Tak patrzę na te mordy polaczków i aż mnie trzesie z obrzydzenia.

1. Data: 2013-02-08 20:36:50

Temat: Tak patrzę na te mordy polaczków i aż mnie trzesie z obrzydzenia.
Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Symcha Hempel, w dzienniku pisanym podczas ukrywania się we wsi
Kamińsk koło Radomska, zanotował:

Polska jest chyba jedynym krajem na świecie, w którym całe niemal
społeczeństwo wydawało Niemcom każdego ukrytego Żyda, ich współrodaka.
(...) Jest winą całego społeczeństwa polskiego, a w pierwszym rzędzie
kleru polskiego. (...) Dopiero teraz, żyjąc jako Polak, mogłem sobie
dokładnie zdać sprawę, jak dalece zakorzeniony był antysemityzm w
polskim społeczeństwie. (...) Ksiądz z ambony niejednokrotnie mówił o
Żydach i gorąco dziękował Panu Bogu za to, że pozbawił nas raz na
zawsze od tych pasożytów. Wdzięczni byli Hitlerowi za tę brudną
robotę.

Henryk Rubanek, ukrywający się na aryjskich papierach w okolicach
Krakowa, pisał:

Nie miałbym za złe Polakom, że nie przeciwstawili się mordowaniu Żydów
jako współobywateli, gdyż nawet sami Żydzi nie byli w stanie
przeciwstawić się, gdy mordowali ich poszczególne grupy. Nie o to więc
mam pretensje, że dali się sterroryzować jak mali ludzie, ale boli
mnie to, że przyjęli to z zadowoleniem, które trwało i trwa bez
przerwy, od początku do chwili obecnej. Zadowolenie wynikające z
najniższych uczuć i możliwości zagarnięcia majątku po Żydach,
otrzymania ich stanowisk w handlu i przemyśle.

W zasadzie tylko te dwa cytaty wystarczają do opisania sytuacji
ukrywających się Żydów podczas Holocaustu i stosunku do nich ludności
polskiej. Mamy tu bowiem wszystkie najważniejsze komponenty
problematyzujące zjawisko polskiego antysemityzmu -

2. Data: 2013-02-09 08:20:03

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.02.2013 21:36, Nemezis pisze:
> [...]
> polskiej. Mamy tu bowiem wszystkie najważniejsze komponenty
> problematyzujące zjawisko polskiego antysemityzmu -

Tutaj można przetrwać odwołując się tylko do najniższych, najbardziej
rudymentarnych instynktów. Niech Pan poczyta Reymonta, Żeromskiego,
Gombrowicza...

3. Data: 2013-02-09 08:21:51

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemezis" <s...@g...com> napisał w wiadomości
j.googlegroups.com...
To jedź do Izraela :)

4. Data: 2013-02-09 08:33:55

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 09:20, CookieM <t...@d...not.spam> wrote:

> Tutaj można przetrwać odwołując się tylko do najniższych, najbardziej
> rudymentarnych instynktów. Niech Pan poczyta Reymonta, Żeromskiego,
> Gombrowicza...

A co ma bydło chore i wynaturzone z Gombrowiczem, też przecież w
dziennikach niepochlebnie o tych obżydliwych polaczach pisze i
ekscesach na żydach przed wojną, co nazywa.. że szmata najbardziej
jest widoczna, jak gówno które unosi się na powierzchni ..o
antysemitach.

5. Data: 2013-02-09 08:35:45

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 09:21, "zdumiony" <z...@j...pl> wrote:
> Użytkownik "Nemezis" <s...@g...com> napisał w
wiadomościnews:28a35b9e-25cf-40bd-a0bc-11770184421d@
x15g2000vbj.googlegroups.com...
> To jedź do Izraela :)

To nie zmieni polaczka z zasrańca w pachnącego.

6. Data: 2013-02-09 08:43:08

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.02.2013 09:33, Nemezis pisze:

> [...]
> ekscesach na żydach przed wojną, co nazywa.. że szmata najbardziej
> jest widoczna, jak gówno które unosi się na powierzchni ..o

Proszę przeczytać recenzję "Drogówki" na Wyborczej (po wykupieniu
abonamentu 'Piano'). Tam znajdzie Pan odpowiedź na Pańskie pytanie:
http://wyborcza.pl/magazyn/1,130898,13369061,Oto_Pol
ska_z___Drogowki__.html

7. Data: 2013-02-09 08:45:45

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CookieM" <t...@d...not.spam> napisał w wiadomości
> Proszę przeczytać recenzję "Drogówki" na Wyborczej (po wykupieniu
> abonamentu 'Piano'). Tam znajdzie Pan odpowiedź na Pańskie pytanie:
> [...]

Piano: 20 zł miesięcznie za parę tekstów, niech się wypchają

8. Data: 2013-02-09 09:05:34

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.02.2013 09:45, zdumiony pisze:

> Piano: 20 zł miesięcznie za parę tekstów, niech się wypchają
Za dobry tekst trzeba zapłacić. Zawsze może Pan czerpać wiedzę z
'darmowych' skretyniałych polskich mediów. Artykuł ten jednocześnie
bardzo dobrze wyjaśnia, dlaczego żadna obiektywna wiedza nie jest w
Polsce nikomu do niczego potrzebna. Liczy się grono dobrych znajomych,
responsywna (jak pojawią się 'problemy') rodzinka a inni mogą się
wypchać. W ten sposób buduje się lokalny, powiązany sieciami powiązań
światek, w którym nie ma miejsca na uczciwość (wyłączając tę wobec
'swoich'), kreatywność (wyłączając tę opartą na załatwianiu sobie i
swoim) i otwartość na innych ('obcy' muszą się zasymilować na naszych
zasadach albo 'do Izraela').
Oto Polska właśnie.

9. Data: 2013-02-09 09:10:46

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za dobry tekst trzeba zapłacić. Zawsze może Pan czerpać wiedzę z
> 'darmowych' skretyniałych polskich mediów. Artykuł ten jednocześnie

Czy Gazeta Wyborcza może mieć dobre teksty? Po Pańskim skrótowym opisie tego
artykułu wnioskuję że służy on tylko do wsączania jadu,

10. Data: 2013-02-09 09:26:01

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.02.2013 10:10, zdumiony pisze:

> Czy Gazeta Wyborcza może mieć dobre teksty? Po Pańskim skrótowym opisie
> tego artykułu wnioskuję że służy on tylko do wsączania jadu,
Śmiem twierdzić, że jest to jeden z lepszych polskich dzienników. Owo
'wsączanie jadu' nazwałbym raczej zmuszaniem do krytycznego myślenia.
Artykuły prasowe nie mogą być 'czytankami', głaszczącymi ego swoich
czytelników, podbudowującymi ich własne poglądy. Jest to tym bardziej
niebezpieczne w naszych tutejszych 'słowiańsko-sielankowych' warunkach,
skropionych katolickim dogmatyzmem i 'Candylandem'. Tak, ta gazeta może
'zabić' niedostateczne przygotowanego czytelnika ale wolę taką niż
prawicowe czy inne targetowe periodyki.

Katolicka "miłość bliźniego".
Siedem grzechów głównych
Kościół jak nic zabroni rozwodów.