Tulipomania

1. Data: 2017-06-23 13:56:59

Temat: Tulipomania
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W 1623 r. pojedyncza cebulka najbardziej poszukiwanych odmian osiągała
cenę nawet 1 tys. guldenów (średni roczny dochód w Niderlandach wynosił
wtedy ok. 150 guldenów). Zdarzało się, że zamieniano nieraz tulipany za
nieruchomości, ziemię czy bydło. Najlepsi kupcy zarabiali nierzadko ok.
6 tys. guldenów na miesiąc na handlu tulipanami. W 1635 r. odnotowano
sprzedaż 40 cebulek za 100 tys. guldenów. Dla porównania tona masła
kosztowała wtedy 100 guldenów, a 8 tłustych świń 240 guldenów.[potrzebny
przypis] Najwyższą cenę osiągnęła słynna cebulka Semper Augustus, która
została kupiona za 6000 guldenów w Haarlemie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Tulipomania

==
Tak się zastanawiam, do jakiej wartości zostanie napompowana bańka
Bitcoina zanim czar pryśnie?

2. Data: 2017-06-23 14:23:37

Temat: Re: Tulipomania
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:
> [...]
> przypis] Najwyższą cenę osiągnęła słynna cebulka Semper Augustus, która
> została kupiona za 6000 guldenów w Haarlemie.

No i? Ile dziś jest wart (tylko rocznie!) dobry tenisista, piłkarz,
samochód? Ile dochodu przynosi (niekoniecznie dobry, ale dobrze
przyciągający widza) film?
Ile płacą dziś firmom ludzie za złudzenia? - wykupując ubezpieczenia
choćby.

3. Data: 2017-06-23 14:25:53

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.06.2017 o 14:23, XL pisze:
> No i? Ile dziś jest wart (tylko rocznie!) dobry tenisista, piłkarz,
> samochód? Ile dochodu przynosi (niekoniecznie dobry, ale dobrze
> przyciągający widza) film?

Były czasy że kapitalizacja Bitcoina była mniej warta niż film czy drogi
obraz, i wtedy były złote czasy na zakup.

> Ile płacą dziś firmom ludzie za złudzenia? - wykupując ubezpieczenia
> choćby.

Właśnie

4. Data: 2017-06-23 14:27:16

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.06.2017 o 14:23, XL pisze:
> Ile płacą dziś firmom ludzie za złudzenia? - wykupując ubezpieczenia
> choćby.

Czy tulipomania była szaleństwem tłumów? #Bańka tulipanowa
https://www.youtube.com/watch?v=8TNbtq0lktI

5. Data: 2017-06-23 14:38:35

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.06.2017 um 13:56 schrieb pinokio:
> [...]
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Tulipomania
>
> ==
> Tak się zastanawiam, do jakiej wartości zostanie napompowana bańka

A wiec zakazac tulipanow, ktore poza tym sa obce, czyli imigranci. Nie
ma narodowych rodzimych kwiatow? A jesli sie nie da, to - pisalem juz -
urzedowo ustalic ceny. Takze urzedowy kurs bitcoina! :-) Nawet w
rzadzonej przez lewakow Wenezueli notuja kurs tego bitcoina 7.893,95
boliwiarow (dolar 8.301,71). Swiat sie wali! ;-)

https://dolartoday.com/
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

6. Data: 2017-06-23 14:40:47

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.06.2017 o 14:38, silvio balconetti pisze:
> A wiec zakazac tulipanow <bełkot>

nie dać się nabrać na bitcoinowe szaleństwo

7. Data: 2017-06-23 14:43:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Czy tulipomania była szaleństwem tłumów? #Bańka tulipanowa
> https://www.youtube.com/watch?v=8TNbtq0lktI

Bogatych tłumów.
Dziś bogaty tłum płaci za MARKĘ.

8. Data: 2017-06-23 14:45:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> nie dać się nabrać na bitcoinowe szaleństwo

Otóż to.

"Boso.

I. Nieużyty frak, dziurawy płaszcz,
znoszony but.
Zapomniany szal zaszył się w kąt
niemodny już.

Każda rzecz o czymś śni
odstawiona.
Jeszcze chce modna być
zanim cicho skona.

Ref: I dopiero gdy,
zawoła Bóg to
pożegnam wszystkie te rzeczy i znów:
Pójdę boso, pójdę boso,
Pójdę boso, pójdę boso! x2

II. Zagubiony gdzieś parasol, z nim
czekam na deszcz.
Zegar nie wie jak bez moich rąk
ma życie wieść.

W wielki stos piętrzą się odłożone,
każda chce żeby ją
wziąć na drugą stronę.

Ref. I dopiero gdy,
zawoła Bóg
to pożegnam wszystkie te rzeczy i znów:
Pójdę boso, pójdę boso,
Pójdę boso, pójdę boso! x2

Zamkną za mną drzwi.
Pójdę boso, (boso).
Nie zabiorę nic.
Pójdę boso (boso). x2

"

9. Data: 2017-06-23 14:47:34

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.06.2017 o 14:45, XL pisze:
> Ref: I dopiero gdy,
> zawoła Bóg to
> pożegnam wszystkie te rzeczy i znów:
> Pójdę boso, pójdę boso,

Tylko dlaczego boso? Do trumny idzie się w butach...

10. Data: 2017-06-23 14:58:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Tylko dlaczego boso? Do trumny idzie się w butach...

Ale umiera bez.
Dusza idzie do Boga, rzeczy tracą znaczenie. To jest piosenka o umieraniu.

Ludzie tańczą przy tej piosence, a ja zawsze, kiedy na nich patrzę, mam
uczucie, jakbym oglądała jakąś przedapokaliptyczną scenerię...

Nastaje drugi komunizm
Charamsa - papież nie wspiera osób LGBTQ
Przyjdzie czas i na Warszawę.
STOP bezkarności "uchodźców"!!!
Za mało i nie takie.