Tarczyca??

1. Data: 2001-05-22 12:16:46

Temat: Tarczyca??
Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak mozna zbadac tarczyce i grasice?
od miesiaca mam w tych miejsca rozne dolegliwosci
czasami jak kicham albo mocno wezme do pluc powietrze albo kaszle czuje
taki ucisk w miejscu gdy sie konczy szyja a zaczyna klatka piersiwa
dokladnie w tym doleczku pod krtania
Ja to sie pojawilo to tez boli mnie okolicach wyrostka (ale wyrostek mi
wycieli 10 lat temu) i troche jelito grube a wypruzniane jest luzne

2. Data: 2001-05-22 17:11:25

Temat: Re: Tarczyca??
Od: Edyta Wójcik <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Krysiak" <P...@w...edu.pl> wrote in message
> [...]
> czasami jak kicham albo mocno wezme do pluc powietrze albo kaszle czuje
> taki ucisk w miejscu gdy sie konczy szyja a zaczyna klatka piersiwa

Lekarz pierwszego kontaktu chyba bedzie mógl Ci dac skierowanie na USG
tarczycy.
Oprócz tego mozna zrobic poziom hormony tarczycy we krwi.
Jesli lekarz uzna za stosowne, to jeszcze biobsje.

> Ja to sie pojawilo to tez boli mnie okolicach wyrostka (ale wyrostek mi
> wycieli 10 lat temu)

Tez mnie boli to miejsce, choc wyrostka nie mam 7 lat.

i troche jelito grube a wypruzniane jest luzne

A z tym nie mam problemów :-))).

Zycze duzo zdrowia. Pozdrawiam. Edyta.

3. Data: 2001-05-23 11:37:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 May 2001, Piotr Krysiak wrote:

> Jak mozna zbadac tarczyce i grasice?

USG tarczycy + tomografia komputerowa klatki piersiowej,
ew. biopsja aspiracyjna cienkoiglowa tarczycy z badaniem
poziomu hormonow - w przypadku grasicy ostatecznie
wideotorakoskopia --> ale idz najpierw do twojego
lekarza pierwszego kontaktu aby Cie zobaczyl

P.K.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]