Tanie liczniki mocy.

1. Data: 2011-08-16 13:54:14

Temat: Tanie liczniki mocy.
Od: "_THX" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem w Lidlu "gniazdkowy" licznik energii za 35 zł i mam wątpliwosci:

O ile przy routerze nieco mnie ździwiło pobieranie 85 wat (zasilacz
zewnętrzny 12 V / 1,2 A), to przy laptopie 250 - 330 wat (zasilacz 90 W) to
już raczej zdecydowanie zawyżone wskazanie.

Być może takie tanie liczniki nie radzą sobie zupełnie z zasilaczami
impulsowymi?

W liczniku można ustawiać wskaźnik mocy, ale do każdego pomiaru osobno go
wyliczać i ustawiać to duża pracochłonność, no ale jesli trzeba...

Co z takim fantem począć?
THX

2. Data: 2011-08-16 14:22:56

Temat: Re: Tanie liczniki mocy.
Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Aug 2011 13:54:14 +0000 (UTC), _THX napisał(a):
> Być może takie tanie liczniki nie radzą sobie zupełnie z zasilaczami
> impulsowymi?
Ogólnie sobie nie radzą - zobacz jakie napięcie pokazuje ten licznik a
jakie prosty miernik uniwersalny - u mnie różnica była jakieś 10V.

> Co z takim fantem począć?
Pobawić się i oddać do sklepu jako wadliwy.

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

3. Data: 2011-08-16 17:41:46

Od: Twat <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-16 15:54, _THX pisze:
> [...]
>
> W liczniku można ustawiać wskaźnik mocy, ale do każdego pomiaru osobno go
> wyliczać i ustawiać to duża pracochłonność, no ale jesli trzeba...

LOL ten z lidla nie ma wskaźnika mocy ?

ja kupowałem takie liczniki na giełdzie po 10zł i wszystkie liczyły w
miarę dobrze posiadały wskaźnik mocy cosfi

4. Data: 2011-08-16 19:08:48

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_THX" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W liczniku można ustawiać wskaźnik mocy, ale do każdego pomiaru osobno go
> wyliczać i ustawiać to duża pracochłonność, no ale jesli trzeba...

Wymień na inny sprawny
Mam lidlowy i pokazuje dobrze (tzn na ile tą metodą sprzęt pozwala).

--
Irokez

5. Data: 2011-08-17 07:32:21

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
h.priv.pl
*Pooh* napisał(-a):

> Ogólnie sobie nie radzą - zobacz jakie napięcie pokazuje ten licznik a
> jakie prosty miernik uniwersalny - u mnie różnica była jakieś 10V.

To ja mam chyba trafiony miernik, bo o ile licznik pokazuje ~240V i
wachnięcia są +/-1V, to miernik permanentnie faluje od 224V do 245V. I
będzie to raczej wina miernika, bo takich fluktuacji napięcia nie dałoby
się nie zauważyć na świecącej żarówce, która świeci z jednakową
jasnością. A licznik też nie jakiś wypasiony: Vellman NETBPEM2
http://www.velleman.eu/distributor/products/view/?id
=374508 ale jak
sprawdziłem go na żarówce 100W, to wiele się nie mylił w pokazywanej
mocy

--
Big Jack
////// GG: 660675

6. Data: 2011-08-17 09:01:45

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Aug 2011 09:32:21 +0200, Big Jack napisał(a):
> miernik permanentnie faluje od 224V do 245V
No takie zmiany pewnie mógłbyś widzieć - chyba, że zachodzą nieskokowo.
Co do napięcia zasilania to różne rzeczy się dzieją...
http://pooh.homelinux.net/napiecie/

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

7. Data: 2011-08-17 09:28:52

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
.priv.pl
*Pooh* napisał(-a):

> No takie zmiany pewnie mógłbyś widzieć - chyba, że zachodzą
> nieskokowo.

Wprawdzie nieskokowo, ale na tyle szybko, że byłoby to uchwytne. Czas od
min <=> max to ok. 3s

Co do napięcia zasilania to różne rzeczy się dzieją...
> http://pooh.homelinux.net/napiecie/

Co tam się działo 29/30 tydzień?

--
Big Jack
////// GG: 660675

8. Data: 2011-08-17 11:35:53

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Aug 2011 11:28:52 +0200, Big Jack napisał(a):
> Co do napięcia zasilania to różne rzeczy się dzieją...
> Co tam się działo 29/30 tydzień?

Napięcie spadło :-)

Nie pamiętam co to i czy w ogóle wiedziałem co to. Pewnie jakieś
doziemienie gdzieś daleko od zabezpieczeń na średnim czy wysokim napięciu.

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

9. Data: 2011-08-17 14:01:11

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
oh.priv.pl
*Pooh* napisał(-a):

> Napięcie spadło :-)

U=28,6V. Ładny spadek :D

--
Big Jack
////// GG: 660675

10. Data: 2011-08-17 23:45:43

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Pooh" 1...@p...priv.pl

> Ogólnie sobie nie radzą - zobacz jakie napięcie pokazuje ten licznik a
> jakie prosty miernik uniwersalny - u mnie różnica była jakieś 10V.

A u mnie żadnej. :) Oba wskazują zazwyczaj 240 woltów. :)

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Tapeta samoprzylepna się odkleja
AGD - fakt czy chłyt małketingowy ?