Tanie obiady

1. Data: 2002-01-10 15:09:27

Temat: Tanie obiady
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie macie pomysły na tanie obiady?
U mnie są o zapiekanki z ziemniaków i resztek mięsa z zupy + gotowanej
marchewki + jajko + ew. coś co jest w domu + czosnek + różne zioła - w
zalezności od nastroju...
Jest to tez duszona kapusta z boczkiem.
Jakieś inne pomysły?

Magda W.

1. Data: 2002-01-10 15:21:37

Temat: Re: Tanie obiady
Od: "ania" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tania jest tez zapiekanka z ziemniaków i porów:
Ziemniaki ( w ilości na oko, zależy ile osób do jedzenia) obrac i ugotowac
na poltwardo. Pora pokroić na krazki. Do garka wlac troche wodu i dodać
kostkę bulionu , wrzucić pokrojonego pora i trzymac na gazie jakies 5 min.
zeby sie tak sparzyl. Ja potem mieszam wszystko razem czyli ziemniami z tymi
porami i dopiero potem wkładam do naczynia żaroodpornego , ale mozna tez
ułożyc warstwę ziemniaków para i ziemniaków. Robie sos: dwa jajka, mała
smietana + 1/4 szklanki oleju ( nie musi byc tyle , zalezy jak kto woli) +
przyprawy: sol, pieprz i wedle gustu kto co lubi i mieszam wszystko ,
wylewam na zapiekanke, na samą góre układam ser żółty w plastrach i piekę z
poł godziny w piekarniku. Mi bardzo smakuje.

W zasadzie takie zapiekanki mozna robic z wszystkim co sie ma akurat w
lodówce ;-)
ania

1. Data: 2002-01-10 15:38:29

Temat: Czosnkowa zapiekanka ziemniaczana
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam dobrze znana na grupie czosnkowa zapiekanke ziemniaczana, przepis na
ktora juz kiedys podawalam, ale co tam wkleje jeszcze raz ;o).

Wszystko, co potrzebujesz, to:
ziemniaki
czosnek (duzo)
trochę mleka

Obrane ziemniaki trzeba pokroic w plasterki tak ok. 1cm. Czosnek tez w
plasterki. Naczynie posmarowac maslem lub olejem, posypac czosnkiem (czesc)
i ukladac ziemniaki, tak aby ladnie zachodzily na siebie (zazwyczj robie
jedna warstwe - ladnie sie zapiekaja, ale mozna i wiecej). Posypac resztkami
czosnku, sola i przyprawami. Zalac mlekiem, wlewam tyle, aby ziemniaki lekko
wystawaly. I do piekarnika - 200 C na ok. godzine. Zapach cudowny, a smak
jeszcze lepszy. Mniammm....

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-01-10 15:50:35

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
> U mnie są o zapiekanki z ziemniaków i resztek mięsa z zupy + gotowanej
> marchewki + jajko + ew. coś co jest w domu + czosnek + różne zioła - w

krokiety z kapustą sa tanie
nalesniki z dżemem albo pieczarkami i serem
frytki z jajkiem sadzonym i surówką
bigos z kiełbaską
pyzy z kapustka i masełkiem
zapiekanka z makaronu z jakąś resztką wędliny i sosem z mleka i jajek, na
wierzch trochę sera żółtego
kotleciki z jajek w panierce do ziemniaczków i sałaty
kopytka z sosem jakimś
spagetti z sosem
pałeczki kurczacze upieczone z ziołami na rumiano i do ryżu
pokombinowac trzeba :-))

Wkn

1. Data: 2002-01-10 17:14:50

Temat: Re: Czosnkowa zapiekanka ziemniaczana
Od: "MAc" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozenko - za ten czosnek w ziemniakach - buziaki.
Zaraz wracam do domu to przetestuje
(musze kupic kefir po drodze)

MAc

1. Data: 2002-01-10 21:56:21

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>ICQ 81838200
>http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A gdyby do tego dodac plasterki wedlin.Jakiejs zwyklej kielbasy ktora
zostala?
Tylko to mleko! Nie wiem co by z tego wyszlo?

Pozdrawiam Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-01-10 23:51:18

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdyby do tego dodac plasterki wedlin.Jakiejs zwyklej kielbasy ktora
> zostala?
> Tylko to mleko! Nie wiem co by z tego wyszlo?
>
> Pozdrawiam Stanislaw z Gdanska

Ja tez nie wiem. Jak przezyjesz daj znac ;o)))

1. Data: 2002-01-11 09:02:35

Od: "MAc" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z podzmazonymi plasterkami boczku bylo boskie.
Mleko zostalo wchloniete przez ziemniaki i w wedlinowchlanianiu nie
przeszkadzalo wcale.

MAc

1. Data: 2002-01-11 10:59:18

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> z podzmazonymi plasterkami boczku bylo boskie.
> Mleko zostalo wchloniete przez ziemniaki i w wedlinowchlanianiu nie
> przeszkadzalo wcale.
>
> MAc

Musze sprobowac :o))

Bozenka z Wilna :o)