy
organizm jest indywidualny i tak naprawde wynik leczenia glownie zalezy
od tej indywidualnosci.

Anka

progesteron
rozdzielenie TantumRosa (benz.)