Tracenie przytomnosci "na zawolanie"

1. Data: 2003-02-16 21:44:02

Temat: Tracenie przytomnosci "na zawolanie"
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos tak potrafi??? Bo ja tak!
Wystarczy mi do tego jakies 3 minuty i moge stracic przytomnosc "na
zawolanie"! Ciekawe -to chyba jakies "psychiczne" ????

Swoja droga - bardziej na temat:
mam cos takiego: jezeli ktos mi opowiada o roznych takich nieprzyjemnych
sprawach (typu operacja, jak komus tak zlamana reka wisiala na samej skorze
i t.d.) potrafie zemdlec :-)! Nie chodzi o to, ze boje sie krwi czy bolu (bo
nie), ale na _sama mysl_ o tym trace przytomnosc! Jezeli chodzi o bol -
jestem raczej bardzo odporny...
To mi praktycznie nie przeszkadza w zyciu normalnym, jednak bede mial
niedlugo robiony zabieg na rekonstrukcje wiezadla w kolanie i jak podpytuje
lekarza o szczegoly operacji - to moge nie doczekac konca odpowiedzi i sobie
poprostu zemdlec!!! Moze jest to zabawne, ale nawet nie wiem jak z tym
walczyc i do jakiego ewentualnie lekarza sie zapisac na wizyte???
Podejrzewam, ze do psychoterapeuty czy kogos takiego... Ale nie wiem
dokladnie....
Jakies sugestie??

2. Data: 2003-02-16 21:56:59

Temat: Re: Tracenie przytomnosci "na zawolanie"
Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
(bo
> nie), ale na _sama mysl_ o tym trace przytomnosc! Jezeli chodzi o bol -

Mam dokladnie to samo ;) hehe

3. Data: 2003-02-16 22:11:35

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Feb 2003 22:44:02 +0100, "plitkin"

> [...]
>walczyc i do jakiego ewentualnie lekarza sie zapisac na wizyte???
>Podejrzewam, ze do psychoterapeuty czy kogos takiego... Ale nie wiem

Lekarz rodzinny. Byloby dobrze zrobic "tilt table test" .

Pozdrawiam

dradam

4. Data: 2003-02-16 22:14:49

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarz rodzinny. Byloby dobrze zrobic "tilt table test" .

Nie mam takowego :-))) (mam troche nietypowa sytuacje).... Wiec musze isc
prywatnie.

A co to jest "tilt table test" i jak to po polsku? I jaki lekarz to robi?

5. Data: 2003-02-16 22:32:15

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b2p2gi$223$1@foka.acn.pl, plitkin <p...@i...pl>:

> Nie mam takowego :-))) (mam troche nietypowa sytuacje).... Wiec musze
> isc prywatnie.
>
> A co to jest "tilt table test" i jak to po polsku? I jaki lekarz to
> robi?

http://cpmcnet.columbia.edu/dept/syncope/tiltfaq.htm

Ciekawe :)
Powinienem byl miec ten test - mdlalem w poczcie sztandarowym i na apelach
pod wplywem myslenia, ze moge zemdlec.

Ale jak sie to leczy?

--
Robert

6. Data: 2003-02-16 23:28:54

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pod wplywem myslenia, ze moge zemdlec.

Dokladnie tak mam!!!! Mysle, ze nie moge teraz zemdlec i td., mysle, ze nie
mam prawa teraz zemdlec i po zabiegu! 3 minuty i w trakcie negocjacji
handlowych moge sobie "odlaczyc sie" na jakis czas! Kurcze - to jest
nieprzyjemne! Swego czasu myslalem nawet zeby nosic ze soba taka tubke z
jakims tam zapachem - zeby jakby co - powachac i bedzie good (tak w filmach
robia :-)) ).

> Ale jak sie to leczy?

Dokladnie ten problem mnie nurtuje najbardziej!
Czy ktos cos jest w stanie doradzic?

7. Data: 2003-02-17 00:18:59

Temat: Re: Tracenie przytomnosci "na zawolanie" - leczenie !!!
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003 00:28:54 +0100, "plitkin"

> [...]
>robia :-)) ).

>Dokladnie ten problem mnie nurtuje najbardziej!

Jak najbardziej moge.

Jak Ci nikt w Twoim rejonie zamieszkania nie pomoze to wpadnij do
mnie, do kliniki.

Po uiszczeniu standartowej oplaty i wykonaniu kilku testow sprawa
wydaje sie dosc prosta.

Nie zapominaj tylko, ze moje sekretarki sa swiecie przeswiadczone, ze
wszyscy pacjenci (z Polski) przynosza im kwiaty i czekoladki !
:-))))

Pozdrawiam cieplo

dradam

PS. Koniakow nie pijam, bo mnie watroba boli ! :-((((

PS.2. "Tilt test" znany jest w medycynie od ponad 18 lat, o czym wiem
z wlasnych, medycznych, doswiadczen. Przy okazji uwaga : to moze tez
byc inne, zupelnie odmienne, schorzenie ! A nawet dwa !

8. Data: 2003-02-17 06:22:32

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci >
jest w stanie doradzic?
> [...]
> z wlasnych, medycznych, doswiadczen. Przy okazji uwaga : to moze tez
> byc inne, zupelnie odmienne, schorzenie ! A nawet dwa !

Pytanie brzmialo co to jest "Tilt test" a nie od ilu lat jest znany ;P
Wyjasnisz, czy nie? Bo mnie ciekawosc zzera. poza tym to moze byc cos
powazego? Mi sie wydaje ze to raczej sprawa psychiki. Ja nie mialam tego na
apelach itp - zaczelo sie to jakis rok temu i przesladowalo mnie szczegolnie
w tramwajach. Kiedys zdazylo mi sie zemdlec wlasnie jak stalam w tramwaju i
od tego czasu juz zawsze sie stresuje w podobnej sytuacji i jadac
koncentruje sie na tym zeby nie zemdlec (podobnie mam w hipermarketach
dlatego tam raczej nie chodze). No i tez wystarczaja mi 2 minuty zeby sobie
zemdlec na zawolanie ;) Oczywiscie tego nie praktykuje... Okropne uczucie.

9. Data: 2003-02-17 07:27:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Feb 2003, dradam wrote:

> Lekarz rodzinny. Byloby dobrze zrobic "tilt table test" .

w Polsce to jest ciezka sprawa to zrobic. Badanie jest
niby proste ale chyba nadal niewiele osrodkow go robi,
swego czasu najwieksze doswiadczenie miala Klinika
Kardiologii w Szczecinie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2003-02-17 07:31:05

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003, Tusia wrote:

> Pytanie brzmialo co to jest "Tilt test" a nie od ilu lat jest znany ;P

po polsku test ze stolem uchylnym albo test pionizacji. Klada Cie
na stole, przywiazuja i stopniowo jestes pionizowana. W trakcie
pionizacji monitorowane jest ekg i cisnienie tetnicze krwi.
Test wykonuje sie celem oceny funkcji klebkow szyjnym w podejrzeniu
utrat przytomnosci na tym tle. Jest to czesta przyczyna krotkotrwalych
utrat przytomnosci u mlodych "zdrowych" kobiet, niemniej oczywiscie
przyczyn moze byc wiele takze innych.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl