Umiecie palic papier?

1. Data: 2013-10-14 11:23:32

Temat: Umiecie palic papier?
Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?

Chodzi o to, że ogrzewam się sama, piec miał/węgiel.
A mam mnóstwo papieru. Ale nie zwykłego, gazet czarno-białych, miękkich, tylko
kolorowe, kredowane czasopisma.
Ich forma jest bardzo zwięzła, "zbita", i nie chcą same z siebie zająć się ogniem.

Czy jest sposób na skuteczne spalenie takich czasopism?

Np. wrzucić na żar węglowy?
Bo rozdzielanie na pojedyncze kartki jest niewykonalne - za dużo tego.
Mam dużo tego typu periodyków, pewnie na dużą część sezonu mogłabym tym nagrzać, ale
dziadostwo nie chce się palić...

Majka

2. Data: 2013-10-14 13:01:04

Temat: Re: Umiecie palic papier?
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 14 października 2013 11:23:32 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> Mam dużo tego typu periodyków, pewnie na dużą część sezonu mogłabym tym nagrzać,
ale dziadostwo nie chce się palić...
Oddaj na skup makulatury albo wrzuc do smietnika, smieciarze zabiora.
Palic tym nie pal bo kupa dymu i popiołu będzie tylko.

3. Data: 2013-10-14 19:41:42

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
> Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?
1. Nie jest to specjalnie ekologiczne.
2. Wymaga dużego nadmuchu powietrza.
3. Wymaga wstępnego rozpalenia do dość dużej temperatury.
4. Jest z tego masa popiołu.

Czasem spalę w kominku jakąś gazetę, ale wrzucam papier tylko, jak się
mocno pali i otwieram na full popielnik aby było dużo powietrza.
Papier, jako główne paliwo w zupełności odpada. Jedynie jako marginalny
dodatek.
Jacek

4. Data: 2013-10-14 20:05:09

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 19:41, Jacek pisze:
> Papier, jako główne paliwo w zupełności odpada. Jedynie jako marginalny
> dodatek.
Bo papier, tak po prawdzie, to bardzo słabo się pali (jak widać),
jedynie kartka papieru się pali dobrze - bo jest cieńką kartką, czyli
jest bardzo dobry stosunek objętości paliwa (kartki) do dostępu
powietrza/tlenu do jej spalania. S
palanie np książki jest już dużo bardziej problematyczne, bo nie ma jak
dostarczyć tlenu do jej palenia się (w przeciwieństwie do drewna wegla
itp gdzie są jednak pory, jest dużo powietrza uwięzione wewnątrz paliwa)
a znów mocny nadmuch - zaraz wydmuchuje skrawki palących się kartek, i
zamiast się palić "liniowo" to spala się natychmiast ale już uciekając w
komin (i go zapychając).

Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i
palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej (coś jak wdmuch pyłu
węglowego+powietrza w dużych kotłach, elektrowniach itp)? Oczywiście
cały kocioł musiałby być dostosowany do takiego paliwa, by lecąca
mieszanka mogła się spalic, oddać ciepło spalania, wytrącić popiól - nim
trafiła by do komina w postaci spalin... Chyba duży problem w małej
skali to wykonać.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
173

5. Data: 2013-10-14 20:24:29

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 20:05, BartekK pisze:
> Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i
> palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej

Tak bym o widział. Zainwestować w niszczarkę i palić luźne paski.
To by mogło mieć sens.
Jacek

6. Data: 2013-10-14 21:26:09

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
> Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?

Ja mam taki patent:plik jakichś zadrukowanych kartek A4, czyli około
15-20 zwijam w rulon wzdłuż dłuższej krawędzi.Kto ma większy moment
skręcający w łapskach, może pobrać kartek więcej.Rulon następnie
próbujesz "złamać" na pół. W efekcie uzyskujesz rulon na kształt
bumerangu."Łamanie" w 100% gwarantuje nie rozwinięcie się kartek.
Produkujesz tak kilka- kilkanaście sztuk i układasz jak polana, na
stosie.Pakujesz jakąś podpałkę pod spód i wioo.
Gazetki na błyszczącym papierze są b. oporne na palenie- pali się cienka
warstwa papieru, otoczona niepalną, gasnącą farbą i czymś tam jeszcze z
obu stron.
Ale jak już sie palą rulony z klasycznego papieru- to i te pójdą z dymem.
Zaleta: zero odrywania kartek, spalanie stabilne i całkowite. Owszem
popiołu od cholery, ale to papier...

