Tabasco

1. Data: 2003-03-11 22:13:04

Temat: Tabasco
Od: "Seba78pl" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Może ktoś z tak licznej grupy zna przepis na sos Tabasco - wiem że można go
kupić w sklepie jednak chciał bym go zrobić sam - jeżeli był ktoś kto zna
recepture tak miły i przesłał mi go - z góry dziękuje
s...@p...onet.pl

1. Data: 2003-03-12 09:46:02

Temat: Re: Tabasco
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Seba78pl:
> [...]
> kupić w sklepie jednak chciał bym go zrobić sam - jeżeli był ktoś kto zna
> recepture tak miły i przesłał mi go - z góry dziękuje

to nie takie proste. Potrzebujesz specjalne gatunki chile, których w
Polsce chyba nie dostaniesz, ocet (ten dostaniesz) i dębową beczkę,
gdzie się toto ma kisić. Oryginalna receptura jest oczywiście tajna, ale
w sieci coś na ten temat było.

Waldek

1. Data: 2003-03-13 04:22:33

Od: "Peter G" <p...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy to nie jest cayenne pepper? Wszystko jedno sie z toba zgadzam. Nawet
gdyby mozna to bylo w Polsce wychodowac to wciaz na nic. Ocet i chile to
nie wszystko. To troche jak be ktos chcial zrobic dobra dijon musztarde.

Piotr G

1. Data: 2003-03-13 08:52:51

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Peter G wrote:
> Czy to nie jest cayenne pepper? Wszystko jedno sie z toba zgadzam. Nawet
> gdyby mozna to bylo w Polsce wychodowac to wciaz na nic. Ocet i chile to
> nie wszystko. To troche jak be ktos chcial zrobic dobra dijon musztarde.

tu masz, co o sobie piszą:

What's in TABASCO(C) sauce?

TABASCO brand pepper sauce is made with three simple ingredients:
fully-aged red pepper, high grain all-natural vinegar, and a small
amount of salt mined right on Avery Island. It's pure pepper sauce--no
additives whatsoever.

Pewnikiem zrobisz, używając małych czili (tylko świeżych!), octu i soli,
ale to przypomina robienie whisky ze spirytusu i karmelu. Też daje w
łeb, ale jakoś trochę inne.

Waldek

1. Data: 2003-03-13 17:42:02

Od: "Peter G" <p...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Agreed. What the hell is " fully-aged red pepper" anyway? I know I read
it somewhere (Paul Prudhome???) that that indeed is cayenne. Still does not
make a bloody difference.
Regards,
Peter G.

1. Data: 2003-03-14 10:22:30

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Peter G:
> [...]
> it somewhere (Paul Prudhome???) that that indeed is cayenne. Still does not

przechodzę zaś na polski. Coś mi się o bembenki obiło, że po pierwsze
primo jest dobrze dojrzały, a po drugie poddany procesowi fermentacji.

This can make a f...abulous difference.

Waldek

Urządzenie do Hot dogów - gdzie to kupić ???
jak uczynić lasagne spoistą?
ryż z jajkiem
ksztalcenie informatyczne