Udziec z indyka - jak przyrządzać

1. Data: 2004-02-09 11:40:43

Temat: Udziec z indyka - jak przyrządzać
Od: "Maurycy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od razu mówię: W GOOGLACH grupowych NIC CIEKAWEGO NIE MA !
A ja chcę mieć przepis od żywego wirtualnego człowieka, a nie od stronki
www.
Maurycy

1. Data: 2004-02-10 10:50:44

Temat: Re: Udziec z indyka - jak przyrządzać
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Maurycy ( m...@w...pl ) wrote :
> Od razu mówię: W GOOGLACH grupowych NIC CIEKAWEGO NIE MA !
> A ja chcę mieć przepis od żywego wirtualnego człowieka, a nie od stronki
> www.
> Maurycy

Najprostszy i nieskomplikowany sposób(jeśli taki cię interesuje):
- udziec z indyka-b/kości(ok.1kg)
-papryka słodka w proszku(sporo ok. 2łyżek)
-sól
-mąka do zagęszczenia sosu(ok.1łyżki)

Przyprawić wcierając w mięso(najlepiej dzień wcześniej i do lodówki, ale
niekoniecznie), podsmażyć na tłuszczu do zrumienienia i przełożyć do garnka
z niewielką ilością gotującą się wodą(woda ma lekko tylko przykrywać
mięso)-żadnych innych przypraw(!).
Gotować na malutkim ogniu do miękkości(ok.50min.).
Zlać sos do innego garnuszka i zagęścić rozmieszaną mąką w zimnej
wodzie(ok.1/4szkl.) - zagotować(ew.doprawić do smaku).
Można też zagęszczać razem z mięsem, ale... lepiej osobno.

Podawać np. z kluskami śląskimi + jakaś surówka/sałatka - pycha
Smacznego
Iwona

1. Data: 2004-02-12 14:10:22

Od: "trisza" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maurycy" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Od razu mówię: W GOOGLACH grupowych NIC CIEKAWEGO NIE MA !
> A ja chcę mieć przepis od żywego wirtualnego człowieka, a nie od stronki
> www.
> Maurycy
Witam !
Choć zazwczaj czytam grupę (gdyż nie trzeba umieć gotować ,trzeba umieć
czytać ) , i bardzo cenię sobie doswiadczenie kulinarne Grupowiczów ,tym
razem jednak pozwolę sobie opowiedzieć o prostym sposobie przygotowania
indyka , smakuje wszystkim domownikom a i goście nigdy nie narzekali :
biorę zazwyczaj udźce -2 sztuki (duże)
2 jabłka obrane ze skórki , wydrążone i pokrojone w ósemki
1 pomarańcza obrana ze skórki i pokrojona w plastry
1 garść rodzynek -namoczone w wodzie i odsaczone
olej - trochę
Udźce myję , posypuje solą ( dość dużo) i białym pieprzem , wkładam do
naczynia żaroodpornego , obkładam indyka jabłkami i pomarańczą ,posypuję
rodzynkami ,polewam małą iloscia oleju. Wstawiam do goracego piekarnika na
ok. 2 godziny , po czym odkrywam na kilka minut aby skórka się bardziej
zarumieniła . Kroję na kawałki i podaję z żurawiną ,borówkami i pieczonymi
ziemniakami lub frytkami
proste i smaczne , i prawie nie można zepsuć
pozdrawiam Trisza

pierś z kurczaka i kiszona kapusta
przepis na faceta!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
[OG Wawa] tania lodowka do sprzedania