Tak mi się przypomniało - jemioła

1. Data: 2001-04-23 08:44:45

Temat: Tak mi się przypomniało - jemioła
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widząc ten wątek o jemiole dla ptaków. Czy i w jakim czasie jemioła jest w
stanie wykończyć 40-letniego klona, który ma tak ze 4 pnie, kilkanaście
metrów wysokości i ogólnie wygląda na zdrowy? Uprzedzając ewentualne uwagi,
pytanie jest podyktowane wyłącznie naukową ciekawością ;)

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2001-04-23 09:52:30

Temat: Re: Tak mi się przypomniało - jemioła
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9c0q7f$nsm$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
uwagi,
> pytanie jest podyktowane wyłącznie naukową ciekawością ;)
A widziałaś już gdzieś jemiołę na klonie? Bo mnie się to nie zdarzyło.
Pozdrawiam, Jerzy

3. Data: 2001-04-23 10:18:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> A widziałaś już gdzieś jemiołę na klonie? Bo mnie się to nie zdarzyło.

Taka wielka "chmura", mniej więcej okrągła w kształcie. Na topolach niżej
rosnące zidentyfikowałam taką strukturę właśnie jako jemiołę, na klonie
widzę identyczną. Klon w okolicy.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-04-23 11:57:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9c0vmt$90l$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Taka wielka "chmura", mniej więcej okrągła w kształcie. Na topolach
niżej
> rosnące zidentyfikowałam taką strukturę właśnie jako jemiołę, na klonie
> widzę identyczną. Klon w okolicy.
To jest to rzadkość niebywała. Raczej jemioła wybiera z liściastych:
topole, wierzby, brzozy, graby, lipy, robinie, kasztany i drzewa owocowe
oraz iglastre: sosny, jodły i świerki.
Pozdrawiam, Jerzy

5. Data: 2001-04-23 12:23:56

Temat: Odp: Tak mi się przypomniało - jemioła
Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9c156m$gsj$...@s...icm.edu.pl...
> To jest to rzadkość niebywała. Raczej jemioła wybiera z liściastych:
> topole, wierzby, brzozy, graby, lipy, robinie, kasztany i drzewa owocowe
> oraz iglastre: sosny, jodły i świerki.
> Pozdrawiam, Jerzy

Eeee, żeby tam od razu rzadkość. Na ul. Opaczewskiej w W-wie jest okropny
skwerek przed komendą policji. O ile mnie pamięć nie myli, głównie rosną tam
baaaardzo duże drzewa, chyba właśnie klony, tylko jakieś takie drobno- i
powcinanolistne, a więcej na nich jemioły niż liści w sezonie. Na tychże
drzewach w całkiem innej dzielnicy miasta jest całkiem podobny obrazek. No,
chyba że to nie są klony :-)))
Pozdrawiam, Anula

6. Data: 2001-04-23 13:58:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9c0vmt$90l$...@z...polsl.gliwice.pl...
Klon w okolicy.
> To jest to rzadkość niebywała. Raczej jemioła wybiera z liściastych:
> topole, wierzby, brzozy, graby, lipy, robinie, kasztany i drzewa owocowe
> oraz iglastre: sosny, jodły i świerki.

Ach! To jest nadzieja, że z klonu przerzuci się na brzozy?
Balsamem mi duszę polewasz:)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2001-04-23 14:22:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9c1cjt$mmk$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Ach! To jest nadzieja, że z klonu przerzuci się na brzozy?
> Balsamem mi duszę polewasz:)
Gdybym mógł to bym ci pomógł. Ale fakt, faktem, że podałem kolejność wg
częstości występowania potwierdzonej badaniami naukowymi. Jeśli możesz, to
znajdź uszkodzenie na korze i wrzuć trochę nasionek, może się uda. :-)))
Pozdrawiam, Jerzy.

8. Data: 2001-04-23 14:27:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9c1cjt$mmk$...@z...polsl.gliwice.pl...

Pozwolę sobie wrócić do oryginalnego pytania. Czy takie "jemiołowisko"
szkodzi drzewu, jeśli tak, to w jakim stopniu?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2001-04-23 14:34:12

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej zaproś jemiołuszkę, bo nasiona nie poddane obrobce
termiczno trawiennej to nie wiem, czy mają szansę.

Anka
Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9c1dl5$aji$...@s...icm.edu.pl...

10. Data: 2001-04-23 14:56:01

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9c1eaf$7pe$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Pozwolę sobie wrócić do oryginalnego pytania. Czy takie "jemiołowisko"
> szkodzi drzewu, jeśli tak, to w jakim stopniu?
Jemioła jest półpasożytem i żyje 50-70 lat. Dopasuj to do wieku drzewa
którym jesteś zainteresowana i policz sobie.
Pozdrawiam, Jerzy.

Stewia w okolicach Warszawy lub wysylowo.
Szatanski...
Bardzo proszę o pomoc
kupie SWIERK SREBRNY
pozdrowienia