Taiwania cryptomerioides

1. Data: 2006-11-14 16:46:53

Temat: Taiwania cryptomerioides
Od: "warsawyak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z dzisiejszej kwerendy w "Roczniku Dendrologicznym" dowiedziałem się, że w
arboretum w podszczecińskiej Glinnej eksperymentowano z tajwanią szydlicolistną
(Taiwania cryptomerioides) w gruncie. Przetrwała pięć zim i urosła do 2,2 m, po
czym zmarzła zimą 1993/94 (mrozy do -20 stopni). Oznacza to, że ostatniej zimy
również pewnikiem by zmarzła (w okolicy było i -22).

Wydaje mi się, że to cena informacja, dla chcących bawić się w uprawę tego
pięknego iglaka. Po najbliższej zimie powinniśmy mieć jakieś 8-9 lżejszych.

2. Data: 2006-11-14 17:00:37

Temat: Re: Taiwania cryptomerioides
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "warsawyak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...] Po najbliższej zimie powinniśmy mieć jakieś 8-9 lżejszych.

Obys sie nie mylil :)
A czy w ogole widziales tajwanie w sprzedazy?

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-11-15 09:45:18

Od: "warsawyak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy w ogole widziales tajwanie w sprzedazy?

Można (ponoć) kupić nasiona (i to dwóch) tajwanii:
http://www.sklep.nasionka.com.pl/index.php?cPath=531

Taiwania flousiana powinna być zresztą (odrobinę) bardziej odporna na mrozy,
jako że pochodzi z Chin kontynentalnych.

moze nie ta grupa ale
drzewa z nasion?
Aronia+pigwa
Prusznik niebieski