lasagne

1. Data: 2002-01-16 12:38:49

Temat: lasagne
Od: "kejti" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis latwy przepis znacie?

kejti

" Zyj tak, zebys po latach mogl powiedziec: Przynajmniej sie nie
nudzilem..."

1. Data: 2002-01-16 15:10:18

Temat: Re: lasagne
Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kejti" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jakis latwy przepis znacie?
>
> --
> Pozdrawiam
> kejti
Czy latwy to nie wiem...Ale kalsyczna lazanie robi sie tak:w rondlu podgrzac
oliwe, i smazyc na duzym ogniu 1 kg mielonej wolowiny (ale lepiej nie ze
sklepu gotowca bo ohydny) az plyn wyparuje. odlac tluszcz. Zmniejszyc ogien
i dodac troszke oliwy i posiekana cebule, smazyc ok 5 minut. Dodac 3 lyzki
koncentratu pomid, smazyc cgwileczke, dodac troche wina czerwonego, czosnek,
pomidory z puszki (roztarte), ziola (tymianek, lisc laurowy) i dusic okolo
godzine, az troche wyparuje. Ugotowac w tym czasie platy makaronu. Potem w
misce wymieszac ser ricotta z gesta smietana i jajkami (4). Doprawic. I
teraz: sos miesny do naczynia zaroddpornego (czesc), na nim makaron, na nim
troche masy serowej, znow sos miesny. i powtorzyc to konczac makaronem
przykrytym sosem, Posypac serami (mozzarella i jakim chcesz) i zapiekac
okolo 45 minut. Ma byc zlocista.
kaska

1. Data: 2002-01-16 15:18:56

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakis latwy przepis znacie?
>
> --
> Pozdrawiam
> kejti
Chyba prostsza jest z jarzynami, jak chcesz przepis, to wklepie... Kaska

1. Data: 2002-01-16 15:23:46

Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> napisała...

> Chyba prostsza jest z jarzynami,

Ja bym prosil :)

SF

1. Data: 2002-01-16 15:48:20

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt> napisał
w wiadomości news:a245u9$8ck$1.Slawek.Fydryk@krowka.mu...
> "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> napisała...

> Ja bym prosil :)
Ok.Ugotuj te gotowe platy makaronu, tylko partiami. Potem przeloz je do
miski z zimna wdoda, odecdz i rozloz moze na jakiejs sciereczce. Teraz sos
serowy: w rondlu stop maslo, rozmieszaj z taka sama iloscia maka (okolo 25
gram) i wolno smaz 3 minuty stale mieszajac. Zdejmij z ognia i wymieszaj z
500 ml zimnego mleka. Doja, sol, pieprz, znow podgrzej i wolno zagotuj,
mieszajac. potem zmniejsz ogien i gotuj okolo 7 minut, az masa zgestnieje (i
mieszaj). Potem wymieszaj to ze smietanka i startym serem zoltym (tak na
oko). Na patelni stop maslo, smaz cebule ale jej nie rumien. doloz: 4
pomidory posiekane, tymianek, lisc laurowy i gotuj okolo 15 minut az sos
zgestnieje. Wyjmij lisc laurowy, dopraw sola i pieprzem, troszke cukru.
teraz zagotuj gar osolonej wody. Wrzuc marchew pokrojona w kostke, dwie moze
trzy, gotuj kilka minut, dorzuc brokuly (kilka rozyczek) i pol kalafiora
podzielonego na czastki i gotuj dalej kilka minut. Potem odcedz warzywa
zahartuj zimna woda (przelej). teraz nagrzej piekarnik. Wymieszaj sos
pomidorowy z serem zaoltym, startym i gotuj wolno 15 minut. Dodaj warzywa,
dopraw do smaku. Potem w naczyniu ukladaj na przemian makaron i warzywa,
konczac na makaronie. posyp serem i zapiekaj okolo 40 minut...

1. Data: 2002-01-16 16:29:31

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Jakis latwy przepis znacie?
> kejti
-----------------------------
Moj jest dosc latwy ale nie kazdy lososia i frutti di mare lubi. Ale jak lubi
to prosze:

Lasagne delizie
10-15 plytek lasagne
kawalek wedzonego lososia
1 puszka kraba salatkowego
30 dkg krewetek bez skorupki
moga byc tez mully i jakby ktos mial homara i nie wiedzial co z nim zrobic to
tez go do sosu mozna wrzucic :-))
Sos:
5 dl mleka
0,5 kostki buljonu rybnego albo jarzynowego
1-2 lyzek masla
1 lyzka maki
0,5 lyzeczki soli
1 cebula
posiekany koperek
bazylia
2 lyzki przecieru pomidorowego

