Tort ananasowy zmodyfikowany/dwa kremy do wyboru

1. Data: 2002-01-16 17:45:17

Temat: Tort ananasowy zmodyfikowany/dwa kremy do wyboru
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Tort ananasowy
Moj biszkopt
Budyn waniliowy (wersja kremu z maslem na koncu przepisu)
ananasy pokrojone na kawalki (okolo 400gr puszka)
sok z ananasow plus rowna ilosc wodki albo pomaranczowego likieru
bita smietana (pol szklanki smietanki, lyzka cukru + jedna paczka
Stabilizatora Oetkera)

Biszkopt przekroic na 3 plastry, uzyc gore jako spod, nasaczyc 1/3
sokowodki, przelozyc 1/2 budyniu, rozprowadzic 1/2 ananasow, przykryc
srodkowym plastrem, nasaczyc, na to budyn, ananasy, nastepnie spodni
plaster nasaczyc od spodu przed nalozeniem na tort, nalozyc na wierzch,
pokryc bita smietana, ozdobnie lub artystycznie, posypac czyms:
porzeczkami, jagodami, malinami, skorka pomaranczowa, fiolkami w cukrze
- co pod reka.
A teraz przepisy:
Biszkopt
6 jajek, rozdzielonych
3/4 szklanki cukru
1 i 1/3 szklanki maki
Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie
bulka tarta.
Ubic mikserem bialka, i gdy srednio ubite, dodac po trosze 3/4 szklanki
cukru, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem. Ciagle ubijajac,
dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy. Dodac make i
delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, czy reka, juz bez miksera. Przelac do
formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow. Sprawdzic
patyczkiem.
Budyn
1 szklanka mleka
1 szklanka smietanki
4 zoltka
1/2 szklanki cukru
2 lyzki esencji waniliowej albo 2 cukry waniliowe
1/4 szklanki maki zwyklej
1/4 szklanki maki ziemniaczanej (zmiana z poprzedniego przepisu, gdzie
bylo 1/2
szklanki - wydaje mi sie, ze maka kukurydziana, ktora ja uzywam, nie
"twardnieje" az tak, jak ziemniaczana)
Z cukru i zoltek zrobic kogel mogel, dodac obie maki, dobrze wymieszac, dodac
smietanke, wymieszac, az gladkie. Dodac mleko, podgrzac w garnuszku
powoli, az zacznie bulgotac, i bedzie geste nieustannie mieszajac,
przelac do
miski do wystygniecia. Nabic kawalek masla na widelec i pomazac po powierzchni
goracego budyniu, co zapobiegnie powstaniu korzucha.

Mozna uzyc sam budyn jako krem lub zrobic krem maslany: 200 gr masla
ubic na puch mikserem, zmniejszyc obroty i dodawac po jednej lyzce
budyniu, az zrobi sie krem.

Mozna zamienic ananasy na inne owoce, ale trzeba zawsze wymyslic jakis
sok do nasaczania, z wodka lub brandy.
Smacznego
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-01-18 07:43:50

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
> [...]
> sok z ananasow plus rowna ilosc wodki albo pomaranczowego likieru
> bita smietana (pol szklanki smietanki, lyzka cukru + jedna paczka

Bardzo dziekuje. Wprawdzie zaczelam do tortow podchodzic "z taka pewna
niesmialoscia" (patrz tort Seklicza, ale tym razem zaryzykuje:-). Brzmi
bardzo apetycznie.
Asia z pozdrowieniami

fasola ugotowana-co z niej zrobic
Skleroza pomożecie ?