Tarta migdałowa z gruszkami

1. Data: 2005-05-11 19:21:48

Temat: Tarta migdałowa z gruszkami
Od: Lemina <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W ostatni weekend zrobiłam tartę jak w temacie. Może ktoś się skusi i zrobi.

- ciasto francuskie maślane (ok. 500g)
- 100g pokrojonych migdałów
- 1 kg gruszek
- 60g cukru
- 50g masła

Masa migdałowa:
- 250g drobno zmielonych migdałów
- 200g cukru
- 5 białek i 3 żółtka
- skórka z limonetki
- cukier waniliowy

Wykonanie:
- Wyłożyć blaszkę ciastem francuskim, nakłuć ciasto widelcem i zostawić w
chłodzie
- Zrobić masę migdałową: wymieszać sproszkowane migdały z cukrem w misce.
Dodać żółtka pojedynczo i energicznie wymieszać. Masa musi być jednolita
i powinna zwiększyć swoją objętość. Ubić białka na sztywno i wymieszać
z masą migdałową. Dodać cukier waniliowy oraz skórkę z limonetki.
- Obrać gruszki, pokroić na ćwiartki.
- Rozgrzać pierkarnik do 190st C
- Wyjąć ciasto francuskie z lodówki. Wylać na nie masę migdałową, poukładać
gruszki, posypać cukrem, pokrojonymi migdałami oraz płatkami masła.
- Piec w piekarniku ok. 45min.

Uwagi:
- przepis pochodzi z książki: Maya Barakat-Nuq "Tartes salees et sucrees"
- 200g cukru do masy migdałowej, to moim zdaniem za dużo (dałam 180 i było
nadal za słodkie)
- gruszki też mi się trafiły słodkie, więc w sumie można mniej posypać
na wierzchu
- blaszka była średnicy ok. 28cm okrągła

Mam nadzieję, że komuś podpasuje przepis. Jeśli tak, to życzę smacznego.

Pozdrawiam

Lemina

PS. Mojemu TZ tak posmakowała, że sam zjadł mniej więcej 2/3 ;-) i na
koniec stwierdził, że naprawdę mu smakuje...