Trudna rozmowa z rodzicami...

1. Data: 2006-10-14 11:11:55

Temat: Trudna rozmowa z rodzicami...
Od: "Kuba z Jagódką" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...
Mam taki problem, wczoraj moja 9 letnia córka okazała się nie być aniołkiem :)
Zaczepia i dokucza chłopakom z klasy... lecz ich odpowiedzi stają się coraz
bardziej agresywne :( ostatnio doszło do tego, że złapali ją i jeden ją
trzymał, a drugi kopał w nią piłką nożną :/ na próbę zwrócenia uwagi przez
żonę moją jeden z nich stał się agresywny do niej... i tu problem. Chcemy
przejść się do rodziców delikwenta i porozmawiać, tylko jak to zrobić, żeby
nie wywołać skutku odwrotnego do zamierzonego. Po prostu boję się, że jak
pójdę z pretensjami to rodzice przyjmą postawę obronną w stosunku do dziecka
swego (co jest całkiem naturalne), a chodzi mi o to żeby rozwiązać problem, a
nie nastawić ich do siebie i dziecka mojego...

Pozdrawiam Kuba z żoną i Jagódka

2. Data: 2006-10-14 11:43:29

Temat: Re: Trudna rozmowa z rodzicami...
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuba z Jagódką napisał(a):

> [...]
> odpowiedzi stają się coraz bardziej agresywne :( ostatnio doszło do
> tego, że złapali ją i jeden ją trzymał, a drugi kopał w nią piłką

Jeśli takie rzeczy dzieja sie w szkole, to radziłabym powiadomić
wychowawcę - może* urządzi pogadanke dzieciom na temat stosunków
miedzyludzkich, a przy okazji będzie miała na nich oko, żeby rękoczyny
oganiczyć.

> na próbę zwrócenia uwagi przez żonę moją jeden z nich stał
> się agresywny do niej... i tu problem.

Przede wszystkim - ja bym się nie odważyła zwracać uwagi cudzym dzieciom
- odciągnąć własne od agresora - tak. Ale od zwracania uwagi cudzemu
dziecku są jego rodzice, ewentualnie wychowawca czy pedagog szkolny.

> [...]
> swego (co jest całkiem naturalne), a chodzi mi o to żeby rozwiązać
> problem, a nie nastawić ich do siebie i dziecka mojego...

To nie idź z pretensjami, tylko powiedz : "Wiecie Państwo, nasze dzieci
nie pałają do siebie przesadną milością. Chciałbym, żeby jeśli już nie
mogą sie kochać, to niech przynajmniej omijają się szerokim łukiem,
dopóki nie bedą mogły porzebywać w swoim towarzystwie bez bójek.
Porozmawiam o tym z moim dzieckiem( nie zaczepiaj chłopaków!) i
prosiłbym o to samo Państwa".

*może, bo dawno dawno temu w moim przypadku takie założenie nie pomogło,
sprawa rozwiązała sie po 3 latach i zmianie wychowawcy.
Możesz też trafić na opór materii rodziców ("oj, nic wielkiego się nie
dzieje, to normalne, że dzieci się tłuką")
Justyna
GG 6756000

3. Data: 2006-10-14 13:46:41

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz też trafić na opór materii rodziców ("oj, nic wielkiego się nie
> dzieje, to normalne, że dzieci się tłuką")

W takiej sytuacji idzie się z własnym dzieckiem na obdukcję i zgłasza się na
policji zawiadomienie i przestępstwie ewentualnie informując szkołę, tudzież
rodziców agresorów o takim dalszym swoim postępowaniu.

Joanna (syn Michał 19 lat, córka Anna 17 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/

4. Data: 2006-10-14 13:52:01

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska"

> W takiej sytuacji idzie się z własnym dzieckiem na obdukcję i zgłasza się
> na policji zawiadomienie i przestępstwie ewentualnie informując szkołę,
> tudzież rodziców agresorów o takim dalszym swoim postępowaniu.

