Termostat-zawór do kaloryfera - problem

1. Data: 2007-10-14 21:08:04

Temat: Termostat-zawór do kaloryfera - problem
Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hydraulik wymienil zawory przy grzejnikach ze zwyklych na termostatyczne -
niemiecka firma Stelrad (ok 80 zl szt/1,5 roku temu). Zawory byly nowe, do
hydraulika nie mam zastrzezen ale........... przy ustawieniu na 3 (od 0 do
6) zawor zamyka doplyw wody i grzejnik stygnie - nie dziala termostat.
Powyzej 3 kaloryfer grzeje praktycznie bez roznicy. Gdzie lezy problem ?
Pawel

2. Data: 2007-10-14 21:22:31

Temat: Re: Termostat-zawór do kaloryfera - problem
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pawel pisze:

> [...]
> 6) zawor zamyka doplyw wody i grzejnik stygnie - nie dziala termostat.
> Powyzej 3 kaloryfer grzeje praktycznie bez roznicy. Gdzie lezy problem ?

Byc moze trzeba zdjac glowice i przedmuchac je, zobaczyc czy z zaworem
wszystko OK. Proponowalbym jednak zaczac od sprawdzenia w jakich
zakresach temp. pracuja te glowice. Byc moze "3" odpowiada temperaturze
jaka i bez grzania jest u Ciebie w pokoju ? Niektore glowice maja bardzo
krotkie zakresy, np. do 21 stopni. Moj Danfoss ma skale do 28 :D Czy
grzejniki sa odpowietrzone ?

Pozdrawiam,
Wojtek

3. Data: 2007-10-15 06:26:04

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/14/2007 11:08 PM, Pawel napisał(a):
> [...]
> 6) zawor zamyka doplyw wody i grzejnik stygnie - nie dziala termostat.
> Powyzej 3 kaloryfer grzeje praktycznie bez roznicy. Gdzie lezy problem ?

Jeżeli nastawa "3" oznacza 20 oC, a ty masz w pokoju 21 oC, to na tym
właśnie polega działanie głowicy termostatycznej, że odcina przepływ
wody przez grzejnik. Jeśli temperatura spadnie do 20 oC i niżej,
przepływ wody automatycznie się otworzy na tak długo, aż temperatura
pomieszczenia nie wróci do zadanej wartości. (wartości temperatur
przykładowe)

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Dodatkowe ogrzewanie - czy to tylko wariacki czy realny do wykonania pomysł.
plyta ceramiczna czy indukcyjna - again
Ocieplenie poddasz + plyty g-k
Remont lazienki - Krakow
[pyt] Jak zdjac...?