Telemedycyna w praktyce - prosze o opinie

1. Data: 2001-03-07 08:49:44

Temat: Telemedycyna w praktyce - prosze o opinie
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o uwagi i opinie, czy mozliwe jest praktykowanie telemedycyny
w Polsce w sposob opisany na stronie
http://www.telemedicine.com/

Tutaj juz nie ma teorii.
Sa lekarze, opisane sa procedury, i pacjent moze sie zarejestrowac i
skorzystac z wirtualnej porady.

Moze nie ma video, ale jest interakcyjny chat.

Czy mozna taki system juz wdrozyc w Polsce ?
Pewnie sie nie oplaci, bo rozmowa telefoniczna jest znacznie tansza.
Dariusz

2. Data: 2001-03-07 11:35:46

Temat: Re: Telemedycyna w praktyce - prosze o opinie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Mar 2001, Dariusz wrote:

> Czy mozna taki system juz wdrozyc w Polsce ?
> Pewnie sie nie oplaci, bo rozmowa telefoniczna jest znacznie tansza.

a masz w tym finansowy interes? Chcesz porady konsultingowej
za darmo - a niby czemu ktos ma Ci za friko doradzac.

Poczytaj sobie na ten temat, przegladnij materialy z konferencji
internetowych gdzie byly cale sesje poswiecone telemedycynie
tej ktora sie w Polsce juz uprawia i tej ktorej jeszcze nie
a sie dowiesz.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-03-07 14:13:49

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a masz w tym finansowy interes? Chcesz porady konsultingowej
> za darmo - a niby czemu ktos ma Ci za friko doradzac.

chyba sie nie zrozumielismy, bo jestes za bardzo skomercjalizowany.

podalem konkretna firme amerykanska, spolke medyczna, ktora oferuje
telemedycyne w praktyce a nie z twojej teorii

adres http://www.telemedicine.com/

jest dostepny dla kazdego i kazdy moze czytac.

A co do porady konsultingowej to wydaje mi sie, ze brakuje ci
kompetencji zeby zabierac glos na ten temat, a co dopiero udzielac
porad, a do tego jeszcze odplatnie.

Adres podalem, aby dyskusja nie bylo teoretyczna i o mace.
Bo po to wymyslono internet,
aby ludziska czytali co sie dzieje na swiecie nie z gazet z rocznym
opoznieniem, ale on-line.

I kto zainteresowany wdrazaniem moze wysylac zapytania do takich
gabinetow, od lat pracujacych w telemedycynie,
a wtedy nie bedzie podejrzewany ze chce korzystac z odplatnej
porady konsultingowej przepiszcy.

Adresow stron z telemedycyna jest w wyszukiwarce Altavista
ok. 120.000
a prawie kazda amerykanska szkola medyczna oferuje wyklady z
telemedycyny

Nietyczne jest usilowanie robienia kasy na tym co moze kazdy sobie za
frico przeczytac w internecie.

> [...]
> internetowych gdzie byly cale sesje poswiecone telemedycynie
> tej ktora sie w Polsce juz uprawia i tej ktorej jeszcze nie

nie powtarzaj kolejny raz

gdyz sam twierdziles ze telemedycyna jest w Polsce zakazana
powolywales sie na kodeks etyki
teraz twierdzisz ze sie ja uprawia, znaczy nielegalnie, w podziemiu

Mysle ze podany adres jest wystarczajaco dobry, a ludzie w Stanach
kompetentni i mniej skomercjalizowani niz przedpiszca z Polski,
zeby nie skorzystac z takiej mozliwosci.

A jezeli wprowadza ceny konsultacji na odpowiadajace krajowym zarobkom,
to pewnie telemedycyna przekroczy granice i z medycycznych porad przez
internet beda korzystali setki pacjentow, placac kartami kredytowymi.

