Testy IQ z "Wyborczej"

1. Data: 2000-06-06 22:39:04

Temat: Testy IQ z "Wyborczej"
Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

W poniedzialkowym (5 czerwiec) numerze GW byl dosc duzy
material na temat inteligencji w tym rowniez testy. Jaka jest
ich miarodajnosc? Roznice wynikow pomiedzy pierwszym testem
"z Mensy" a tym drugim sa dosc duze u kazdej osoby - dlaczego?

Czym dokladnie roznia sie kryteria oceny podczas profesjonalego
badania w porownaniu do takiego rodzaju psychozabawy?
Ciekawi mnie tez, czy moze ktos kto robil testy w Mensie bawil
sie takze tym gazetowym w celu porownania wynikow?

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@i...com
UIN: 4017758

1. Data: 2000-06-07 06:55:31

Temat: Re: Testy IQ z "Wyborczej"
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 6 Jun 2000, Wilczek wrote:

> [...]
> ich miarodajnosc? Roznice wynikow pomiedzy pierwszym testem
> "z Mensy" a tym drugim sa dosc duze u kazdej osoby - dlaczego?

str.7, rozmowa z prof. Anna Matczak, odpowiedz na ostatnie pytanie (to
tak a propos inteligencji...). Parafrazujac - to nie sa testy IQ, tylko
gowno warta psychozabawa.

1. Data: 2000-06-07 08:15:27

Od: "Piotrek. M." <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilczek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>ich miarodajnosc? Roznice wynikow pomiedzy pierwszym testem
>"z Mensy" a tym drugim sa dosc duze u kazdej osoby - dlaczego?

Przed przyjeciem do pracy rozwiazywalem typowe testy, w tym test na
inteligencję. Test ten polegał na dokonywaniu wyboru spośród niepasujących
lub pasujących obiektów graficznych (jak np zadanie nr 2,4,8, z pierwszej
strony GW; 2,3,30,39 itd z 5 strony GW). Zadania były posegregowane wg
rosnącej skali trudnosci a czasu było mało. Test w GW ma sie nijak do
tamtego testu. Nie jestm tu ekspertem, ale sądze, że test w GW jest
głupkowatą (i wpędzającą w kompleksy :))psychozabawą. Ponadtwo tabela
wyników ma sie nijak do np. wykształcenia....
Piotr. M.

1. Data: 2000-06-07 10:08:01

Od: m...@v...ci.uw.edu.pl (Maciej Ostaszewski) szukaj wiadomości tego autora

Wed, 07 Jun 2000 08:15:27 GMT, Piotrek. M. <p...@p...com.pl>:

> [...]
>głupkowatą (i wpędzającą w kompleksy :))psychozabawą. Ponadtwo tabela
>wyników ma sie nijak do np. wykształcenia....

,,Prawdziwa inteligencja'' tez moze miec sie nijak do wyksztalcenia (Choc w
rzeczywistosci wyksztalcenie i IQ sa skorelowane)

pozdrawiam,

maciek

-
Maciej Ostaszewski m...@v...ci.uw.edu.pl
Roweckiego 5/14 05-480 Karczew Poland +48-22-7807130
-
Anarchy - The Mother of Order

1. Data: 2000-06-08 05:10:34

Temat: Odp: Testy IQ z "Wyborczej"
Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz K. Grzeca <m...@i...pl> w artykule
rre.pl pisze...
: str.7, rozmowa z prof. Anna Matczak, odpowiedz na ostatnie pytanie (to
: tak a propos inteligencji...). Parafrazujac - to nie sa testy IQ,
tylko
: gowno warta psychozabawa.

A istnieję w ogóle obiektywne, powtarzam obiektywne, testy IQ?

Piotrek
--
"- a wartość istotna to nie opracowanie, tylko błyskawica nieznanej
myśli na czarnej nicości przyszłych zdarzeń i szarego ogona rzeczy

1. Data: 2000-06-08 06:32:05

Temat: Re: Odp: Testy IQ z "Wyborczej"
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Jun 2000, Piotr Solarz wrote:

> A istnieję w ogóle obiektywne, powtarzam obiektywne, testy IQ?

Zalezy co masz na mysli piszac "obiektywne", to wcale nie jest takie
oczywiste...

1. Data: 2000-06-08 16:34:42

Od: "De Grejt Kornholio" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

>,,Prawdziwa inteligencja'' tez moze miec sie nijak do wyksztalcenia (Choc w
>rzeczywistosci wyksztalcenie i IQ sa skorelowane)

czasem ujemnie (przeciwnie) ...

1. Data: 2000-06-08 16:49:56

Od: Ronan <r...@p...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 09 Jun 2000 01:32:10 +0200, Jacek Grodzki
<j...@v...ci.uw.edu.pl> wrote:

>Mój profesor na wykładzie podawał definicję IQ: "współczynnik IQ jest to
>wynik uzyskany w teście IQ". I tyle.

To nie jest definicja, tylko przewrotne stwierdzenie użyte przez niejakiego
Boringa dawno temu. Wbrew pozorom, nie takie głupie,

1. Data: 2000-06-08 23:32:10

Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Solarz wrote:

> A istnieję w ogóle obiektywne, powtarzam obiektywne, testy IQ?

Mój profesor na wykładzie podawał definicję IQ: "współczynnik IQ jest to
wynik uzyskany w teście IQ". I tyle.
--
Pozdrawiam, Jacek Grodzki _/_/_/ _/_/ _/_/
mailto:j...@v...ci.uw.edu.pl _/ _/ _/ _/

1. Data: 2000-06-09 07:11:46

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora