Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?

11. Data: 2007-10-15 22:01:07

Temat: Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena (gsk). <c...@W...pl> wrote:

> Przecież napisali, że z 6 przystających. Więc jak ma przystawać do
> siebie 6 kwadratów

Termin "figury przystające" nie oznacza figur, które do siebie "przystają",
"stykają się ze sobą".
http://pl.wikipedia.org/wiki/Figury_przystaj%C4%85ce

JW

12. Data: 2007-10-16 06:40:06

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Foti, jesteś genialna, bo potrafiłaś prosto i w paru słowach ująć to, co ja
próbuję od kwadransa.
Jacek

13. Data: 2007-10-16 06:46:41

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" :

> 4
>
> Qra, a zna ktoś prawidłową odpowiedź?

Mi wyszło 8.

Trudno to wyjaśnić baz rysunku, ale spróbuję:

Ukladam z tych 6 kwadratów jeden duży prostokąt - w każdym rzędzie po 2
kwadraty w pionie 3.
Teraz liczę:
mam 3 prostokąty w poziomie + 2 w pionie + jeden ten duży + dwa kwadraty po
4 kwadraty. Razem 8.

Pozdrowienia

Basia

14. Data: 2007-10-16 06:47:27

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...] mam 3 prostokąty w poziomie + 2 w pionie + jeden ten duży
> + dwa kwadraty po 4 kwadraty. Razem 8.

Plus 6 kwadratów po 1 kwadracie :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

15. Data: 2007-10-16 06:50:26

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwadraty w pionie 3.
> Teraz liczę:
> mam 3 prostokąty w poziomie + 2 w pionie + jeden ten duży + dwa kwadraty

jesli taka miała by byc odpowiedź to pytanie imo musiałby byc inaczej
sformułowane.
A idąc Twoim tokiem rozumowania to musielibyśmy jeszcze ułozyc prostokąt 1x6
i tu tez by było dodatkowo 6 prostokątów w środku (bo każdy kwadrat jest
prostokątem)

Sylwia

16. Data: 2007-10-16 06:52:50

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" :

> Plus 6 kwadratów po 1 kwadracie :)

6 prostokątów po 1 kwadracie ;-)

Też o tym myślałam, ale nie wliczyłam, po przyjęłam że w treści zadania jest
że muszą być "ułożone" z innych.

Pozdrowienia

Basia

17. Data: 2007-10-16 06:53:24

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...]przyjęłam że w treści zadania jest że muszą być "ułożone" z innych.

Hehehe. Precyzja fomułowania treści zadań w pełnym rozkwicie. A poczekajcie
na prawdopodobieństwo... :D

Pozdrawiam
H. (nie zapominajmy o prostokącie 6x1, zawierającym prostokąty 5x1, 4x1 i...
no właśnie, liczymy te 3x1, 2x1 i 1x1 jeszcze raz? :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

18. Data: 2007-10-16 06:56:20

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly>
napisał w wiadomości news:ff1n6v$c15$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> wiadomości news:ff1n0j$2dj2$1@news2.ipartners.pl...
>
> Hehehe. Precyzja fomułowania treści zadań w pełnym rozkwicie. A

Haha, dokąłdnie. Duże pole do popisu :-)

> Pozdrawiam
> H. (nie zapominajmy o prostokącie 6x1, zawierającym prostokąty 5x1, 4x1
> i... no właśnie, liczymy te 3x1, 2x1 i 1x1 jeszcze raz? :)

Gdyby liczyć tym sposobem, to równie dobrze można brac pod uwagę wszelkie
kombinacje z dowolnej liczby (z 6) kwadratów. I tak mamy prostokąty: 1x1,
1x2, 1x3,1x4, 1x5, 1x6, 2x2, 2x3 itd....
ale to nadal nie będzie nieskończenie wiele prostokątów

Sylwia

19. Data: 2007-10-16 07:00:51

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 1x2, 1x3,1x4, 1x5, 1x6, 2x2, 2x3 itd....
> ale to nadal nie będzie nieskończenie wiele prostokątów

Haha w sumie to się rozpędziłam z tym 'itd' bo to chyba wszystkie możliwe
kombinacje :-)

Sylwia

20. Data: 2007-10-16 07:14:14

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Księżniczka Telimena (gsk)." <c...@W...pl> napisał w
wiadomości news:ff0kta$lcu$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Przepraszam, ale widać ;)

Nie przepraszaj. To nie Twoja wina.

Qra, ja się tego nie wstydzę wcale, nadrabiam w inny sposób

Uczeń - ile nauki w szkole a ile w domu?
Tor samochodowy dla chlopca
Dylematy czterolatka ;-)
zdjecie
Zadanie z j. niemieckiego :(