Toczeń -prawo do renty?

1. Data: 2003-06-11 19:28:38

Temat: Toczeń -prawo do renty?
Od: f...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam pytanie odnośnie prawa do renty przy Toczniu Rumieniowatym Układowym
choruję od 15 lat
Z powodu choroby mam mocno uszkodzone nerki i naczynia krwionośne.
Z powodu sterydów... odwapnione kości kłopoty z koncentracją, uszkodzony wzrok,
uszkodzony układ pokarmowy.
Mimo moich najszczerszych chęci nie jestem w stanie normalnie egzystować, dziś
byłam na komisji lekarskiej, po raz drugi... niestety, orzeczenie o lekkim
stopniu niepełnosprawności nic mi nie daje.
Notabene lekarze u których się leczę zapewniali mnie iż przy moim schorzenie
nie będę miała problemów z dostaniem II grupy.
Proszę jeśli ktoś mógłby udzielić mi informacji czy można odwołać się do innij
komisji /lekarz który orzekał był b. nieprzyjemny/ bądz czy rzeczywiście z
takimi schorzeniami mam szanse na pomoc/

2. Data: 2003-06-12 05:09:40

Temat: Re: Toczeń -prawo do renty?
Od: "Sluchaj" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziś byłam na komisji lekarskiej, po raz drugi... niestety, orzeczenie o
> lekkim stopniu niepełnosprawności nic mi nie daje.

Masz prawo się odwołać, pismo składasz do ZUS-u.

3. Data: 2003-06-12 07:53:02

Od: f...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego do ZUSU, skoro komisja mieści się w Miejskim Zespole do Spraw
Orzekania o Niepełnosprawności. niestety nie pracowałam wcześniej odpowiedniej
liczby lat, tak żeby mieć rentę pracowniczą...
Chciałabym też wiedzieć czy można w takim wypadku zmienić komisję,
miałam wrażenie że lekarz który mnie badał bardziej jest urzędnikiem niż osobą
która ma ocenić mój stan zdrowia, był wyjątkowo nieprzyjemny, i chyba nawet nie
bardzo zwracał uwagę na mnie i na to co mówię!

4. Data: 2003-06-12 16:29:50

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> komisji /lekarz który orzekał był b. nieprzyjemny/ bądz czy rzeczywiście z
> takimi schorzeniami mam szanse na pomoc/

1. zerknij na przepisy o stopniach niepelnosprawnosci i ocen, czy
kwalifikujesz sie do stopnia lekkiego czy tez umiarkowanego ( chodzi o
definicje i Twoj stan zdrowia do nich )
2. jesli masz watpliwosci, mozesz odwolac sie do komisji wojewodzkiej, jesli
ona nie zmieni decyzji na korzystna dla Ciebie musisz zlozyc pozew przeciwko
komisji do Sadu Pracy i zazadac badania przez bieglych sadowych, ktorzy
obiektywnie ocenia Twoj stan zdrowia i stopien niepelnosprawnosci.

pozdrawiam

casus
spec. ch . oczu
biegly sadowy