Tak sobie czytam komentarze do zmian w Kodeksie Pracy i...

1. Data: 2001-12-18 21:19:22

Temat: Tak sobie czytam komentarze do zmian w Kodeksie Pracy i...
Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

...chyba znalazlem cos interesujacego:

"Osoba, wobec której pracodawca naruszył zasadę równego traktowania, będzie
miała prawo do odszkodowania nie niższego niż najniższe wynagrodzenie za pracę
(obecnie 760 zł) i nie wyższego niż sześciokrotność tego wynagrodzenia
Ponadto od 1 stycznia 2002 r. pracodawca, odmawiając zatrudnienia na wolnym
miejscu pracy lub miejscu przygotowania zawodowego ze względu na wiek, płeć,
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ, rasę, narodowość, przekonania lub przynależność związkową,
narazi się na karę grzywny do 5 tys. zł (wynika to z jednoczesnej nowelizacji
art. 66 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu)."

Grzywna jak grzywna, ale ciekawe, czy zaistnieje mozliwosc uzyskania
odszkodowania od potencjalnego pracodawcy, jesli ten nieopacznie stwierdzi np.
w czasie rozmowy kwalifikacyjnej, ze nie zatrudni ze wzgledu na
niepelnosprawnosc? Sa tu badacze pisma, moze sie wypowiedza? Jesli tak, to
Panie i Panowie dyktafony w dlon!
TG

2. Data: 2001-12-20 22:24:56

Od: "Marian L" <marian.landowski(wytnij)@lama.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))
Szanowny "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> w

Napisał:
> [...]

nowelizacji
> art. 66 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu)."

Badacz pisma nie jestem :-)) jednak szukając materiałów
do wyjaśnienia innego problemu chyba znalazłem przyczynę
zaistnienia w/w przepisu.
Idziemy do UE. W negocjacjach zamknięto już obszar
"Polityki Społecznej i Zatrudnienia. Tam od punktu 3 do
punktu 8 (Osoby Niepełnosprawne) nasz kraj zobowiązał
się do wprowadzenia wyżej wymienionych przepisów.

> [...]
np.
> w czasie rozmowy kwalifikacyjnej, ze nie zatrudni ze wzgledu na

To jest a raczej będzie problem stosowania prawa i
egzekwowania przepisów. Tutaj jest chyba dużo do
zrobienia a Usenet będzie bardzo przydatny w poprawie.

Dodatkowy wniosek - wydaje się że niedługo przeciwnikami
UE w Polsce pozostaną tylko masochiści.

Pozdrawiam
Marian L

3. Data: 2001-12-21 00:00:59

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Idziemy do UE. W negocjacjach zamknięto już obszar
>"Polityki Społecznej i Zatrudnienia. Tam od punktu 3 do
>punktu 8 (Osoby Niepełnosprawne) nasz kraj zobowiązał
>się do wprowadzenia wyżej wymienionych przepisów.

Gdzie mozna takie rzeczy poczytac?
TG

4. Data: 2001-12-21 00:36:13

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Gumny <t...@i...org.pl> w artykule
news:9vtu4t$4bk$1@news.tpi.pl pisze...

> Gdzie mozna takie rzeczy poczytac?

Tak swoję drogą... defetystką jestem i myślę sobie, że bez względu na
nowe przepisy - nadal będą zwalniać i nadal będą odmawiać przyjęcia.
Przecież ngdy nie powiedzą, że to ze względu na niepełnosprawność,
wiek, czy kolor skóry. Powiedzą, że pracownik nie spełnia swoich
obowiązków należycie, a kandydat nie odpowiada ich wymaganiom. I tyle.
:(

Pozdrowienia,
Daga

5. Data: 2001-12-21 09:34:50

Od: "Piotr M:-\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tomasz Gumny <t...@i...org.pl> w artykule
> news:9vtu4t$4bk$1@news.tpi.pl pisze...

> Tak swoję drogą... defetystką jestem i myślę sobie, że bez względu na

Witaj
No szerzysz ....defetyzm szerzysz dobrze ze to nie rok 1950 bo wyjechałabys
na wycieczke krajoznawczą ..w Tajge ... ale racje masz.. Marianie zeby nie
było jestem zwolennikiem integracji z UE bo mimo jej wad lepiej sie
przyłączyc do duzego i silnego niz zostac w tyle bo kto nie idzie do przodu
ten sie cofa :)))
Pozdrawiam serdecznie
Piotr

6. Data: 2001-12-21 09:58:53

Od: "Marian L" <marian.landowski(wytnij)@lama.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))
napisał:

> Gdzie mozna takie rzeczy poczytac?

Pełna nazwa dokumentu brzmi:
Stanowisko negocjacyjne Polski w obszarze polityka społeczna i zatrudnienie.
Materiał ten jest zamieszczony na którejś z podstron http://www.ukie.gov.pl
.
Gdy było mi to potrzebne stosunkowo szybko znalazłem.
Niestety nie zanotowałem ścieżki jak do tego doszedłem.
Jeżeli należysz do wyższej klasy niż pariasi modemowi
to sądzę że nie będziesz miał problemu ze znalezieniem.
Przeczytać to warto choć droga od postanowień do
wdrożenia ich w życie nie będzie łatwa i krótka.
(Wspomina o tym Salamanca)

Pozdrawiam
Marian

7. Data: 2001-12-21 09:59:31

Od: "Marian L" <marian.landowski(wytnij)@lama.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowna "Scalamanca" <s...@w...pl> w news:3c2283c6@news.vogel.pl...
napisała:

> [...]
> wiek, czy kolor skóry. Powiedzą, że pracownik nie spełnia swoich
> obowiązków należycie, a kandydat nie odpowiada ich wymaganiom. I tyle.

Zgadza się, jednak świadomość praw i obowiązków
ułatwia życie. Dodatkowo znając te prawa można
dążyć do eliminowania absurdów i sprzecznych przepisów.
Zapewniam że są takie sprzeczności, nawet więcej uważam
że są zapisane w naszym prawie przepisy dyskryminujące ON :-((.

Pozdrawiam
Marian L

8. Data: 2001-12-21 11:17:22

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marian L" <marian.landowski(wytnij)@lama.org.pl>
napisał w wiadomości news:9vv19o$506$1@news.tpi.pl...

[........]

> [...]
zatrudnienie.
> Materiał ten jest zamieszczony na którejś z podstron

Witam !

http://mail.ukie.gov.pl/cona/sn/sn13.pdf

Mysle ze dobrze zrozumialem i o to chodzi .

--

-
Pozdr.....

9. Data: 2001-12-22 22:19:50

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mysle ze dobrze zrozumialem i o to chodzi .

Dokladnie, chociaz to co tam napisano...

8. OSOBY NIEPE NOSPRAWNE
Problemów osób niepe nosprawnych dotycz zalecenia, rezolucje i wnioski,
przewiduj ce
g ównie promowanie równo ci szans osób niepe nosprawnych i dzia a na rzecz ich
aktywizacji zawodowej.
Prowadzona w Polsce polityka i dzia ania na rzecz osób niepe nosprawnych, jak
tez
postanowienia odpowiednich aktów prawnych, ca kowicie odzwierciedlaj zapisy
dokumentów wspólnotowych wydanych w tym zakresie.

...sugeruje, ze ON maja w Polsce juz tak dobrze jak ON w UE i lepiej miec nie
musza.
TG

ON ze Szczecina odezwijcie się
zmiana zasad przyznawania rent
Re: Fałszywy alarm - Sulfnbk
renta socjalna
Ulgi w PKP dla niepelnosprawnych studentow