Ulubione ksiazki

1. Data: 2001-08-02 12:48:21

Temat: Ulubione ksiazki
Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie siedze i sobie mysle czy i Wy macie jakies ulubione ksiazki o
kuchni, do których cz?sto powracacie. Nie chodzi mi o ksiazki z
przepisami, ale jakies traktujace o kuchni np. od naukowej strony itp...

Ja np. lubie poczytywac ksiazki Hervego Thisa. Poczytuje
Brillata-Savarina. Wiele bym dal za ksiazke pani Saint-Ange.... Ostanio
znow siegnelem po ksiazke pani Lucyny Cwierczakiewiczowej, i znowu
jestem pod wrazeniem.Nie wiem czy to ktos podchwycia ale trudno.

1. Data: 2001-08-02 13:36:13

Temat: Re: Ulubione ksiazki
Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej" <b...@e...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jestem pod wrazeniem.Nie wiem czy to ktos podchwycia ale trudno.
>
> "Gawędy o jedzeniu" pani Marii Iwaszkiewicz, córki "tego" Iwaszkiewicza.
Pewnie nie do dostania, no chyba w jakieś bibliotece. Piąte wydanie było w
1975r. Dużo o kuchni staropolskiej, kresowej. Nie ma przepisów takich jak w
książkach kucharskich, ale jak kto jest oblatany w kuchni, i nie potrzebuje
używać wagi do przygotowywania potraw, to wiele skorzysta.

--
pozdrawiam:-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2001-08-02 19:29:17

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kuchni, do których cz?sto powracacie. Nie chodzi mi o ksiazki z
> przepisami, ale jakies traktujace o kuchni np. od naukowej strony itp...

Od naukowej, to This oczywiście. O beletrystyce już tu było. A polecę jeszcze
"Chochlą i mieczem" Jolanty Wachowicz-Makowskiej, potomkini warszawskich
restauratorów - książka jest historią jej rodziny, zatem o kuchni jest dużo.

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2001-08-03 11:16:20

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Savarin jest wciaz super!!!
Polecam tez Cwierczakiewiczowej - "Podarunek weselny"
ksiazka o prowadzeniu domu - instruktaz dla panny mlodej.
Az trudno uwierzyc, ze zycie w domu i w kuchni
tak sie zmienilo od tamtych czasow.....
Mira Michalowska - "Od frontu i od kuchni"
Frances Mayes - "Pod sloncem Toskanii" i Bella Toskania" .
A co to za pani Saint - ange.. , moze wiecej objasnienia??
Barbara

--
Serwer dedykowany w godzinę, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-08-03 15:20:18

Od: y...@f...hell.pl (YaaL) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 03 Aug 2001 13:16:20 +0200,
B.Z. <b...@c...com.pl> wrote:
>Mira Michalowska - "Od frontu i od kuchni"

"Przez kuchnię i od frontu", przynajmniej tak się nazywa moje wydanie (:

Pzdr, YaaL.
--
-- . , _ _ / -- arkadia.rpg.pl -- I'm unholy --
-- (_/ (_( (_( (_, -- ICQ: 7576214 -- & I'm happy. --

slodkie
HAFT - muliny ( wiem, że to nie ta grupa, ale odpowiedniej polskiej nie znam )
Patisony
WATRoBKA W SOSIE???
Czekoladoholikom ku rozdrażnieniu