Thiodan matematycznie

1. Data: 2004-07-30 19:48:41

Temat: Thiodan matematycznie
Od: "mirzanb" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje opakowanie Thiodanu pochodzi ze stycznia 1984r.Zużyte zostało ok 1/2
opakowania,czyli 250 cm sześćiennych.Wyszło rocznie 12,5ml na rok.
stosując stężenie 0,1 % zużyłem do porysku ok 12-15 litrów płynu.
Pryskając na pow. 100m kw,wychodzi niewiarygodnie mała ilość substancji
na 1m kw.Zawartość substancji czynnej w thiodanie wynosi 3%.Ile więc atomów
wypadnie na 1m sześć.podłoża?
Stosując środki mało toksyczne,używa się stężeń 1-3%.Czyli 100-300 ml
płynu na baniak 10l.W ten sposób wprowadza się od 10 do 30 razy więcej
chemii do środowiska.
Oprysk Thiodanem robię przeważnie jeden w sezonie.Środkiem mało toks
czasem trzeba prysnąć trzy razy.
Kto jest zainteresowany może przeliczyć co jest droższe-drogi[w 84r]
thiodan ,czy tania buteleczka na jeden raz.
Mirzan

2. Data: 2004-07-30 20:27:24

Temat: Re: Thiodan matematycznie
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzanb" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| Pryskając na pow. 100m kw,wychodzi niewiarygodnie mała ilość substancji
| na 1m kw.Zawartość substancji czynnej w thiodanie wynosi 3%.Ile więc

Thiodan zawiera 35% endosulfanu. NIE 3%.

| Stosując środki mało toksyczne,używa się stężeń 1-3%.Czyli 100-300 ml
| płynu na baniak 10l.W ten sposób wprowadza się od 10 do 30 razy więcej
| chemii do środowiska.

Nie wiem, co masz na myśli, piszać o mało toksycznych środkach?
Przejrzałam tabele dla kilku popularniejszych pestycydów i oto podawane
zalecane stężenia:

Basudin 0,06%
Decis 0,03%
Fastac 0,01-0,02%
Karate 0,02-0,04%
Owadofos 0,15%
Pirimor 0,025-0,05%
Talstar 0,02-0,05%.

Chyba należałoby zrobić przeliczenie raz jeszcze.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-07-30 20:43:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> Rzeczywiście,skoro używa się ich w tak małym stężeniu,to są dobre
środki.Nie kupuję,bo narazie nie potrzebuje.Niedługo,za 20 lat skończę
swój to kupię coś nowego.Albo przekonam się do ekologiii i jak to
wszyscy robią mszycę pozbieram palcami i wyniosę poza teren ogrodu.
To mówiąc robię oko,aby ktoś nie pomyslał,że naprawdę wyrwę je ze
środowiska,Mirzan

4. Data: 2004-07-30 22:26:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszyscy robią mszycę pozbieram palcami i wyniosę poza teren ogrodu.
> To mówiąc robię oko,aby ktoś nie pomyslał,że naprawdę wyrwę je ze

No nie wiem, czy śmiać się, czy płakać ?

Pozdrawia jak zwykle boletus

5. Data: 2004-07-31 05:07:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>       Pozdrawia jak zwykle boletus

Oczywiście śmiać się,bo to zdrowsze.Jak się nie śmiać, kiedy truję
kogoś 333km dalej.Albo jak kogoś boli mój brzuch.Mirzan

Róże angielskie - nowiny ze świata
Wilec purpurowy w doniczkach - nawozenie
melony
meble ogrodowe, sztachetki - sprzedam
przepraszam test