Szybkie czytanie - wodzenie wskaźnikiem

1. Data: 2003-01-08 09:34:56

Temat: Re: Szybkie czytanie - wodzenie wskaźnikiem
Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> wrote in message
news:avea9s$19u$1@foka.acn.pl...

> no.. normalnie :) Wyjrzyj za okno, widzisz wiele rzeczy ktore jednoczesnie
> maja miejsce, potrafisz je zapamietac i po chwili wyobrazic sobie, w czym
> problem z zapamietaniem dwoch wierszy tekstu jednoczesnie?

Moze, ale... napisales

> potrafisz je zapamietac i po chwili wyobrazic sobie

czyli obserwuje wiele rzeczy "biernie" np. patrze przez okno,
czyli patrze "na wszystko",
a potem czyli skoncetrowac sie czyli
"o jaki ladny ptaszek na drzewie".

Moze to szybkie pytanie polega wlasnie na takim "obserwowaniu wszystkiego"?
Rozumiem ze przyrode, ale z tekstem tez sie tak da?
Ciezko mi to sobie wyobrazic...
Duch

1. Data: 2003-01-08 10:34:54

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"marcinwieszczu" <m...@p...fm> wrote in message

> Ostatnio czytalem ksiazke, ktora mialem potem
> omowic przed klasa. W czasie czytania ksiazki wydawalo mi sie ze wiele
> szczegolow mi umyka, jednakze na drugi dzien strescilem klasie ksiazke,
> wdajac sie w szczegoly, ktore myslalem ze mi ulecialy.

O, to jest ciekawe - czyli wyglada na to, ze obserwuje sie tekst,
ktory potem sie przypomina.

Pamietam w skole gadalo sie na lekcjach a byla taki nauczyciel,
on mowil mimo wszystko swoje i dosc ciekawie. Po lekcji nie pamietalem nic.
A po ilus tam latach wszystko zaczelo sie przypomiac, az niewiarygodne,
kolego mial to samo.
Duch

Blędy spostrzegania i wynikające z tego pułapki umysłu
Poradźcie coś
czat
Schizofrenia - potocznie
Psycholog pilnie poszukiwany Warszawa