7. Data: 2013-10-15 17:08:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Oct 2013 02:23:32 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

> [...]
> Mam dużo tego typu periodyków, pewnie na dużą część sezonu mogłabym tym nagrzać,

Generalnie rady moich poprzedników można o.. potłuc, ponieważ to, o czym
piszesz, TO NIE JEST PAPIER, lecz tzw papier bezdrzewny, w którym jako
nośnik wypełniacza zastosowano włókna (sztuczne) z wypełniaczem kredowym i
klejowym.
--
XL
"Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę

8. Data: 2013-10-15 19:22:08

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka wrote:
> [...]
> miękkich, tylko kolorowe, kredowane czasopisma.
> Ich forma jest bardzo zwięzła, "zbita", i nie chcą same z siebie

to sie nie nadaje praktycznie do palenia...

trzeba by przepuścić przez szredera i wtedy próbować palić tymi wiórkami.

niestety ale taki jak piszesz papier zawiera zbyt wiele nie palnych
dodatków.

9. Data: 2013-10-15 20:03:28

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-15 17:08, Ikselka pisze:
> [...]
> piszesz, TO NIE JEST PAPIER, lecz tzw papier bezdrzewny, w którym jako
> nośnik wypełniacza zastosowano włókna (sztuczne) z wypełniaczem kredowym i
Generalnie to:
Ikselka wie wszystko, a reszta to tumany.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Papier_bezdrzewny

Jacek
PS
co by nie mówić o papierze, to pali się on dobrze pod warunkiem dużego
dopływu powietrza (czyli nie może być to np. złożona książka) i jest z
tego bardzo dużo popiołu.

10. Data: 2013-10-15 21:48:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:03:28 +0200, Jacek napisał(a):

> Generalnie to:
> Ikselka wie wszystko, a reszta to tumany.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Papier_bezdrzewny

"Dodatki masowe i pomocnicze środki chemiczne:

Obok produktów włókienniczych stosuje się do wytwarzania papieru dodatki
masowe:

Siarczan glinowy - jest najczęściej stosowanym dodatkiem. Ma za zadanie
wpływać na przebieg zachodzących procesów technologicznych oraz jest
środkiem koagulującym kleje papiernicze

Kleje papiernicze - zaklejanie papieru ma na celu ograniczenie
nasiąkliwości i zwiększenie odporności papieru na przenikanie cieczy.
Wprowadzenie klejów do mas papierniczych powoduje wzrost przeźroczystości
papieru i zwiększa gładkość jego powierzchni. Obecnie stosujemy dwie metody
zaklejania papieru:

zaklejanie powierzchniowe - polegające na nałożeniu warstwy kleju na
powierzchnię uformowanej wstęgi papieru
zaklejanie w masie - polega na wymieszaniu masy papierniczej z
odpowiednio przygotowanym klejem. Rozróżniamy wytwory papiernicze:
całkowicie zaklejone są to papiery do pisania rysunkowego, offsetowe,
reszpang. częściowo zaklejone- papier wklęsłodrukowy, różnego rodzaju
kartony, papiery pakowe nie zaklejone - bibułki, papier toaletowy, papiery
gazetowe Rodzaje klei stosowanych do wyrobu papieru: roślinne(klej
żywiczny, skrobia, zwierzęce(klej kostny, skórny) mineralne(szkło wodne,
wosk, parafina) syntetyczne(żywice, syntetyczne, silikony).

Wypełniacze - są to białe pigmenty wprowadzane do wytworów papierniczych.
Do najczęściej stosowanych wypełniaczy zaliczamy: talk, gips, dwutlenek
tytanu i inne silenie rozdrobnione związki mineralne charakteryzujące się
białą barwą. Wypełniacz mają za zadanie nadanie papieru dobrej białości
nieprzezroczystości, miękkości oraz stabilności wymiarowej. Pod względem
zawartości wypełniaczy papiery można podzielić na: papiery niewypełnione,
papiery mało wypełnione o małej zawartości popiołu ( do 5%), papiery
średnio wypełnione o średniej zawartości popiołu( od 5% do 15%), papiery
mocno wypełnione ( ponad 15% nie więcej niż 30% )"
http://cinek.xo.pl/grafika_reklamowa/materialoznastw
o.html

> [...]
> co by nie mówić o papierze, to pali się on dobrze pod warunkiem dużego
> dopływu powietrza (czyli nie może być to np. złożona książka) i jest z

Ale TUTAJ nie mówi się o papierze. To, na czym się drukuje periodyki które
ma na myśli Wątkodawczyni, to kredowy "papier" jak napisałam poprzednio,
nie produkwowany z drewna, czyli bezdrzewny. Nie zostaje z niego "popiół",
tylko białe struktury, które zatykają piec.
Ponadto na skutek zawartości m.in. związków baru itp dym z takiego czegoś
jest wysoko rakotwórczy i trujący, ale proszę bardzo, co kto lubi.
Współczuję tylko sąsiadom...
--
[...]

...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
Bakterie do ozyszczalni
klamka z zamkiem do drzwi w pokoju
Optymalne ustawienie ogrzewacza wody
Okna akustyczne