Teraz na poważnie

From: <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Teraz na poważnie
Date: 7 Sep 2001 12:58:40 +0200

No pewnie, że to wszystko to żart. Przecież te moje wypisywanki o 7 metrach i
iluś-tam centymetrach to też był żart. Nie ma przepisów o odległościach między
domem a oczkiem wodnym.
Wydaje mi się, że ważniejszym problemem jest wielkość oczka wodnego - bo gdzie
jest granica samowoli budowlanej dotyczącej wielkości wykopu. Ktoś
zrobi "wykop" ,wstawi "wiadro" i powie, że ma oczko. I nikt się nie przyczepi
no bo i czego miałby się czepiać. Ale drugi człowiek zrobi wykop 10 x 10 x 1,5
m i też powie, że ma "oczko" i tu się może już ktoś przyczepić. Sąsiedzi,
burmistrz, sołtys, wójt, policja, architekt miejski, ochrona
środowiska, "zieloni", czort wie kto jeszcze, bo przecież jest bez liku
różnistych instytucji do "czepiania się". Więc to może być ważniejszy problem
niż pytanie wstępne.
Dlatego ja na miejscu pytającego na wstępie Mariana raczej bym spytał:
"Jaka może być wielkość wykopu pod oczko wodne by nie trzeba było żadnych
zezwoleń i jednocześnie by nikt się nie czepiał".

Leon