mahonia

1. Data: 2004-07-30 20:27:19

Temat: mahonia
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mi się zdaje czy dobrze gdzieś czytałam, że z owoców mahonii można
robić winko ???

Serdecznie Miłka

2. Data: 2004-07-30 21:49:40

Temat: Re: mahonia
Od: "Jerzy Oreszczuk" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> Czy mi się zdaje czy dobrze gdzieś czytałam, że z owoców mahonii można
> robić winko ???
>
> Serdecznie Miłka

Trudno jest moszcz zrobić, owoce zawierają głównie pestki... Ale jeść można,
surowe i gotowane. Smaczny jest napój z kwiatków.
Pozdrawiam
JO

3. Data: 2004-07-30 22:24:52

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mi się zdaje czy dobrze gdzieś czytałam, że z owoców mahonii można
> robić winko ???
>
> Serdecznie Miłka

Zrób z żyta, lepsze.

Pozdrawia rolnie boletus

4. Data: 2004-07-31 10:57:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Zrób z żyta, lepsze.

Z żyta najlepiej robić zimą,jak brak dobrych owoców.O tej porze masz
pod dostatkiem wiśni i zaczyna dojrzewać aronia,ona jest najlepsza na
czerwone wino.Poza tym aronia nigdy nie jest niczym pryskana,bo nie
potrzeba.Wino chodzi bez dodawania drożdży i pożywki.
Na zdrowie,Mirzan

5. Data: 2004-07-31 11:29:59

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czerwone wino.Poza tym aronia nigdy nie jest niczym pryskana,bo nie
> potrzeba.Wino chodzi bez dodawania drożdży i pożywki.

Aronią już zainteresował się już podskórnik gruszowy a na Dolnym Śląsku
aronię ponadto atakują mszyce lub gąsienice zjadające liście.
http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/0901-7-4.htm
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

6. Data: 2004-07-31 11:46:03

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czerwone wino.Poza tym aronia nigdy nie jest niczym pryskana,bo nie
> potrzeba.Wino chodzi bez dodawania drożdży i pożywki.

Właśnie, bez doświadczeń stawiam wino z wiśni. W zeszłym roku robiłam z
aronii i wyszło wybitnie wytrawne a nawet chylące się ku octowi winnemu. W
połowie zimy dodałam cukru i nastawienie zostało uratowane.

Napojowo Miłka

7. Data: 2004-07-31 13:52:58

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aronią już zainteresował się już podskórnik gruszowy a na Dolnym Śląsku
> aronię ponadto atakują mszyce lub gąsienice zjadające liście.
> http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/0901-7-4.htm

Do mojej jeszcze żadna zaraza nie dobrała się.Mam aronię kilkanaście
lat,nigdy na niej nie widziałem żadnych pasożytów.
Jak już ją znajdą,to na wino jest tyle owoców,że żaden kłopot.
Teraz kończy chodzić truskawkowo-kamczackie,niebywały aromat.W ub roku
robiłem z brzoskwiń,żadnego zapachu.A owoce takie obiecujące...
Mirzan

8. Data: 2004-07-31 13:53:57

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> aronii i wyszło wybitnie wytrawne a nawet chylące się ku octowi winnemu. W
> połowie zimy dodałam cukru i nastawienie zostało uratowane.

Z aronii najlepsza jest nalewka...mniam :)))

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2004-07-31 15:02:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ceg8fa$i5a$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Z aronii najlepsza jest nalewka...mniam :)))

Hejka. Cały czas czeka na Ciebie. :-)
Pozdrawiam cierpliwie Ja...cki

10. Data: 2004-07-31 18:15:59

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl>
> Do mojej jeszcze żadna zaraza nie dobrała się.

Bo pewnie nie masz plantacji lub nie rosna w dużym skupisku.

> [...]
roku
> robiłem z brzoskwiń,żadnego zapachu.A owoce takie obiecujące...

Naprawdę zrobiłeś wino z brzoskwiń? I co, było klarowne? Jak długo się
utrzymało bez utraty jakości?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

Thiodan matematycznie
Róże angielskie - nowiny ze świata
Wilec purpurowy w doniczkach - nawozenie
melony
meble ogrodowe, sztachetki - sprzedam