T-coil w aparatach sluchowych

1. Data: 2007-10-20 06:59:02

Temat: T-coil w aparatach sluchowych
Od: Stachu <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
moze ktos z Panstwa sie orientuje, ...
odkrylem fajny zestaw sluchawkowy wspolpracujacy z aparatami
sluchowymi, pod warunkiem ze maja takie cos jak w temacie - T-coil.
co doszedlem ze to chyba jest jakas cewka, dajaca mozliwosc
odbierania fal radiowych emitowanych przez petle indukcyjna na tym
zestawie..
http://cgi.ebay.co.uk/New-OEM-Nokia-Inductive-Loop-f
or-T-coil-Hearing-Aids_W0QQitemZ140170117800QQihZ004
QQcategoryZ20371QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewIte

problem. - nie znam / nie namierzylem zadnych takich zestawow.. a w
opisach nigdzie nikt nie pisze czy ta cewka jest tam wbudowana czy
nie..

moze ktos z Panstwa bylbym mily wskazac gdzie takie zestawy mozna
nabyc - jakies linki czy nazwy..

z gory b dziekuje
pozrawiam
stach

2. Data: 2007-10-20 16:33:22

Temat: Re: T-coil w aparatach sluchowych
Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Stachu" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> witam

Witaj,

> [...]
> co doszedlem ze to chyba jest jakas cewka, dajaca mozliwosc
> odbierania fal radiowych emitowanych przez petle indukcyjna na tym

Przypuszczalnie chodzi tu o aparaty sluchowe majace wbudowane cewki
indukcyjne, które sluza do korzystania z petli indukcyjnych i aparatów
telefonicznych. W moich starych aparatach sluchowych, jeszcze analogowych
mialam tzw pozycje T, która wlasnie sluzyla tym celom. Niestety nigdy nie
uzywalam aparatów cyfrowych wiec nie moge pomóc.
Moze spróbuj zadac to pytanie na foum osób majacych problem ze sluchemi. Tam
jest sporo osób, które z takich dobrodziejstw korzystaja.
http://www.onsi.pl/
http://www.deaf.pl/
http://www.idn.org.pl/kakofonia/

--
do uslyszenia
Sylwi@

3. Data: 2007-10-21 09:41:36

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stachu pisze:
> [...]
> co doszedlem ze to chyba jest jakas cewka, dajaca mozliwosc
> odbierania fal radiowych emitowanych przez petle indukcyjna na tym

Zgadza się - jeśli Twój aparat umożliwia przełączenie w pozycję T
lub MT, to powinien poprawnie współpracować z pętlą indukcyjną.

> [...]
> problem. - nie znam / nie namierzylem zadnych takich zestawow.. a w
> opisach nigdzie nikt nie pisze czy ta cewka jest tam wbudowana czy

Urządzenie dostępne pod podanym linkiem to oryginalna pętla indukcyjna
do telefonów Nokii oznaczona symbolem LPS-4. Można o niej poczytać
choćby na stronach Nokii:
http://www.nokia.com.pl/A4466087
Model ten jest lepszy od swojego poprzednika, z którego ja korzystałem,
gdyż nie wymaga dodatkowych baterii (jest zasilany z telefonu). Musisz
jednak sprawdzić, czy pasuje do Twojego modelu telefonu.
Jeśli nawet nie pasuje, to można poszukać innej pętli lub spróbować
wykonać przejściówkę. Takie pętle do różnych telefonów oferują np.
sklepy ze sprzętem do inwigilacji (wiesz, dyskretna słuchawka w uchu
i mikrofon w rękawie), ale powinny bez problemu działać również
z naszymi aparatami słuchowymi (nadal z zastrzeżeniem, że musi
być możliwość przełączenia aparatu w tryb T lub MT - sprawdź
na obudowie swojego aparatu słuchowego).

> moze ktos z Panstwa bylbym mily wskazac gdzie takie zestawy mozna
> nabyc - jakies linki czy nazwy..

Masz na myśli cewkę indukcyjną w aparacie? Powinna być wbudowana
w Twój aparat - czy to analogowy, czy cyfrowy. Jeśli nie jest, to
można sprawdzić, czy aparat posiada dodatkowe wejście audio - w takim
przypadku jest również możliwość doprowadzenia dźwięku z telefonu
kabelkiem. Jeśli tego też nie posiada (ale to by już trzeba mieć
niezwykłego pecha do wybrania aparatu słuchowego), to pozostaje
wymiana aparatu na lepszy model.

Jeśli zaś chodzi o pętle indukcyjne, to starczy w Google wpisać
"pętla indukcyjna" i wyskoczy kilka sklepów. Można też szukać
tego konkretnego modelu - LPS-4. Jest dostępny w cenie około
300zł. Nie wskażę żadnego konkretnego sklepu, bo ja pętlę
indukcyjną do komórki kupowałem wieeeele lat temu w głównym
salonie Nokii w Warszawie.

Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania, to chętnie odpowiem. Jest też
trochę informacji na forach, które wskazała Ci Sylwia. Poczytaj,
powybieraj :)

Pozdrawiam,
Gerard

4. Data: 2007-10-24 09:49:23

Od: Stachu <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie pętle do różnych telefonów oferuj? np.
> [...]
>
>Masz na my?li cewkę indukcyjn? w aparacie? Powinna być wbudowana
>w Twój aparat - czy to analogowy, czy cyfrowy. Je?li nie jest, to
-------------------
Dzieki bardzo Gerard i Sylwia za pomoc...
z petla nie ma problemu - bo to jest latwo dostepne, nie wiem tylko
jaki aparat do tego dobrac..
ale doszedl inny problem - czy osoby normalnie slyszace moga uzywac
aparatu sluchwogo? widze po tych aparatach ze wchodza one chyba
gleboko w ucho... czy to nie .. wiecie .. nie zepsuje mie sluchu? :)
moze sa takie apraty co sa praktycznie jak sluchawki douszne w
normalnych sluchawkach do mp3 playerow? bo taki by mnie bardziej
wyleczyl :)

dzieki jeszcze raz za odzew
pozdro
stach

5. Data: 2007-10-24 14:12:52

Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stachu" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[....]
> ale doszedl inny problem - czy osoby normalnie slyszace moga uzywac
> aparatu sluchwogo? widze po tych aparatach ze wchodza one chyba
> gleboko w ucho... czy to nie .. wiecie .. nie zepsuje mie sluchu? :)

Pierwsze słyszę żeby osoba słysząca miała zamiar nosić aparaty słuchowe?
Jaki masz cel?

Noszenie aparatów słuchowych przez osobę słyszącą spowoduje, że
przestaniesz "normalnie" słyszeć a po jakimś czasie Twój słuch ulegnie
degeneracji i wtedy to już napewno zawsze będziesz potrzebował aparatów
tylko ...... nie wiem czy wtedy będziesz chciał je nosić.

Głęboko w ucho wchodzą aparaty douszne i przynajmniej mój który używałam
kiedyś nie posiadał ceweki. Posiadał takową natomiast analogowy aparat
zauszny. Cyfrowe również posiadają.

> moze sa takie apraty co sa praktycznie jak sluchawki douszne w
> normalnych sluchawkach do mp3 playerow? bo taki by mnie bardziej
> wyleczyl :)

Co wyleczył, z czego wyleczył?

Teraz to ja chyba czegoś nie rozumiem no ale ..... może ja źle myślę :-(

--
do usłyszenia
Sylwi@

6. Data: 2007-10-24 14:49:20

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stachu pisze:
> Dzieki bardzo Gerard i Sylwia za pomoc...
> z petla nie ma problemu - bo to jest latwo dostepne, nie wiem tylko
> jaki aparat do tego dobrac..

Chwila. Ty NIE nosisz aparatów słuchowych? Dlatego, że nie są
Ci potrzebne, czy dlatego, że nie chciałeś?

> ale doszedl inny problem - czy osoby normalnie slyszace moga uzywac
> aparatu sluchwogo? widze po tych aparatach ze wchodza one chyba
> gleboko w ucho... czy to nie .. wiecie .. nie zepsuje mie sluchu? :)

Hmmmm... Jeśli jesteś osobą dobrze słyszącą, to zapomnij
o korzystaniu z jakiegokolwiek aparatu słuchowego, łącznie
z tymi z "telemarketów" i różnymi "kocimi uszami". Szkoda
słuchu.
Jeśli natomiast masz problemy ze słuchem, to też nie dobieraj
sobie aparatu samodzielnie. Przejdź się do laryngologa, niech
wykona Ci badanie słuchu, wcześniej wyczyści uszy (często
lekkie problemy ze słuchem są spowodowane woskowiną zalegającą
w uszach), i jeśli uzna, że potrzebujesz aparatów, to z pewnością
dobierze Ci odpowiednie. Wtedy właśnie mu powiesz, że zależy Ci
na aparacie z cewką indukcyjną i znajdziesz sobie odpowiedni
do Twojego ubytku słuchu.
Co do samych słuchawek, to jest wiele różnych rodzajów,
od wchodzących głęboko po profilowane do kształtu ucha.
I sam kształt słuchawki nie przyczyni się do uszkodzenia
słuchu - jedynie głośność dźwięku.

> moze sa takie apraty co sa praktycznie jak sluchawki douszne w
> normalnych sluchawkach do mp3 playerow? bo taki by mnie bardziej
> wyleczyl :)

Wyleczył z czego? Bo pogubiłem się nie mniej, niż Sylwia ;)
Jeśli zależy Ci tylko na drobnych słuchawkach z pętlą
indukcyjną, to jak pisałem, zainteresuj się stronami
ze sprzętem do infiltracji - przy czym same słuchaweczki
bezprzewodowe kosztują koszmarnie drogo w porównaniu
do samej pętli ;) No ale co kto lubi. Ja sobie właśnie
w jednym z takich sklepów zamówiłem pętlę indukcyjną
Bluetooth.

Pozdrawiam,
Gerard

Zaproszenie na reportaż :)