Szybkie czytanie - wodzenie wskaźnikiem

1. Data: 2003-01-04 23:57:19

Temat: Szybkie czytanie - wodzenie wskaźnikiem
Od: "Rad Radish" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zacząłem kurs szybkiego czytania Tony'ego Buzan'a "Podrecznik szybkiego
czytania". Doszedłem do etapu wodzenia wskaźnikiem pod linią tekstu. Ale gdy
przeczytałem kolejny rozdział na temat zaawansowanego wodzenia wskaźnikiem
to zupełnie się zdezorientowałem. Np. metoda "Przebieg co drugą linię" - Czy
w tym przypadku należy czytać jednocześnie dwa wiersze od lewej do prawej?
Próbowałem tak ale w głowie mam kopletny galimatias. Czy mógłby mi ktoś to
wytłumaczyć? I czy w ogóle metody Buzan'a są dobre?

Pozdrowienia
Rad Radish
P.S. Jeśli trafiłem na zła grupę to proszę o namiary na inną o tej tematyce.

1. Data: 2003-01-05 13:53:06

Temat: Re: Szybkie czytanie - wodzenie wskaźnikiem
Od: "izusek" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rad Radish" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrowienia
> Rad Radish
> P.S. Jeśli trafiłem na zła grupę to proszę o namiary na inną o tej

Ja czytalam ten podrecznik, ale po przeczytaniu 3/4 zrezygnowalam, bo mi nie
szlo. Moze lepiej isc na lekcje szybkiego czytania do jakiejs szkoly, na
jakies kursy do specjalistow. Nie wiem, ale jesli chcialabym tego sia
nauczyc musialabym conajmniej z 5 razy przeczytac cala ksiazke :)

Iza

1. Data: 2003-01-06 09:30:03

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rad Radish" <r...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]

Nigdy tego nie robilem (szybkie czytanie), ale sam sie dziwie czy to jest
mozliwe...
(czy to nie jakis kit to wszystko?)

Jezeli jest tekst (np. ksiazka historyczna) , w pierwszej linijce jest
"16 dywizja spadochroniarzy zaatakowala ZZZZ od polnocy"

a w drugiej

"W tym czasie Na wschod od XXX czolgi YYY wjechaly na bagna"

... to zakladajac ze umiesz nawet przeczytac te dwie linijki i to szybko,
to jak to zapamietac, wyobrazic sobie?
Przeciez pamiec dziala tak ze czytam o czym (np. spadochronirzach),
potem sobie to wyobrazam i zapamietuje.
Jak zapamietac, wyobrazic sobie 2 rzeczy rownoczesnie???
A moze 2 razy szybciej - czyli najpier 1, potem druga?

Tylko jak sie ma do tego, ze "lecisz" z 2 linijkami jednoczesnie?

Moim zdaniem - niemozliwe :-)
Duch

1. Data: 2003-01-06 18:30:22

Od: "Agaczur" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> "Rad Radish" <r...@N...gazeta.pl> wrote in message
>
> Nigdy tego nie robilem
> Jak zapamietac, wyobrazic sobie 2 rzeczy rownoczesnie???

> Moim zdaniem - niemozliwe :-)
> Duch

Witaj Duchu!
Może i możliwe ( kto wie) ale czy tak naprawdę potrzebne? ;-)
Lubię się delektować lekturą. Niewiele jest przyjemniejszych rzeczy od
zanurzenia się w wygodnym fotelu i smakowanie ...To tak jak ze słodyczami.
Możesz zjeść i nie poczuć, że zjadłeś. :)
Pozdrawiam smacznie - Agnieszka

