Ukraina

1. Data: 2001-01-13 23:31:07

Temat: Re: Ukraina
Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. <z...@a...net> wrote:
> Dajcie przepis na te sledzie!!! Blagam....
No to już:

Śledzie 'podstawowe': Robimy zalewę z 5% roztworu octu, cukru (100g na
0.75 litra octu), pieprzu, liści laurowych (ze 2-3), ziela angielskiego
(kilkanaście ziaren) oraz 2-3 posiekanych cebul. Zalewę tę należy zagotować
i do przestudzonej włożyć filety śledziowe bez skóry i ości (ja brałam
matiasy z tzw 'wiaderka'), pokrojone na kawałki. Zostawić na 2-3 dni w
lodówce.

I wariacje na temat śledzi:
Śledzie w pomidorach: Przecier pomidorowy (domowy najlepszy, ale może być
też kupiony, byle nie koncentrat 30%) zmieszać z paroma łyżkami zalewy
podstawowej (tego przecieru tak ze szklankę trzeba). Dodać do tego
cebulę (1 duża, posiekana) oraz 2-3 łyżki świeżego koperku, włożyć śledzie,
już zamarynowane, odstawić na parę godzin.

Śledzie z curry: zamarynowane śledzie wkładamy do następującego sosu:
150 g majonezu wymieszanego z kilkoma łyżkami zalewy podstawowej, sokiem
z połowy cytryny, jedną posiekaną cebulą oraz curry (do smaku -- zależy
od posiadanej przyprawy).

Śledzie w musztardzie: nasze podstawowe śledzie wrzucamy tym razem do
mikstury o składzie następującym: posiekana jedna cebula, 2 kiszone ogórki,
3 jaja na twardo, jedno małe kwaśne jabłko, 200 ml śmietany, 2 łyżki
musztardy. Wszystko ładnie wymieszane i doprawione do smaku solą,
cukrem i ewentualnie octem lub sokiem z cytryny.

W Szwecji widziałam jeszcze mnóstwo innych wariacji, np, śledzie w sosie
kawiorowym, śledzie w słodkiej zalewie z koperkiem, z warzywami, itd.
Pycha.

A z polskich produktów ostatnio skosztowałam: śledzi po kaszubsku, po grecku,
po piracku, koreczków ze śliwkami, wiśniami i rodzynkami i śledzi w sosie
jogurtowym. Polecam :-)

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

1. Data: 2001-01-14 03:20:33

Od: "kandrad" <k...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Aneta Baran" <a...@c...anetek.net> wrote in message
> [...]
> .' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
> :`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.

Ja dodaje jeszcze lyzke miodu i lyzke soli.

1. Data: 2001-01-14 16:50:20

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta Baran <a...@c...anetek.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93qofr$5do$1...@s...cern.ch...
> Magdalena W. <z...@a...net> wrote:
[...]
> [...]
grecku,
> po piracku, koreczków ze śliwkami, wiśniami i rodzynkami i śledzi w
Tiaaa, jakiej firmy były te produkty? Bo ja trawie tylko jedną, ale ten
człowiek co je robił zszedł z tego swiata i nie wiem czy jego następcy
dochowają receptur!
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-01-14 22:03:18

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> W Szwecji widziałam jeszcze mnóstwo innych wariacji, np, śledzie w
sosie
> kawiorowym, śledzie w słodkiej zalewie z koperkiem, z warzywami, itd.
> Pycha.

Poszukam przepisow, ale te o ktorych piszesz sa pewnie produkowane przez
firme Abba, ktorej prod. sa (chyba) dostepne w Polsce...

magda

1. Data: 2001-01-16 13:36:26

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:
> Tiaaa, jakiej firmy były te produkty? Bo ja trawie tylko jedną, ale ten
> człowiek co je robił zszedł z tego swiata i nie wiem czy jego następcy
> dochowają receptur!
Nie pamiętam, niestety, a słoiki przywiezione tutaj już niestety wyrzuciłam.

1. Data: 2001-01-16 23:08:54

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk <m...@h...com> wrote:
> Poszukam przepisow, ale te o ktorych piszesz sa pewnie produkowane przez
> firme Abba, ktorej prod. sa (chyba) dostepne w Polsce...
Są, ale po pierwsze nie te na słodko -- szukałam!, a po drugie, w Polsce
to będę w okolicach Wielkanocy. Też jestem na wygnaniu, a w Szwajcari/Francji
w kwestii śledziowej jeszcze gorzej -- bardzo kwaśne rolmopsy, takie sobie
śledzie w sosie remoulade oraz nie najgorsze śledzie w śmietanie z jabłkiem,
cebulą i ogórkiem, ale też kwaśne straszliwie. Tak, że trzeba się zdać
na własne siły i przepisy :-)

1. Data: 2001-01-28 17:29:09

Od: "Szymon" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> Też słyszałem.
> Może ktoś u nas dla odmiany zacznie robić śledzie z bitą śmietaną :))
>
> sadyl
Witam
Slonina w czekoladzie to zapewne jakis niesmaczny zart,
natomiast sledzia w smietanie z zielonym szczypiorem osobiscie jadlem moim
zdaniem jest wysmienity [jezeli
oczywiscie lubi sie sledzia] .I tu napewno koledze "szczeka
opadla".Tak to jest jak sie tematu dobrze nie zna a probuje
wymandrzac.
Serdecznie polecam degustacje.

1. Data: 2001-01-29 07:51:35

Od: c...@a...com (Charcochico) szukaj wiadomości tego autora

Sadyl pewnie myslal o slodkiej bitej smietanie co zreszta napisal, nie mysle ze
sie wymadrzal(nie" wymandrzal" jak to ktos napisal )

1. Data: 2001-01-29 22:47:42

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szymon <p...@s...ca> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:rEYc6.3227$n...@n...sprint.ca

> "sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> rozpoczely
Koniec Świata?

jw.

> Witam
> Slonina w czekoladzie to zapewne jakis niesmaczny zart,
A skąd o tym wiesz Sadylku? Próbowałeś?

> [...]
> oczywiscie lubi sie sledzia] .I tu napewno koledze "szczeka
> opadla".Tak to jest jak sie tematu dobrze nie zna a probuje
Śledź? Toż to najlepsze co może być zamiast słodyczy, pod warunkiem, że
bez cukru.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-01-30 14:01:30

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymon wrote:

> natomiast sledzia w smietanie z zielonym szczypiorem osobiscie jadlem moim
> zdaniem jest wysmienity <ciach> I tu napewno koledze "szczeka
> opadla"

Nie opadła
Również lubię śledzie w [kwaśnej] śmietanie

Reszty nie skomentuję, bo nie warto

sadyl

Składniki do sandwich-toast'a
cos do chleba
DOSC! "Koncz wacpanna ... wstydu oszczedz..."
ciasto na pierogi
Mnostwo ziemniakow!