Podgotowac plytki w wodzie z olejem przez 10 min. Wlozyc do zimnej wody a potem
polozyc na recznik i osuszyc (ja tego nie robie tylko uzywam suche) Ugotowac
sos: rozpuscic maslo, dodac maki i mleka. Podgotowac. Na koniec dodac posiekana
cebule, przecier i pokruszona kostek buljonowa. Pokroic lososia na paseczki i
dodac do sosu razem z krewetkami i odcedzonym miesem kraba. Na koniec dodac
koperek i bazylie. Wlac troche sosu na dno, potem plytki, potem sos itd 3-4
warstwy. Zakonczyc sosem. Zapiekac 200 stopni okolo 20 minut jak plytki sie
podgotuje albo 30-35 jak nie.
baska

1. Data: 2002-01-16 16:34:39

Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

platow makaronowych nie gotuje, bo z reguly tych kupowanych u nas nie
trzeba,
daje duzo sosu beszamelowego i przed pieczeniem zostawiam gotowa lasagne ok
pol godziny zeby platki zmiekly

kaska

Użytkownik kejti <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a23sf5$l9d$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-01-16 18:18:25

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> platow makaronowych nie gotuje, bo z reguly tych kupowanych u nas nie
> trzeba,
> daje duzo sosu beszamelowego i przed pieczeniem zostawiam gotowa lasagne ok
> pol godziny zeby platki zmiekly

Cześć, ja też lasagni nie gotuję,

Poniżej podaję mój sprawdzony i rdzennie włoski przepis na lasagne z pieca z
sosem ragu (cytowany wcześniej w wątku cannelloni)

na ragu:
30 dag włowiny
15 dag karkówki wieprzowej
10 dag wędzonego boczku
jedna spora cebula
3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
200 mil czerwonego wina
pomidory z puszki - 500 gr lub przecier (passata) z pomidorów
mały kartonik soku pomidorowego
bazykia (najlepiej świeża, ale nadaje się też suszona
pieprz, sól, chili (można też dodać parę kropel tabasco)

na beszamel:
5 dag mąki
5 dag masła
pół litra mleka
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

1 opakowanie lasagni (najlepiej firmy Agnesi lub inne włoskie, odradzam polskie
podróbki)
2 opakowania oryginalnej włoskiej mozzarelli
parmezan (najlepiej w kawałku i zetrzeć w domu, ale trudno kupić, więc może być
tarty - byle oryginalny - włoski)

1. Mięso i boczek zemleć w maszynce do mielenia mięsa.
2. Cebulę i czosnek posiekać, zeszklić na oliwie z oliwek.
3. Dodać mielone mięso, podsmażyć, jak puści sok i sok wyparuje, wlać wino.
4. Po odparowaniu wina dodać pomidory i sok, później przyprawy: sól, pieprz,
chili, bazylię (można też wrzucić kostkę smaku KNORRA tymiankowo-bazyliową).
Dusić na wolnym ogniu około 1 - 1,5 godziny

5. Masło rozpuścić w rondlu, dodać mąkę. Dokładnie rozprowadzić, powoli dodawać
zimne mleko (porcjami). Bardzo długo, dokładnie i powoli mieszać. Dodać sól,
pieprz i gałkę muszkatołową. Tajemnicą beszamelu jest brak grudek, więc trzeba
się namieszać.

6. Zetrzeć na tarce o grubych oczkach mozzarellę i na małych oczkach parmezan.

7. Do formy na dno wlać trochę ragu, trochę beszamelu i wsypać sera, ułożyć
jedną warstwę lasagni i później: sos ragu, beszamel, sery
itd., aż do wykończenia klusek. Na wierzch: sery. Uwaga: naczynie przykryć
pokrywą lub folią aluminiową.

Piec w gorącym piekarniku: około 180-200 oC przez 45-60min. Podawać z czerwonym
winem - polecam Bardolino.

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi, miłośniczka kuchni włoskiej

1. Data: 2002-01-17 11:37:53

Od: "Maciej Lewczuk/CD-Action" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kejti" <m...@w...pl> wrote in message news:a23sf5$l9d$1@news.tpi.pl...
> Jakis latwy przepis znacie?

Ciekawy jest umieszczony na pudelku z platkami Malmy. Nie dosc, ze nie
trzeba ich gotowac, to caly przepis (sprawdzony) jest na opakowaniu, i mozna
za jednym zamachem w Sapermarkecie ;-) kupic wszystkie potrzebne skladniki
bez biegania z kartka.
Maciej Lewczuk

Redakcja CD-Action
51-667 Wrocław, ul. Dembowskiego 57/61
tel. (071) 345-21-38 w. 108, fax (071) 345-21-42

OT: Sprzet AGD
Cebulowa dobra na wszystko...
co dalej????
Gofry na GWALT!!!!!!!!