1. Data: 2003-01-07 01:49:54

Od: "marcinwieszczu" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wg mnie metody Buzana sa bardzo dobra. sama technika wodzeniaa wskaznikiem
pod tekstem poprawila szybkosc mojego czytania o 50%. Nie wiem czy
przykladales uwage do tego co pisal autor. Czy przeczytales dokladnie o
'percepcji cyklopa' i 'widzeniu poziomym i pionowym' oraz o wykozystaniu
pamieci fotograficznej przy czytaniu? To, ze masz metlik w glowie jest
zrozumiale. Buzan isze zeby najpierw pocwiczyc wodzenie wzrokiem bez
starania sie zrozumienia tekstu. gdy oczy przyzwyczaja sie do szybkosci
nalezy zabrac sie do prob zrozumienia czytanego tekstu.
Apropos zrozumienia... wydaje mi sie ze metody szybkiego czytania w ty
wzgledzie sa bardzo dobre. Ostatnio czytalem ksiazke, ktora mialem potem
omowic przed klasa. W czasie czytania ksiazki wydawalo mi sie ze wiele
szczegolow mi umyka, jednakze na drugi dzien strescilem klasie ksiazke,
wdajac sie w szczegoly, ktore myslalem ze mi ulecialy.
Nie wiem co inni mysla na temat metod Tony'ego Buzana, ale ja goraco
polecam. Jest to klucz do sukcesu, zwlaszcza na studiach gdy czytania masz
po uszy.

1. Data: 2003-01-07 06:25:30

Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... to zakladajac ze umiesz nawet przeczytac te dwie linijki i to szybko,
> to jak to zapamietac, wyobrazic sobie?

no.. normalnie :) Wyjrzyj za okno, widzisz wiele rzeczy ktore jednoczesnie
maja miejsce, potrafisz je zapamietac i po chwili wyobrazic sobie, w czym
problem z zapamietaniem dwoch wierszy tekstu jednoczesnie?

Merlin

--
Tomasz 'Merlin' Kolinko
"As you think, you shall become."

1. Data: 2003-01-07 11:41:51

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zanurzenia się w wygodnym fotelu i smakowanie ...To tak jak ze
słodyczami.
> Możesz zjeść i nie poczuć, że zjadłeś. :)

IMHO dobrze jest mieć wybór.
Delektujesz się czymś smacznym, ale jeśli masz kilka godzin na przeczytanie
jakichś 3 tys. stron, średnio cię interesujących - to są dwa wyjścia, albo
szybko przeczytać ;), albo się rozryczeć.

BTW - szybkie czytanie jest dość męczące (w dłuższej perspektywie). Moja
praca polega m.in. na szybkim czytaniu (każdego dnia mam do przeczytania,
przeanalizowania i skomentowania około 400 - 500 stron - wszystko w ciągu
max. 3 godzin), oprócz tego co kilka dni muszę przeczytać kilka wydawnictw
fachowych, no i oczywiście, czytam coś dla swojej prywatnej przyjemności ;).
Ale po akcji "szybkie czytanie", gdzie przez głowę przetacza się ogromna
ilość informacji, przeważnie jestem wykończona (psychicznie). A kiedy nie
można odpocząć jest to po prostu rujnujące dla zdrowia (psychicznego) - mój
mózg nie zawsze nadąża z przetwarzaniem tej informacji.

Asmira

1. Data: 2003-01-07 17:33:06

Od: "Agaczur" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jakichś 3 tys. stron, średnio cię interesujących - to są dwa wyjścia, albo
> szybko przeczytać ;), albo się rozryczeć.

Droga Asmirko!
Masz rację. Niewiele rzeczy w życiu musiałam robić na czas ;-). I pewnie
stąd takie a nie inne podejście do tematu.... Oczywiście o szybkim czytaniu
słyszałam, ale cieszę się -pomimo wszystko - że nie muszę z tego korzystać
na codzień.
Życzę wielu chwil, w których i Ty będziesz miała czas podelektować się
lekturą. : - )
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2003-01-07 18:58:30

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
korzystać
> na codzień.
> Życzę wielu chwil, w których i Ty będziesz miała czas podelektować się

Ano sie delektuje :) - np. 'Czwarta reke, Irvinga zaczelam czytac poltora
miesiaca temu, na sali porodowej, skonczylam przedwczoraj w wannie.
Z szybkim czytaniem ma sie po prostu wybor.

Asmira

1. Data: 2003-01-07 20:48:35

Od: "Agaczur" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ano sie delektuje :) - np. 'Czwarta reke, Irvinga zaczelam czytac poltora
> miesiaca temu, na sali porodowej, skonczylam przedwczoraj w wannie.

Gratuluję świżo upieczonej Mamie! Pozdrawiam, mam nadzieję, że masz się
dobrze. Serdeczności A.

Blędy spostrzegania i wynikające z tego pułapki umysłu
Poradźcie coś
czat
Schizofrenia - potocznie
Psycholog pilnie poszukiwany Warszawa