Test wawelski - kim jesteś ? Czy podział poglądów musi oznaczać podział narodu ?

1. Data: 2010-04-15 07:22:50

Temat: Test wawelski - kim jesteś ? Czy podział poglądów musi oznaczać podział narodu ?
Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję, by każdy wykonał mała autorefleksję i spróbował zakwalifikować
swoją
postawę, zbudowaną na bieżących emocjach i poglądach - do jednej z
poniższych grup.

Co dominuje ?

1. Jestem zbyt roztrzęsiony, targają mną skrajnie sprzeczne emocje, raz chce
mi się
płakać, raz krzyczeć, to znów ogarnia mnie pusty śmiech ... Nie czuję się
na siłach, by w tej chwili siebie tu jakkolwiek odpowiedzialnie określać,
chce
mi się wyć.

2. Wpadłem w apatię/wycofałem się/izoluję od zdarzeń. Dociera do mnie 5%
tego co się
dzieje, nie obchodzi mnie to.

****

3. Wołasz: Psy ! Otwarci krytycy, protestujący podczas tej tragedii,
wcześniej krytykujący
prezydenta, Palikoty, Wajdy, Sikorskie - to małe kundle !!!

4. Uważam, że Wawel to miejsce dla prezydenta Kaczyńskiego, jest on
osobą wyjątkową, jak najbardziej właściwą do tego zaszczytu. Uważam też,
że decyzja o tym zapadła tak, jak powinna. Demokracja, rząd - to organizmy
zbyt ułomne by w tym momencie/w ogóle podejmować takie decyzje. Kościół
Katolicki, Opatrzność, zbiegi okoliczności - wszystko to bardzo dobrze
składa
się na ciąg wydarzeń, wolę bożą. Uważam, że protestujący działają
niewłaściwie,
bez zrozumienia sytuacji, mam do nich żal.

5. Nie mam nic przeciwko przydentowi i jego małżonce oraz temu, by spoczęli
na Wawelu. Uważam, że chwila i okoliczności są wyjątkowe, że są wyraźne
przesłanki ku temu. Jednakże sposób, w jaki została podjęta decyzja o
pochówku
jest niewłaściwy, niejasny, zbyt umoczony politycznie, tak się nie pownno
dziać.
Zawsze można, po czasie, dokonać awansu osoby zasłużonej i przenieść jej
szczątki.
Decyzja była pochopna i dlatego rozumiem protestujących - choć się z nimi
nie zgadzam.

6. Nie jestem przekonany, a nawet przeciwny temu, by Lech Kaczyński z
małżonką
spoczęli na Wawelu, a moje największe oburzenie/żal budzi sposób, w jaki
została
podjęta decyzja. Wawel jest dziedzictwem narodu polskiego i historia
pokazywała,
że naród polski w wielu ważnych momentach nie zgadzał się z działaniami
kościoła.
Uważam, że jeśli protestować - to właśnie teraz, w okresie żałoby. Wolę to
powiedzieć
teraz, niż by te trudne emocje, ale moim zdaniem uzasadnione, do których mam
prawo,
targały mną po pogrzebie i ciągnęły się w nieskończoność. Wolę też teraz
wykorzystać
każdą rozsądną szansę, by temu pochówkowi zapobiec i ew. potem, bez presji
czasu
i skrajnych emocji, w trybie demokratycznym rozważać ewentualny awans i
przeniesienie
szczątków na Wawel, niż by stała się sytuacja odwrotna - po spoczęciu na
Wawelu,
skumulowane emocje niezgody i żalu doprowadzą do sporów i głosów wołajacych
o degradację - na co moim zdaniem prezydent Kaczyński i jego małżonka sobie
absolutnie nie zasłużyli. Degradacja to ostateczność, która nigdy nie
powinna być
rozważana w stosunku do osób walczących o demokrację i mających jej mandat.

7. Wołasz: Psy ! Zwolennicy prezydenta Kaczyńskiego, Dziwisza, Gosiewskiego
- to kundle !

---
Ja jestem 6 i staram się dla siebie/dla nas znaleźć jakieś rozsądne sposoby
wyrażania/kanalizowania naszego żalu - takie, by jednak nie
utrudniać/paraliżować
ogromnych zadań logistycznych, jakie czekają organizatorów uroczystości
z udziałem tylu ważnych osobistości z całego świata.

2. Data: 2010-04-15 07:29:42

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Decyzja wyjatkowo perfidna, jako ze nikt do niej nie chce przyznac.
Protesty jej nie zmienia, ale przynajmniej pokazaly, ze ktos tu knuje. Na
sobote i niedziele zamknac geby.

