Ultradźwiękowy odstraszacz owadów i szkodników

1. Data: 2005-06-02 15:09:06

Temat: Ultradźwiękowy odstraszacz owadów i szkodników
Od: g...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chciałbym kupić coś takiego jak w tytule, znalazłem takie urządzonko:
wygląda przyzwoicie, tylko moje pytanie brzmi czy te 100dB wystarczy np:
na taras (około 15 m*m) czy też trzeba się szarpnąć i kupić od razu dwa.

pozdrawiam,
Gerald

2. Data: 2005-06-02 15:21:58

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-06-02 17:09, g...@v...pl napisał(a):
> [...]
> wygląda przyzwoicie, tylko moje pytanie brzmi czy te 100dB wystarczy np:
> na taras (około 15 m*m) czy też trzeba się szarpnąć i kupić od razu dwa.

Wygląd to nie wszystko, chyba bym się mocno zastanowił nad zakupem tego
urządzenia zwłaszcza że:
(zaczerpnięte z instrukcji producenta)

* umieść urządzenie na płaskiej powierzchni na wysokości uszu
szkodnika.
* włącz je na ciągłą pracę od czasu do czasu przestawiając w różne
miejsca, jeśli zajdzie potrzeba.
* na pożądany skutek należy czekać do dwóch tygodni.
* oddziałuje negatywnie na układ nerwowy szkodnika i wpływa na
obyczaje żywieniowe i komunikację powodując odejście szkodnika z danego
rejonu.
* urządzenie należy trzymać z dala od domowych tarantuli, myszy,
chomików, tchórzofretek i myszy pustynnych.

myślę, że komentarz jest zbyteczny.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-06-02 16:08:08

Od: "Łukaszek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> chciałbym kupić coś takiego jak w tytule, znalazłem takie urządzonko:
> wygląda przyzwoicie, tylko moje pytanie brzmi czy te

Radze zapytac na jakims forum elektronicznym lub akustycznym (np
elektroda.pl ) efektywnosc tego "cuda" (powyzej 100 dB) przy poborze tylko 3
W jest mocno podejrzane jak dla mnie.

Taki uklad mozna kupic do smaodzielnego montarzu w duzo nizszej cenie
(www.nordelektronikplus.pl oraz http://www.jabel.com.pl/j_zest/j_090s.htm )

--
Nie wiesz czegos o binarkach ? przeczytaj www.binaries-faq.prv.pl

Pozdrawiam
Łukasz

4. Data: 2005-06-02 16:09:28

Od: "Łukaszek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukaszek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> Taki uklad mozna kupic do smaodzielnego montarzu w duzo nizszej cenie

przepraszam mialo byc "montażu" :)

5. Data: 2005-06-02 18:02:21

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W jest mocno podejrzane jak dla mnie.
>
> Taki uklad mozna kupic do smaodzielnego montarzu w duzo nizszej cenie

to co jest na nordelektronik to po prostu zabawka, brzęczyk który widać na
zdjęciu to max 5000Hz nie mówiąc już o mocy :) . Jeśli chodzi 100dB to jest to
poziom dźwięku, a 3W to pewnie moc pobierana, więc jest to możliwe przynajmniej
w pewnej odległości od urządzenia.

pzdr

6. Data: 2005-06-02 19:41:02

Od: Slawek Thom <t...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> poziom dźwięku, a 3W to pewnie moc pobierana, więc jest to możliwe przynajmniej

Miałem cos podobnego do odstraszania komarów :)
Nie działało na komary, ale znakomicie działało na psy - uciekały na
odległość co najmniej 20m.

Pozdrawiam
Sławek T.

7. Data: 2005-06-02 20:26:16

Od: "Łukaszek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest to
> poziom dźwięku, a 3W to pewnie moc pobierana, więc jest to możliwe

cytat ze stronuy producenta "Jest to małe i poręczne urządzenie bateryjne,
emitujące ultradźwięki o częstotliwości ok. 20kHz, które słyszalne są przez
niektóre gatunki zwierząt."

Nie znam modelu przetwornika zastosowanego w tym ukladzie wiec ciezko mi
powiedziec jaka jej jego prawdziwa efektywnosc.

Dodam tylko ze taka "zabawke" za 20 zl wystarczy kupic, zlozyc a nastepnie
zamontowac w ladnej obudowie i sprzedawac za wieksze pieniadze jako
urzadzenie o calkiem innych parametrach :) Na stronie aukcji z tego co widac
zastosowano taki sam "brzeczyk".

8. Data: 2005-06-02 22:45:06

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamontowac w ladnej obudowie i sprzedawac za wieksze pieniadze jako
> urzadzenie o calkiem innych parametrach :) Na stronie aukcji z tego co widac

Przeglądałem stronę producenta (T.E.H.System) i nie znalazłem tam żadnej
wzmianki o "małym urządzeniu bateryjnym" wręcz przeciwnie jest tam napisane coś
o urządzeniu dużej mocy zasilanym z sieci albo np. z samochodowego akumulatora.
Co do brzęczyka to na pierwszy rzut oka widać że w pudełku siedzi jakiś
przetwornik a nie brzęczyk (mam coś podobnego i wygląda identycznie, a znajomy
elektronik twierdzi, że jest to cytuje "dobrej klasy przetwornik
ultradźwiękowy").
Z innej beczki: moje urządzenie działa głównie na myszy (chciaż pies sąsiada
też oberwał, ale jak nastawię tak ze dwie godziny przed grilem to i krwiopijców
jakby mniej niż u sąsiada :) .

pzdr

9. Data: 2005-06-03 08:32:34

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> * na pożądany skutek należy czekać do dwóch tygodni.
> myślę, że komentarz jest zbyteczny.

te wytyczne dotycza raczej chyba gryzoni itp...
a podejrzewam, ze jesli chodzi o taras, to w gre wchodzilo raczej
odstraszanie komarow itp, gdy siedza tam ludzie (wieczorem przy piwku i
grillu np).

MS

10. Data: 2005-06-03 10:33:55

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Jun 2005 10:32:34 +0200
"Mat S" <f...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> a podejrzewam, ze jesli chodzi o taras, to w gre wchodzilo raczej
> odstraszanie komarow itp, gdy siedza tam ludzie (wieczorem przy piwku

aha.. a gdzie komar ma uszy? ;-)

Sierp

odświeżanie fug
Otwor dylatacyjny