Tuberoza

1. Data: 2006-06-11 21:45:53

Temat: Tuberoza
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Szukam możliwości kupienia wczesną wiosną cebul tuberozy , ale
nigdzie nie mogę znaleźć sprzedawcy/hodowcy . Czy komuś w Grupie
wiadomo , gdzie można zdobyć te rośliny ?
Pozdrawiam .

2. Data: 2006-06-12 05:03:20

Temat: Re: Tuberoza
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam możliwości kupienia wczesną wiosną cebul tuberozy , ale
> nigdzie nie mogę znaleźć sprzedawcy/hodowcy . Czy komuś w Grupie
> wiadomo , gdzie można zdobyć te rośliny ?
> Pozdrawiam .

Była sprzedawana na Allegro.Ładnie pachnie, bardzo dobrze mnoży się,
kwitnie niechętnie.Zimuje w piwnicy.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-06-12 09:13:44

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
.Ładnie pachnie, bardzo dobrze mnoży się,
> kwitnie niechętnie.Zimuje w piwnicy.
Może trzeba jakichś specjalnych zabiegów , aby kwitła ? - z
niektórymi cebulowymi tak trzeba , ale nie wiem , gdzie dzwonią :-(
Czy znasz jakieś dobre źródło informacji ?

4. Data: 2006-06-12 11:32:48

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy znasz jakieś dobre źródło informacji ?

Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych informacji.Zrób jej lato przez cały
rok i będzie zadowolona.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2006-06-12 14:40:40

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych informacji.Zrób jej lato przez cały
> rok i będzie zadowolona.
A jak to kiedyś robiono ? - nie mieli superdoświetlania i tych innych
"specjalności" do stwarzania lata ... Muszę jednak poszukać . To
podobno amarylkowate , więc może jakaś analogia się znajdzie :-)

6. Data: 2006-06-12 17:45:51

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak to kiedyś robiono ? - nie mieli superdoświetlania i tych innych
> "specjalności" do stwarzania lata ... Muszę jednak poszukać . To
> podobno amarylkowate , więc może jakaś analogia się znajdzie :-)

Opisy znajdziesz w każdej książce o roślinach, to popularne zielsko.
Tak robiono,że trzymano na parapecie, przez cały sezon.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2006-06-12 18:39:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Szukam możliwości kupienia wczesną wiosną cebul tuberozy , ale
nigdzie nie mogę znaleźć sprzedawcy/hodowcy . Czy komuś w Grupie
wiadomo , gdzie można zdobyć te rośliny ?

W zwyklym sklepie ogrodniczym w Rzeszowie kupilem w tym roku dwie cebulki.
Wygladaly dobrze ale nie wiem dlaczego jeszcze nie wykielkowaly - a moze
wykielkowaly tylko cos je zjadlo w miedzyczasie (?)
Nie wiem po ile byly na allegro - ja zaplacilem za sztuke miedzy 2 a 4 zl (w
kazdym razie nie majatek).

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2006-06-12 18:49:17

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Wygladaly dobrze ale nie wiem dlaczego jeszcze nie wykielkowaly - a moze
> wykielkowaly tylko cos je zjadlo w miedzyczasie (?)

Witam,
próbowałam w tym roku sadzić tuberozę, ale na 3 cebule nie wykiełkowała
żadna. Wykopałam jedną z cebul i okazało się że korzonki owszem zaczęły
rosnąć, ale szybko przestały. Pewnie za mokro, bo łuski nie wyglądały zbyt
dobrze. Cebulkę posadziłam do doniczki, może coś z tego jeszcze będzie.
Kupowałam po 3,5 zł/szt w Lublinie.

Pozdrawiam
olga

9. Data: 2006-06-12 19:04:23

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> wykielkowaly tylko cos je zjadlo w miedzyczasie (?)
> Nie wiem po ile byly na allegro - ja zaplacilem za sztuke miedzy 2 a 4 zl (w
Na Allegro były droższe...jak prawie wszystko. U mnie też były w
zwykłych ogrodniczych.

Pozdrawiam
Baśka

10. Data: 2006-06-12 19:24:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wygladaly dobrze ale nie wiem dlaczego jeszcze nie wykielkowaly

Tuberoza wychodzi z ziemi bardzo późno, rownież póżno zaczyna
kwitnąć.Dopiero wtedy, jak zaczyna się myśleć o wykopaniu na zimę.
Pozdrawiam.Mirzan

drzewko iglaste?
Srodek na mszyce
szkodniki - pomocy!