Transfer betonu

31. Data: 2016-02-15 10:17:16

Temat: Re: Transfer betonu
Od: "Adamos" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał

> Pokałapućkało ci się z Julią Brystiger.

Nie do końca mi się pokałapućkało - i ta i ta pod koniec życia były stały
się oddanymi, nawróconymi katoliczkami - tylko ta druga wcześniej była
jeszcze gorsza, bo była wyrafinowaną sadystką.

Być może Glob ma rację - że tacy ludzie oddają się całym sobą jakieś
ideologii, programowi - najpierw komunizmowi, bolszewizmowi, partii - a
potem wierze, kościołowi, ma to jakiś sens... (- ciekawe jak to wygląda z
punktu widzenia psychologa, działania naszego mózgu? :) Najpierw Bogiem
staje się ideologia, nic poza tym (- dlatego też walka z Bogiem, nie może
być konkurencji) - a potem gdy to zawiedzie lub odejdzie - Bóg staje się
Bogiem. Nawet ciekawa analiza... :) - choć trzeba znać głębiej temat,
wykształceni w tym kierunku pewnie by więcej owiedzieli.

A co do Wandy Wasilewskiej, fragment artykułu historyka Sławomira Kopera:

"W latach 80. profesor Paweł Wieczorkiewicz powiedział nam, studentom
historii UW, że Wasilewska u schyłku życia popadła w dewocję religijną i
wszystkie pieniądze zapisała na polski kościół w Kijowie. I chociaż nie
znalazłem nigdzie potwierdzenia tej informacji, nie mam powodu nie wierzyć
znakomitemu historykowi. To zresztą doskonale pasuje do Wandy Lwownej, ta
kobieta nie uznawała półśrodków, jeżeli oddawała się jakiejś idei, to całą
sobą. Podobno również zastrzegła w testamencie, że nie życzy sobie, aby
Kornijczuk został pochowany u jej boku."

Tu calość:
http://www.historia.uwazamrze.pl/artykul/953607//4

32. Data: 2016-02-15 10:23:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.02.2016 o 10:17, Adamos pisze:

> [...]
> odejdzie - Bóg staje się Bogiem. Nawet ciekawa analiza... :) - choć
> trzeba znać głębiej temat, wykształceni w tym kierunku pewnie by

Proteza moralności. Tu w skrócie opisane zjawisko:

"Według buddyzmu mahajany etyka skodyfikowana w postaci nakazów (...)
jest swoistą protezą, która jest konieczna ludziom niedostatecznie
rozwiniętym duchowo. Jeśli bowiem człowiek posiada rozwinięte
współczucie dla innych czujących stworzeń i stara się żyć z nim w
zgodzie, to żadne etyczne zasady nie są mu potrzebne - przeciwnie,
zasady etyczne w mahajanie są widziane jako uproszczone opisy zachowań
rozwiniętego duchowo człowieka."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Etyka

Ewa

33. Data: 2016-02-16 00:27:34

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Religia to ideologia autorytarna, dlatego wielu twierdzi że gdyby nie pierwszy system
totalitarny, czyli kościół, nigdy nie byłoby Hitlera i Stalina, a nawet
fundamentalizmu islamskiego, bo 200 lat krucjat zaraziło islam autorytaryzmem.
Dlatego często masz pytanie do matury....wymień podobieństwa i różnice między
nazizmem i komunizmem....różnic jest niewiele podobieństw bardzo dużo, tak samo
...wymień podobieństwa między katolicyzmem a bolszewizmem, ....są identyczne różnice
tylko formalne... Sprawdź pojęcie Autorytaryzm, w psychologii też znajdziesz. To
ludzie bardzo prymitywni i niedojrzali którzy potrzebują " tatusiów" a przed przemocą
ma ich chronić lizodubstwo i wazelina, mentalność plemienna, prostacka, dlatego każde
totalitarne zło bierze się z plebsu, z ciemnoty co głosuje na Pis.

34. Data: 2016-02-21 11:52:22

Od: "Adamos" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com>

[...]

Przepraszam, że trochę z poślizgiem, ale jeszcze dokończę... Plebs był i
zawsze będzie. A tak troche szczegolowo, czy uważasz, że Józef Piłsudski był
autokratą? - przecież on wywodził się z PPS, i był przeciw endecji...A wiec
jakby po przeciwnej stronie niz teraz Jaroslaw Kaczynski. Choc pewnie cos
ich laczy...

35. Data: 2016-02-21 11:55:44

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiec jakby po przeciwnej stronie niz teraz Jaroslaw Kaczynski. Choc pewnie

Chyba to, że byli (są) ludźmi. No ale to zbyt szerokie jest

--

Chiron

36. Data: 2016-02-21 12:13:13

Od: "Adamos" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm>

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Etyka
>
> Ewa

Dzieki za rozwiniecie tematu - mozna by czytac i czytac..., choc jak sie
czyta, to tez sie wiecej wie :). Moj wniosek - tak, etyka, moralnosc ma
rozne bieguny - i jest zwiazana tez z kultura, srodowiskiem, religia w
ktorym zyjemy, obracamy sie. Dla jednej grupy moralnoscią moze byc cos
innego niz dla drugiej - dla jednych, nizszego rzedu potrzebnne sa nakazy, a
drudzy wyzej stajacy, przeanalizuja te sprawe szerzej, lub tez nie bedzie
dana sprawa zadnym ograniczeniem, poswieceniem. No, ale nasze mozgi sa
skomlikowane - ci co sie rozwijaja, idą do przodu, a ci co nie, cofaja sie
do tylu. Tak tez jest swiat ulozony.