End of message

3. Data: 2010-04-15 07:32:56

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 8. Decyzja wyjatkowo perfidna, jako ze nikt do niej nie chce przyznac.
> Protesty jej nie zmienia, ale przynajmniej pokazaly, ze ktos tu knuje. Na
> sobote i niedziele zamknac geby.
Podciągam to pod 6 ;)

4. Data: 2010-04-15 07:54:47

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <z...@y...on.pl> napisał w wiadomości

Myślę, że się tego uczymy jako naród, że odmienne poglądy to rzecz naturalna
i właściwa rasie ludzkiej.

Uczymy sie też komunikacji - a przyznaj, że to niełatwe, więc pewnie zajmie
nam trochę czasu.

Ale myślę też, że powoli wszystko idzie w dobrą stronę.

MK

5. Data: 2010-04-15 07:59:15

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 8. Decyzja wyjatkowo perfidna, jako ze nikt do niej nie chce przyznac.
> Protesty jej nie zmienia, ale przynajmniej pokazaly, ze ktos tu knuje. Na
> sobote i niedziele zamknac geby.
>
> End of message
Chociaż widzę, że na pl.sci.filozofia padła padło podobne rozróżnienie.
Więc punkt 8 wart jest utworzenia osobnej kategorii - ze względu na
podkreślenie
wyciszenia jawnych protestów 'prawie do zera' na czas pogrzebu i żałoby.

6. Data: 2010-04-15 08:03:53

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> Podciągam to pod 6 ;)

Ja jestem około 6 i 8. ;) Ciekawą rzecz zauważył też dzisiaj Kwaśniewski
u Miecugowa - że Kaczyński był przecież przez całe życie bardzo związany
z Warszawą, więc naturalnym powinno być, że zostanie właśnie tam
pochowany. Swoją drogą ciekawe, dlaczego warszawiacy o to nie walczą. ;)

Uważam jednak, że protesty w obecnej chwili, a zwłaszcza w dniu
ceremonii pogrzebowych, są niedopuszczalne. Nie musimy całemu światu
pokazywać, jacy jesteśmy jako Polacy skłóceni.

Ewa

7. Data: 2010-04-15 08:08:31

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <X...@p...fm> napisał w wiadomości

> Nie musimy całemu światu pokazywać, jacy jesteśmy jako Polacy skłóceni.

Bez przesady - swiat wie jak ostre sa spory polityczne i nie takie rzeczy
widzial.

8. Data: 2010-04-15 08:09:20

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pogrzebowych, są niedopuszczalne. Nie musimy całemu światu pokazywać, jacy

Ewo, nie jesteśmy skłóceni.
Mamy po prostu inne zdania.
To rzecz normalna na całym świecie i świat zdaje sobie z tego sprawę
(patrz: chociażby protesty antyglobalistów na spotkaniach głów państw,
chociażby w Davos).

Jednak mam nadzieję, że ludzie w dniu samego pogrzebu po prostu odpuszczą. Z
czystej kultury.

Ale mają prawo wypowiedzieć swoje zdanie, bo zostali (zostaliśmy) po prostu
wmanipulowani w pewien fakt, a teraz Ci, którym to pasuje, próbują kneblować
nas żałobą. To nieuczciwe zagranie i dlatego denerwujące.

Właściwie tyle, bo nie ma już o czym gadać, MK

9. Data: 2010-04-15 08:12:05

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "medea" <X...@p...fm> napisał w wiadomości

> Bez przesady - swiat wie jak ostre sa spory polityczne i nie takie rzeczy
> widzial.
Dokładnie.

Wczoraj coś czytałam, poszukam linka. Moment.

44,_New_York_Times___Polska_moze_sie_stac_dla_swiata
.html
34,_New_York_Times___Zapytajcie_Polakow__Oni_wiedza.
html

MK

10. Data: 2010-04-15 08:24:59

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:

> [...]
>
> http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,77644
44,_New_York_Times___Polska_moze_sie_stac_dla_swiata

Na pewno staniemy się przykładem pojednania, kiedy będziemy skandować
obelgi na pogrzebie. ;/
Decyzji i tak już nie można zmienić, więc tego typu kłótnie lepiej
odłożyć na czas po pogrzebie. Tym bardziej, że będzie kampania wyborcza
i na pewno wszyscy na swój sposób zrobią ze "sprawy wawelskiej" użytek.

Ewa

FATUM
To się stało.
podział kraju?