Tort bakaliowy - gdy nie ma co zrobić z białkami

1. Data: 2003-08-02 17:04:43

Temat: Tort bakaliowy - gdy nie ma co zrobić z białkami
Od: "Martyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:
25 dag orzechów mielonych
15 dag różnych bakalii (figi, daktyle, migdały, morele suszone)
10 dag czekolady gorzkiej drobno pokrojonej
3 łyżki bułki tartej

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.

10 białek ubić na sztywno z 1 szklanką cukru pudru

Suche składniki delikatnie połączyć z pianą, wylać do natłuszczonej i
oprószonej bułką tartą tortownicy. Piec ok. 25 minut.
Polać polewą czekoladową lub orzechową.

Czasem zostają białka i nie wiadomo co z nimi zrobić, a ten torcik jest
naprawdę pyszny. Moje dzieciaki go uwielbiają.

Martyna

1. Data: 2003-08-02 17:43:54

Temat: Re: Tort bakaliowy - gdy nie ma co zrobić z białkami
Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martyna" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czasem zostają białka i nie wiadomo co z nimi zrobić, a ten torcik jest
> naprawdę pyszny. Moje dzieciaki go uwielbiają.
Właśnie dużo białek mi pozostawało, a nie mam ochoty na bezy, czy inne znane
mi ciasta. Chętnie wypróbuje Twoj przepis. :-))) Pozdrawiam ciepło! :-))))
Poziomka

1. Data: 2003-08-02 22:58:34

Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czasem zostają białka i nie wiadomo co z nimi zrobić, a ten torcik jest
> naprawdę pyszny. Moje dzieciaki go uwielbiają.

Witam!Pozwolicie,że i ja dorzucę swój przepis na KEKS Z BIAŁEK . 7-8 białek, 2
szklanki cukru pudru, 1 kostka margaryny /może być 3/4 kostki/, 1/2 szkl.
ciepłego mleka, 3 szkl. mąki, 1 cukier waniliowy, bakalie, kieliszek alkoholu.
Cukier ubić z białkami, dodawać stopniowo pozostałe skladniki, na koniec
wrzucić namoczone i obsypane mąką bakalie. Piec ok. 45 min. / wychodzą 2
długie keksowe blaszki/ . pzdr.

1. Data: 2003-08-06 10:36:15

Od: Milena <lemina_ksi@CIACH_TOyahoo.fr> szukaj wiadomości tego autora

Hejka ;-)

Białka powiadasz zostają? Możesz spróbować nastepującego przepisu:

1 szkl. białek (ok. 7 jaj)
3/4 szkl. mąki
1 szkl. cukru (daje mniej, bo ze szklanki wychodzi słodkie
nieprzytomnie)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szkl. maku
1/2 kostki margaryny
Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dodać mak, schłodzoną,
rozpuszczoną margarynę, a na końcu mąkę z proszkiem.

Pozdrawiam

Milena

1. Data: 2003-08-08 06:37:19

Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to koniec przepisu nie piecze się tego?

Aguś

1. Data: 2003-08-11 07:30:09

Od: Milena <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bgvgei$fos$1@news.onet.pl>, szama wrote:
> Czy to koniec przepisu nie piecze się tego?
>
> Aguś

Cóż za przeoczenie ;-))) Oczywiście, że się piecze ;-) Dzięki za
zwrócenie uwagi ;-) Następnym razem postaram się nie pomijać tak
istotnej informacji, bo ktoś jeszcze nabawi się przeze mnie
całodziennej przymusowej rozmowy z porcelanowym telefonem ;-)

Pozdrówka

Milena

+++++
Powiedzieć komuś całą prawdę,
to czasami więcej niż obowiązek - to przyjemność. (Oscar Wilde)

ZAPROSZENIE DO POWROTU
co to za debilizmy??
Leczo z cukinii- lepsze niż ...awanturki;-)
Papryka faszerowana i problem...
Ja tu pierwszy raz....