37. Data: 2016-02-21 16:12:02

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik glob napisał:
> Większość polaków nie

Ale pacz co się stanie jak tęczowa tłuszcza z feministkami dostaną
przywileje, dasz palec, wezmą rękę:
https://youtu.be/NUCM7vYUpWU

Nie pozostaje nic innego jak ujebać w zarodku:)

38. Data: 2016-02-21 18:09:54

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Adamos

Użytkownik "glob" <r...@g...com>

[...]

Piłsudzki marzył o Polsce Jagiellonów, czyli Polsce wieloetnicznej, zróżnicowanej, bo
to dawało potęge. Jak na autorytaryzm to dość sprzecze postulaty. Myślę że on był
autorytarny do plebsu, bo tacy tylko silną reke szanują, a bardzo demokratyczny wśród
swoich i myślę że to i teraz zadziała, bo jest taki podział, że część, głównie
prowincjonalna, ciemna, musi być trzymana za pyska, bo brak bata to zaraz szały
nienawisci do wszystkiego wokoło. A do miastowych wykształconych tak się nie da, tu
trzeba być pluralistycznym i myślę że za tym kryje się jego dobra dla Polski władza.
On był rozdwojony, to wyrasta z silnej osobowości gdzie chołotę się za pysk trzyma, a
z tymi na poziomie dyskutuje.

39. Data: 2016-02-21 20:22:01

Od: "Adamos" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com
>.
On był rozdwojony, to wyrasta z silnej osobowości gdzie chołotę się za pysk
trzyma, a z tymi na poziomie dyskutuje.

Nie zawsze był za dyskusją..., nawet z tymi na poziomie

Przed wyborami w 1928 r. powstał blok polityczny, skupiający zwolenników
sanacji, zwany Bezpartyjnym Blokiem Współpracy z Rządem (BBWR). Partia ta
oparła się na zwolennikach Marszałka oraz na jego autorytecie. BBWR w
wyborach nie uzyskał większości, a konflikty polityczne jeszcze bardziej się
nasiliły. W obronie parlamentu stanęły kluby polityczne zrzeszone w
Centrolewie. W 1930 r. w odpowiedzi na kongres Centrolewu, nastąpiło
rozwiązanie przez prezydenta parlamentu przed zakończeniem jego kadencji.
Aresztowi zostali przywódcy opozycji. Osadzono ich w twierdzy wojskowej w
Brześciu nad Bugiem. W kolejnych wyborach parlamentarnych BBWR uzyskał
większość głosów. Zdobył 2/3 mandatów w Sejmie. Liczba zdobytych głosów była
poddawana krytyce ze względu na duży wpływ na przebieg wyborów państwowej
administracji. Osłabienie opozycji wpłynęło jednoznacznie na osłabienie
władzy parlamentu. W kolejnych latach rozszerzał się krąg uprawnień
prezydenta, aż do roku 1935 r., kiedy została uchwalona nowa konstytucja,
przyznająca mu pełnię władzy w państwie.

http://historia.na6.pl/rzady_autorytarne_w_polsce_po
_1926r

40. Data: 2016-02-21 20:38:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.02.2016 o 12:13, Adamos pisze:

> [...]
> nizszego rzedu potrzebnne sa nakazy, a drudzy wyzej stajacy,
> przeanalizuja te sprawe szerzej, lub tez nie bedzie dana sprawa zadnym

Ja to widzę trochę inaczej - moralność (w sensie: poczucie dobra i zła)
z grubsza jest ta sama u człowieka, niezależnie od kultury. I -
najogólniej rzecz ujmując - opiera się na prostej zasadzie "nie czyń
drugiemu, co tobie niemiłe". Natomiast kultury czy religie próbują to
jakoś tłumaczyć, rozwijać, porządkować, często dochodzi też do wypaczeń,
kiedy jakaś grupa wykorzystuje np. religię i jej zasady do swoich celów,
niekoniecznie dobrych.
Najgorzej więc jest, jeśli dla człowieka ważniejsze od tej podstawowej i
w sumie prostej zasady stają się te "porządki i zalecenia" religii (czy
jakiejś organizacji). Wtedy można uznać, że ma protezę.
I z tym można spotkać się dość często u ludzi. Dla przykładu -
niewierność w związku jest złem. Jeśli natomiast ktoś twierdzi, że złem
jest niewierność, ale tylko w związku namaszczonym w kościele, to
posługuje się taką właśnie protezą zamiast prawdziwą moralnością.

Ewa

Najważniejsze pytanie współczesności
globik i reszta ateistów- oni już tu są...
Scharakteryzujmy
nadludzie i podludzie
Re: Przedstawiamy państwu imigranta