Dariusz

4. Data: 2001-03-07 15:54:15

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> chyba sie nie zrozumielismy, bo jestes za bardzo skomercjalizowany.
itd

Widzisz Piotrze - nie ma sensu wdawac sie w dyskusje z expertami, ktorzy i
na medycynie i na telemedycynie zeby zjedli.
Pozdrawiam Cie serdecznie
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/klub/o_nas2/laczk.html

5. Data: 2001-03-07 17:52:23

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Laczkowski wrote:

> itd
>
> Widzisz Piotrze - nie ma sensu wdawac sie w dyskusje z expertami, ktorzy i
> na medycynie i na telemedycynie zeby zjedli.
> Pozdrawiam Cie serdecznie

Rowniez pozdrawiam,
co tam slychac w swiecie alzheimerowskim
czy aby na pewno nie jest to zarazliwe ?

ale do rzeczy,
w polskim dzikim kapitalizmie panuje taka maniera, ze odczytanie tekstu
z jednej strony z www
w internecie juz mozna nazwac konsultacja i za to kasowac.
W prawdziwym kapitalizmie za oceanem mozna uzyskac i 100 porad
bezplatnie i wyczerpujacych,
bo taki tam juz jest kapitalistyczny swiat, ze ludzie lubia sobie
pomagac.

telemedycyna to jedynie haslo,
ale otrzymalem juz kilka interesujacych listow i lekarze w swoich
praktykach chca pilnie wdrozyc internet
i komunikacje z pacjentami wlasnie przez internet.
Aby moc nadzorowac swoich pacjentow i w kraju i w czasie pobytu
zagranica.

Kilku kolegow juz ma zamontowane zestawy do videokonferencji w oparciu o
kamerki internetowe
i napisali sobie strony www, z ktorych mozna wyslac do nich zapytanie,
przeczytac o zakresie oferowanych uslug, godzinach przyjec, zamiescili
ciekawe linki i co najwazniejsze,
mozna ogladac gabinet lekarski przez internet na stronie www.
Zdjecia, wyposazenie, zdjecia personelu
i kto ma tylko zyczenie moze wlaczyc sobie kamerke internetowa i w miare
mozliwosci porozmawiac
z lekarzem przez internet, a takze sie mu przedstawic.

Pieknie to wyglada i naprawde nie rozumiem, czemu niektorzy chca tego
zakazac.
I to nie sa zadne wirtualne kliniki, ale gabinety dzialajace od lat,
ktore sie otwarly na internet
i on-line video-contact.

Dariusz

6. Data: 2001-03-07 20:14:25

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> co tam slychac w swiecie alzheimerowskim
> czy aby na pewno nie jest to zarazliwe ?

Na Pana miejscu myszki bym nie tykal - nigdy nie wiadomo :-). Byc moze w
internecie opublikowano juz gdzies dane, ze ch. Alzheimera przenosi sie
droga sieci... Tyle tam przeciez linkow-warto poszukac...

7. Data: 2001-03-07 20:27:51

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na Pana miejscu myszki bym nie tykal - nigdy nie wiadomo :-).

na szczescia myszka nie jest biala,
ale dziekuje za ostrzezenie, jutro ide kupic swistaka lub innego
pokemona ;)

Byc moze w
> internecie opublikowano juz gdzies dane, ze ch. Alzheimera przenosi sie
> droga sieci... Tyle tam przeciez linkow-warto poszukac...

poszukalem i ostrzegaja ze znacznie latwiej przez osobisty kontakt z
zarazonym
ale to stara prawda, z kim przestajesz, takim sie stajesz ;)
Dariusz

8. Data: 2001-03-07 20:54:43

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> ostrzegaja ze znacznie latwiej przez osobisty kontakt z
> zarazonym
> ale to stara prawda, z kim przestajesz, takim sie stajesz ;)
> Dariusz

Jakie to szczescie w takim razie, ze nigdy osobiscie sie nie zetknelismy
(tak sadze, bo pamiec mam zawodna...).

9. Data: 2001-03-07 21:00:08

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Laczkowski wrote:

> Jakie to szczescie w takim razie, ze nigdy osobiscie sie nie zetknelismy
> (tak sadze, bo pamiec mam zawodna...).
znaczy jednak Altzi jest zarazliwy ?

a w ogole to strasznie dziekuje za troske i chronienie mnie przed
ryzykiem zakazenia

10. Data: 2001-03-07 21:04:15

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> a w ogole to strasznie dziekuje za troske i chronienie mnie przed
> ryzykiem zakazenia

Klient nasz pan ...
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/klub/o_nas2/laczk.html

Kiedy komputer z procesorem taktowanym 2,45 Ghz i mocy 100 W zastapi kuchenke mikrofalowa
Pytanie do ginekologów położników?
Dyscyplina pracy
Pramipexol, Roxindol
jak wyleczyć alergie pokarmową???