Hedera na płocie

1. Data: 2004-07-31 08:05:46

Temat: Hedera na płocie
Od: "rob" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam proste pytanie , adekwatne do poziomu mojej wiedzy.
Zamierzam obsadzić ogrodzenie bluszczem , proszę o poradę jak gęsto sadzić
roślinki , żeby pięknie okryły płot?

Pozdrawiam
robert

2. Data: 2004-07-31 12:21:33

Temat: Re: Hedera na płocie
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rob" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Mam proste pytanie , adekwatne do poziomu mojej wiedzy.
> Zamierzam obsadzić ogrodzenie bluszczem , proszę o poradę jak gęsto sadzić

A jaki to jest płot, chodzi mi czy ażurowy, betonowy czy też z desek ???

U mnie hedera zwykła, leśna rośnie na płocie betonowym, na jednym
przęśle jedna sadzonka. Dla pewności kilka centymetrów przed krzewem wbita
jest drewniana kratka która podtrzymuje gałązki przed odpadnięciem od
ściany. Ten gatunek pnącza rośnie bardzo wolno ale nie spiesz się z okryciem
całego płotu. W końcu rosnąć będzie tam całe życie a przecież musi mieć
trochę oddechu i miejsca na wzrost.

Serdecznie miłka

3. Data: 2004-07-31 17:40:57

Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>    Serdecznie miłka
>
> Płotek z z drutu , wiec problem podpór nie istnieje. Właśnie skonczyłem ,
posadziłem roślinki co 70 cm , nie wiem czy nie za gęsto.

4. Data: 2004-07-31 18:12:24

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> posadziłem roślinki co 70 cm , nie wiem czy nie za gęsto.

A ja sądzę że kłopot się właśnie pojawił, bo hedery czepiają się ścian
za pomocą korzeni przybyszowych którymi wrastają w szczeliny np. kory drzew.
Oczywiście rosnąć będzie ale co jakiś czas będziesz musiał podwiązać go do
siatki ... a zresztą może przesadzam ... nie do takich rzeczy zmuszało się
rośliny ;-)

Serdecznie Miłka

5. Data: 2004-07-31 18:52:53

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siatki ... a zresztą może przesadzam ... nie do takich rzeczy zmuszało się

Przesadzasz, bluszcz poradzi sobie bez problemu.

Pozdrawia jak zwykle boletus

6. Data: 2004-07-31 19:00:27

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl>
> Przesadzasz, bluszcz poradzi sobie bez problemu.

Obstawiam poradę Miłki.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

7. Data: 2004-07-31 19:04:16

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obstawiam poradę Miłki.
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Nie szkodzi;-)

Pozdrawia praktycznie boletus

8. Data: 2004-07-31 19:12:42

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl>

> Nie szkodzi;-)

Niby nie, pytanie tylko komu?
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

9. Data: 2004-07-31 19:17:28

Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

A 70 cm między sadzonkami to dużo , mało czy ok ?

10. Data: 2004-07-31 19:30:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A 70 cm między sadzonkami to dużo , mało czy ok ?

Ok.

Pozdrawia boletus

mahonia
Thiodan matematycznie
Róże angielskie - nowiny ze świata
Wilec purpurowy w doniczkach - nawozenie
melony