Udziec jagnięcy nieduży

1. Data: 2004-07-16 06:27:42

Temat: Udziec jagnięcy nieduży
Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
zakupiłam właśnie udziec jagnięcy z kostką.Bardzo zgrabny. Zupełnie
nie wiem jak go przyrządzić, może ktoś podpowie niezbyt skomplikowany
przepis przyrządzenia tego specjału? I jakie warzywa do tego
najbardziej pasują? Sałata jest uniwersalna, ale chyba zbyt delikatna
do takiego mięsa?
Ma być w sobotę tj. jutro na obiad.
pozdrowienia

FrAnka
mail: ruanna malpa os kropka pl

1. Data: 2004-07-16 07:06:27

Temat: Re: Udziec jagnięcy nieduży
Od: "Leo" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich,
> zakupiłam właśnie udziec jagnięcy z kostką.Bardzo zgrabny.

Uwielbiam jagnięcinę!
A moja propozycja jest taka:
- mieszasz sos sojowy z olejem, rozgniecionym czosnkiem, dodajesz
pieprz, mięso
nacierasz najpierw lekko solą, smarujesz dokładnie zalewą i do lodówki
na 2 godziny
- wkładasz mięso do czegoś żaroodpornego i do piekarnika (nie więcej
niż 180 stopni), tylko musisz je podlać niewielka ilością wody, lub
wody z białym winkiem
- tak mniej więcej po 45 minutach (płyn trzeba uzupełniać wrzątkiem)
dobrze jest mięso posypać jakimś delikatnym ziółkiem (tymianek na
przykład) i piec jeszcze kwadrans.
Do tego ziemniaki z wody z dużą ilością koperku i masełkiem i fasolka
szparagowa, albo mizeria na śmietanie.
Tak czy inaczej - delikatna jagnięcina lubi proste rozwiązania :)

1. Data: 2004-07-16 09:24:47

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Leo wrote:

> - tak mniej więcej po 45 minutach (płyn trzeba uzupełniać wrzątkiem)
> dobrze jest mięso posypać jakimś delikatnym ziółkiem (tymianek na
> przykład) i piec jeszcze kwadrans.

Tak, ja nawet specjalnie nie marynuje.... chyba ze robie udziec tandoori
(co mi sie czasami zdarza)

Uwagi nt pieczenia :
- liczyc kwadrans na pol kilo udzca (udziec powinien byc w srodku rozowy)
- po upieczeniu nie kroic od razu, poczekac 5-10 min.

Ewcia

1. Data: 2004-07-17 06:49:37

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Franka <z...@n...dojdzie.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:p...@4...com..
.
> [...]
> przepis przyrządzenia tego specjału? I jakie warzywa do tego
> najbardziej pasują? Sałata jest uniwersalna, ale chyba zbyt delikatna

....idz na targ, kup baklazana, cukinie, papryke i zrob ratatouille...czyli
wszystko w kostke, partiami smazone na oliwie....osolone, opieprzone.
Wrzucone w ganek...doprawione swiezym rozmarynem, zgniecionymi zabkami
czosnku...i jeszcze chwile podduszone (chwile!)....i podajemy na goraco do
jagnieciny

(a jagniecina z suszonymi figami i slodkim winie...to jest dopiero
poezja....ale to inna bajka)

agataw

1. Data: 2004-07-17 09:01:41

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

> (a jagniecina z suszonymi figami i slodkim winie...to jest dopiero
> poezja....ale to inna bajka)

Serio? ty mozesz pic slodkie wino do jedzenia?????
Ponoc sa nawet chetni do picia wermutu do kolacji, ale juz mi sie wierzyc
niechce.

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-07-17 15:03:23

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:

> Serio? ty mozesz pic slodkie wino do jedzenia?????
> Ponoc sa nawet chetni do picia wermutu do kolacji, ale juz mi sie wierzyc
> niechce.

Uwierz. To ja.

Kot, wielbiciel babskich napojow ankoholowych (im slodsiej tym lepsiej)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-07-17 20:44:13

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paul Urstein <p...@A...ch> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:40f8eaa0$1...@n...bluewin.ch...

> Serio? ty mozesz pic slodkie wino do jedzenia?????
> Ponoc sa nawet chetni do picia wermutu do kolacji, ale juz mi sie wierzyc
> niechce.

;) ....oj dobra jest dobra....oj swietna nawet ta jagniecina...;)

pic nie musimy...choc wino w posilku i wino do posilku mawiaja ze w parze
isc lubi

agataw

1. Data: 2004-07-18 09:34:02

Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Jul 2004 09:06:27 +0200, "Leo" <p...@p...pl> wrote:

> [...]
>- tak mniej więcej po 45 minutach (płyn trzeba uzupełniać wrzątkiem)
>dobrze jest mięso posypać jakimś delikatnym ziółkiem (tymianek na

Dzieki za fajny przepis.
No więc prawie udało mi się zrobić zgodnie z twoimi wskazówkami, ale
popelniłam chyba błąd w długosci pieczenia, bo wyszedł nieco zbyt
suchy, no i R. mówi ,że wogóle nie czuje baraniny. Ja mu na to, że
baranina do jagnieciny ma się jak cielęcina do wolowiny.... W kazdym
bądź razie spożyliśmy z fasolką szparagową, bez ziemniaczków, i z
flaszką czerwonego wina....Mniam....
Nabrałam ochoty na kulinarne eksperymenty z jagnięcina.

1. Data: 2004-07-18 09:38:52

Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Jul 2004 08:49:37 +0200, "Agata" <a...@g...com.pl>
wrote:

> [...]
>Wrzucone w ganek...doprawione swiezym rozmarynem, zgniecionymi zabkami
>czosnku...i jeszcze chwile podduszone (chwile!)....i podajemy na goraco do

czekaj, bo pogubiłam się, czy jagnięcinę też kroję i obsmażam, a potem
to duszę...? razem z warzywami?...
plizzz, oświeć mnie, bo bardzo lubię wymienione przez ciebie warzywa,
i często robię z nich coś w kuchni, chociaż z moim ukochanym
baklazanem mam zawsze jakieś przygody.

1. Data: 2004-07-18 21:31:20

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Franka <z...@n...dojdzie.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@4...com..
.

> [...]
> plizzz, oświeć mnie, bo bardzo lubię wymienione przez ciebie warzywa,
> i często robię z nich coś w kuchni, chociaż z moim ukochanym

:)
Franka...baklazan w kostke (1cm - 1cm), papryka w kostke (tak samo) i
cukinia tak samo...oliwa z oliwek na patelnie i kolejno smazymy partiami -
wrzucamy w garnek, dogniatamy czosnek, dosalamy i chwile razem dusimy bardzo
delikatnie zamieszac - ma nie powstac jeden wielki maz....tylko jedrna
mieszanka warzyw...na koniec dosiekajmy rozmarynu i bazylii....i juz... i
to samodzielne danie moze byc doskonalym dodatkiem do mies...a jagniaka
szczegolnie!

agataw

Opiekacz-sprawa techniczna :)
filet z soli i co dalej?