filet z soli i co dalej?

1. Data: 2004-07-15 17:18:26

Temat: filet z soli i co dalej?
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
kupiłam filet z soli i co dalej?
rozmrozic ?i smazyć? ale jak? plizz pomóżcie !!
pzdr
p.

1. Data: 2004-07-15 20:41:37

Temat: Re: filet z soli i co dalej?
Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana <p...@w...pl> napisał(a):

> witam
> kupiłam filet z soli i co dalej?
> rozmrozic ?i smazyć? ale jak?

Upiec..?
dwie lyzki bialego wina zmieszane z lyzka soku cytrynowego
szczypta lisci pietruszki, pociapanych
duza szczypta papryki zmielonej (ostrosc - jak kto lubi)
sol i czarny pieprz do smaku

Filet umyc, dokladnie osuszyc i solidnie spryskac z obu stron mieszanina
bialego wina z sokiem z cytryny, posolic, popieprzyc i posypac papryka, po
czym polozyc na blasze (nasmarowanej odrobina tluszczu) i upiec w temp. ok
190C przez ok. 20 minut (w zaleznosci od grubosci fileta.) Jak sie
przypala, to przykryc folia. Na kilka minut pred wyjeciem posypac
pietruszka i troche dopiec (bez folii.)

Mozna zamiast bialego wina uzyc np. sosu sojowego.

--
><Uklony><eM eL><Washington, D.C.><
..nothin' ain't worth nothin', but it's free...

1. Data: 2004-07-16 08:45:35

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

> i upiec w temp. ok 190C przez ok. 20 minut (w zaleznosci od grubosci
fileta.)

No wlasnie... albo nasze filety z soli sa do siebie nie podobne, albo ty
lubisz sole na twardo...
Moje filety sa z reguly bardzo cienkie 1 do 2 cm. Po 20 minutach w piecu
osiagnely by wspaniala konsystencje dachowki.
Po umyciu filetow mocze je w mleku, nastepnie posypuje "obloczkiem" maki.
Smaze je na patelni bardzo predko aby nie stracic wspanialego i delikatnego
smaku. Podaje z lekkim bialym sosem na solonym masle.

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-07-16 12:43:47

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein <p...@A...ch> napisał(a):

> [...]
> Moje filety sa z reguly bardzo cienkie 1 do 2 cm. Po 20 minutach w piecu
> osiagnely by wspaniala konsystencje dachowki.

Hmmm... Generalnie zaleca sie pieczenie od 5 do 8 minut na cm grubosci
ryby. Sole ktore kupuje maja ok 3 - 3,5 cm grubosci, a wiec wszystko sie
zgadza. Nastawiam timer na 10 , 15 i 20 minut i po prostu sprawdzam rybke,
bo (jak podalem w przepisie) czas pieczenia zalezy od grubosci fileta.
Process smazenia jest znacznie krotszy (ok. 2-3 minuty na bok) i podobnie na
grillu (nawet krocej, jesli goracy.)

Ale moze rzeczywiscie czas pieczenia soli jest blizszy 15 minutom...
(Sprawdz - po pierwszej rybce bedziesz wiedzial :-)))

> Po umyciu filetow mocze je w mleku, nastepnie posypuje "obloczkiem" maki.
> Smaze je na patelni bardzo predko aby nie stracic wspanialego i delikatnego
> smaku. Podaje z lekkim bialym sosem na solonym masle.

Tyz piknie. Dla mnie sola jest zbyd chuda aby ja rujnowac smazeniem na
tluszczu ale to sprawa upodoban.

1. Data: 2004-07-16 21:15:26

Od: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> witam
> kupiłam filet z soli i co dalej?
> rozmrozic ?i smazyć? ale jak? plizz pomóżcie !!
> pzdr
> p.

1) Filety posolic, skropic cytryna, wlozyc do naczynia zaroodporengo i do
piekarnika na 20 min. 2) Do tego udusic w garnku swiezy szpinak, wycisnac
swiezy czosnek do szpinaku. 3) Zrobic sos z Gorgonzoli: maslo, Gorgonzola
(może być rokpol) troche smietany rozpuscic wszystko razem w garnuszku. I
teraz tak: nalozyc na talerz na plasko szpinaku, na to ulozyc rybe i polac
to sosem z sera. Bardzo pyszne i wykwintne danie !!!

pomidor i ogorek
Kruche z gruszkami w karmelu
Asian Teen Bondage 4485
Kabaczki