Thuja z nasion teraz

1. Data: 2007-05-05 12:57:13

Temat: Thuja z nasion teraz
Od: turcio <t...@F...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem nowy na grupie. Chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwe wysianie
teraz thui. Tzn nasiona bym dopiero nabyl, a z tego co czytalem musza 4
tygodnie byc przechowywane w zimnie. Czy to nie szkodzi zeby wysiew byl
dopiero w czerwcu? No i kompletnie nie wiem do czego wysiewac: do
jakichs pojemnikow badz doniczek czy prosto do gruntu? Moze macie jakies
pomocne linki? Od razu mowie, ze nie interesuja mnie gotowe sadzonki bo
mam do obsadzenia dluuuugi plot i predzej bym zbankrutowal ;)

pozdrawiam
turcio

2. Data: 2007-05-05 16:42:09

Temat: Re: Thuja z nasion teraz
Od: "AdamS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Od razu mowie, ze nie interesuja mnie gotowe sadzonki bo
> mam do obsadzenia dluuuugi plot i predzej bym zbankrutowal ;)

"Gotowe" rozumie, ze kupione szkólce, ja proponuje samemu sobie "ukorzenic"
sadzonki (napewno znajdzie sie jakis znajmomy który pozwoli na "pobranie"
odpowiedniej ilosci) bedzie szybciej.
Jak to zrobic, prosze np. kupic bardzo "fajnie napisana" ksiazke "Rozmnazamy
iglaki" autorstwa Wieslawa Szydlo http://www.agroswiat.pl/go/_info/?id=436,
napisana przystepnym jezykiem w której min. opisano jak ukorzenic thuje.

Pozdrawiam i zycze powodzenia :)

3. Data: 2007-05-05 20:37:19

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik turcio napisał:
. Tzn nasiona bym dopiero nabyl, a z tego co czytalem musza 4
> tygodnie byc przechowywane w zimnie. Czy to nie szkodzi zeby wysiew byl
> dopiero w czerwcu? No i kompletnie nie wiem do czego wysiewac:

Wysiej do lodówki :-)
I poszukaj w archiwum grupy, niedawno była dyskusja
na temat żywopłotu z siewek

Pozdrawiam, Barbara

4. Data: 2007-05-06 07:12:23

Od: "KRIS" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.agroswiat.pl/go/_info/?id=436, napisana przystepnym jezykiem w
> której min. opisano jak ukorzenic thuje.

A czy z tej książki można się dowiedzieć jak postępować z "dorosłymi "
tujami. Jestem baaardzo początkujący, a czeka mnie przycinanie wysokich
(około 2,5m) żywotników zachodnich (Thuja occidentalis), które jeszcze nigdy
nie były przycinane. Chcę, żeby się zagęściły i ogólnie poprawiły swój
wygląd. Nie chciałbym popełnić jakiś błędów.

Pozdr.
Krzysztof

5. Data: 2007-05-06 11:46:50

Od: "Jacek K." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomocne linki? Od razu mowie, ze nie interesuja mnie gotowe sadzonki bo
> mam do obsadzenia dluuuugi plot i predzej bym zbankrutowal ;)

Witam

Jesli nie masz doswiadczenia to zapomnij o sianiu teraz tuji
Najlepiej przechowaj nasiona i wysiej je jesienia,
a zasiew przykryj agrowloknina
Na wiosne bedziesz mial 100 % wschodow bez ceregieli
A najlepiej znajdz jakis dobry okaz tuji i sam poobtrzasaj sobie nasion,
gdy tylko sie pootwieraja szyszki

pozdr.
J.K.

6. Data: 2007-05-06 13:33:38

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f1hv8s$u83$1@news.onet.pl turcio
<t...@F...poczta.onet.pl> napisał(a):

> Od razu mowie, ze nie
> interesuja mnie gotowe sadzonki bo mam do obsadzenia dluuuugi plot i
> predzej bym zbankrutowal ;)

Hejka. Nie przesadzaj. Sadzonki są po kilkadziesiąt groszy. Przykładowo
tutaj: http://www.walaszczyk.pl/
Pozdrawiam tanio Ja...cki

7. Data: 2007-05-07 06:42:42

Od: turcio <t...@F...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> Hejka. Nie przesadzaj. Sadzonki są po kilkadziesiąt groszy. Przykładowo

Hmmm... zaczynam sie zastanawiac nad sadzonkami. A jak sobie zasadze
tuje do doniczek to gdzie je pozniej zimowac? Musza miec chlodno? Mam
piwnice tylko ze ciemna, wiec chyba odpada. Mozna jakos je opatulic na
zime zeby mlode drzewka przetrwaly na dworzu?

8. Data: 2007-05-07 13:01:56

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f1mhmk$59t$1@news.onet.pl turcio
<t...@F...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> piwnice tylko ze ciemna, wiec chyba odpada. Mozna jakos je opatulic
> na zime zeby mlode drzewka przetrwaly na dworzu?

Hejka. Zasadź od razu do ziemi. Jeżeli nie zdążysz teraz, to zrób to we
wrześniu. Nie trzeba okrywać na zimę.
Pozdrawiam nieskomplikowanie Ja...cki

"Nie ma co liczyć na jabłka, truskawki i wiśnie"
Cedr atlantycki - odpornosc na mrozy
zmarzły mi winogrona
jakis szkodnik gruszy
aloes