Układ moczowy

1. Data: 2006-12-16 09:45:01

Temat: Układ moczowy
Od: "Kuba" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dotyczaće układu moczowego. Jakie moga byc skutki zbyt dlugiegi
nie oddawania moczu. I jakie są tego objawy.

2. Data: 2006-12-16 10:25:15

Temat: Re: Układ moczowy
Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

Kuba napisał(a):
> Mam pytanie dotyczaće układu moczowego. Jakie moga byc skutki zbyt dlugiegi
> nie oddawania moczu. I jakie są tego objawy.

Objawem jest zbyt długie nieoddawanie moczu ;)
A co do skutków, to zależą od przyczyn zatrzymania oddawania moczu:
a) przednerkowe - np. odwodnienie
b) nerkowe - choroby nerek, zaburzenia ukrwienia nerek (zazwyczaj jednej
i wtedy objaw pod postacią zatrzymania moczu nie występuje).
c) zanerkowe - mechaniczne zatrzymanie moczu - kamica cewki moczowej,
przerost prostaty, pozapalne zwężenie (do zamknięcia włącznie) cewki
moczowej, zatkanie cewnika Folleya (jeśli pacjent jest cewnikowany).

Idź lepiej do lekarza.

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

3. Data: 2006-12-16 10:31:21

Od: "Kuba" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzi o coś innego jesli ktos specjalniie powstrzymywałsię od oddawania
moczujakie moga być tego skutki?

4. Data: 2006-12-16 10:46:31

Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

Kuba napisał(a):
> chodzi o coś innego jesli ktos specjalniie powstrzymywałsię od oddawania
> moczujakie moga być tego skutki?
To zależy jak długo. Pęcherz może się baardzo rozciągnąć. Problem z
nerkami. W pewnym momencie po prostu przestaną wytwarzać mocz i dojdzie
do objawów niewydolności nerek - mocznica(w zaawansowanym stadium
charakterystyczny jest zapach mocznika w pocie, oddechu).

Pozdrawiam
Paweł W.

5. Data: 2006-12-16 11:10:01

Od: "Kuba" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do objawów niewydolności nerek - mocznica(w zaawansowanym stadium
> charakterystyczny jest zapach mocznika w pocie, oddechu).

czyli jesli sikalem od tego czasu to jest ok?
bo prawde mówiąc troche mne nerk bolą

6. Data: 2006-12-16 12:25:58

Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

Kuba napisał(a):
> czyli jesli sikalem od tego czasu to jest ok?
> bo prawde mówiąc troche mne nerk bolą
Jeśli cię nerki bolą, to nie jest OK! Może masz odmiedniczkowe zapalenie
nerek. Trzeba by to sprawdzić, choćby og.badaniem moczu (bakterie w
moczu, ropomocz, krwinkomocz, białko). I jeśli gorączkujesz to z marszu
może być potrzebny antybiotyk, a badanie dla weryfikacji.
Decyzja należy do twojego lekarza rodzinnego.

Pozdrawiam
Paweł W.

7. Data: 2006-12-16 14:29:21

Od: "Kuba" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może być potrzebny antybiotyk, a badanie dla weryfikacji.
> Decyzja należy do twojego lekarza rodzinnego.

czyli jest możliwe że nie jest mi nic poważnego ?

8. Data: 2006-12-17 00:39:30

Od: "Piotr \(Szczecin\)" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czytaj uważnie : pytał o skutki a nie o przyczyny

9. Data: 2006-12-17 02:45:04

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> objawów niewydolności nerek - mocznica(w zaawansowanym stadium
> charakterystyczny jest zapach mocznika w pocie, oddechu).
Pare lat temu mialem USG jamy brzusznej i trzymalem dosc dlugo mocz (badanie
z wypelnionym pecherzem mialo byc) i wyszlo, ze "przy mocno wypelnionym
pecherzu, pojawia sie drugi pecherz"). Jaki ewenement jestem?

Praktycznie oddam -> OKSFORDZKI PODRĘCZNIK STOMATOLOGII KLINICZNEJ...
wstrząsnienie mózgu??
Re: jak dlugo dieta po wycieciu woreczka zolciowego
Problem z grubym jelitem
Pogotowie Ratunkowe "Falck"