Co niewątpliwie ułatwi rozmowę z ww. rodzicami i wpłynie znakomicie na
stosunki pomiędzy dziećmi. ;)

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

5. Data: 2006-10-14 13:59:44

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuba z Jagódką" ...
> [...]
> problem, a
> nie nastawić ich do siebie i dziecka mojego...

Zacznij od przeprosin za zachowanie córki, potem wspomnij o nieco zbyt
entuzjastycznej odpowiedzi chłopców. W efekcie rozejdziecie się z wzajemnymi
zapewnieniami o staranniejszym nadzorze nad potomstwem.

Problem, z tego co czytam, jest efektem zachowania się Waszej córki, więc
jego rozwiązanie leży bardziej w Waszych rękach.

6. Data: 2006-10-14 14:06:15

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał(a):

> [...]
> się na policji zawiadomienie i przestępstwie ewentualnie informując
> szkołę, tudzież rodziców agresorów o takim dalszym swoim postępowaniu.

Oj, Joanna, wyolbrzymiasz. Czasem nie ma z czym iść na tą obdukcję, bo
faktycznie teoretycznie nie ma obrażeń, są tylko jakieś przepychanki,
podszczypywanki itd. Niemniej jednak warto dać i rodzicom, i agresorowi
do zrozumienia, że tym razem nie rozejdzie się po kościach. Z reguły
wystarcza.

Justyna
GG 6756000

7. Data: 2006-10-14 14:21:30

Od: "Traszka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zacznij od przeprosin za zachowanie córki, potem wspomnij o nieco zbyt
> entuzjastycznej odpowiedzi chłopców.

Trzymanie i kopanie (czyli robienie krzywdy i sprawianie bólu dziewczynce)
nazywasz "zbyt entuzjastyczną odpowiedzią"?

Sprawą powinien zająć się wychowawca i pedagog szkolny, należy poinformować
dyrektora szkoły. Napadanie i bicie, to nie są żarty. Nie można tego
usprawiedliwiać faktem, że ich sprowokowała (domyślam się, że złośliwymi
docinkami, bo dziewczynki w tym wieku tak mają). Nic nie usprawiedliwia
fizycznej agresji.

Traszka

8. Data: 2006-10-14 14:23:09

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> entuzjastycznej odpowiedzi chłopców. W efekcie rozejdziecie się z
> wzajemnymi zapewnieniami o staranniejszym nadzorze nad potomstwem.

I na 99% poza słownymi zapewnieniami nic się nie uzyska.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

9. Data: 2006-10-14 14:25:52

Od: "Traszka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przede wszystkim - ja bym się nie odważyła zwracać uwagi cudzym dzieciom
> - odciągnąć własne od agresora - tak. Ale od zwracania uwagi cudzemu
> dziecku są jego rodzice, ewentualnie wychowawca czy pedagog szkolny.

Ale chyba nie w sytuacji, gdy jesteś świadkiem napadu na dziecko? Czasem
kilka słów usłyszanych od obcego dorosłego ma większy wpływ, niż "kazanie"
od własnych rodziców.
Co innego, gdy dowiadujesz się o sprawie po fakcie - wtedy rozmawiałabym z
rodzicami dziecka, nie z nim (i z wychowawcą).

Traszka

10. Data: 2006-10-14 14:31:56

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podszczypywanki itd. Niemniej jednak warto dać i rodzicom, i agresorowi
> do zrozumienia, że tym razem nie rozejdzie się po kościach. Z reguły

Czy aby na pewno?
Cytuję pierwszy post:
"ostatnio doszło do tego, że złapali ją i jeden ją
trzymał, a drugi kopał w nią piłką nożną :/ "
IMO mozna doznać dużego uszczerbku na zdrowiu przy tej formie znęcania się
dzieci jedno nad drugim.
Nie są to "jakieś przepychanki, podszczypywanki "
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

nie wiem czy już było ale czadowe wycinank i;-)
Czy 10 latkowi mozna dać cos na poprawę koncentracji??
muzyka - poradźcie mi coś
Klik uczy ortografii
szczepienia dla nastolatkow