Re: Umiecie palic papier?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Umiecie palic papier?
Newsgroups: pl.rec.dom
Date: Tue, 15 Oct 2013 21:48:53 +0200

Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:03:28 +0200, Jacek napisał(a):

> Generalnie to:
> Ikselka wie wszystko, a reszta to tumany.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Papier_bezdrzewny

"Dodatki masowe i pomocnicze środki chemiczne:

Obok produktów włókienniczych stosuje się do wytwarzania papieru dodatki
masowe:

Siarczan glinowy - jest najczęściej stosowanym dodatkiem. Ma za zadanie
wpływać na przebieg zachodzących procesów technologicznych oraz jest
środkiem koagulującym kleje papiernicze

Kleje papiernicze - zaklejanie papieru ma na celu ograniczenie
nasiąkliwości i zwiększenie odporności papieru na przenikanie cieczy.
Wprowadzenie klejów do mas papierniczych powoduje wzrost przeźroczystości
papieru i zwiększa gładkość jego powierzchni. Obecnie stosujemy dwie metody
zaklejania papieru:

zaklejanie powierzchniowe - polegające na nałożeniu warstwy kleju na
powierzchnię uformowanej wstęgi papieru
zaklejanie w masie - polega na wymieszaniu masy papierniczej z
odpowiednio przygotowanym klejem. Rozróżniamy wytwory papiernicze:
całkowicie zaklejone są to papiery do pisania rysunkowego, offsetowe,
reszpang. częściowo zaklejone- papier wklęsłodrukowy, różnego rodzaju
kartony, papiery pakowe nie zaklejone - bibułki, papier toaletowy, papiery
gazetowe Rodzaje klei stosowanych do wyrobu papieru: roślinne(klej
żywiczny, skrobia, zwierzęce(klej kostny, skórny) mineralne(szkło wodne,
wosk, parafina) syntetyczne(żywice, syntetyczne, silikony).

Wypełniacze - są to białe pigmenty wprowadzane do wytworów papierniczych.
Do najczęściej stosowanych wypełniaczy zaliczamy: talk, gips, dwutlenek
tytanu i inne silenie rozdrobnione związki mineralne charakteryzujące się
białą barwą. Wypełniacz mają za zadanie nadanie papieru dobrej białości
nieprzezroczystości, miękkości oraz stabilności wymiarowej. Pod względem
zawartości wypełniaczy papiery można podzielić na: papiery niewypełnione,
papiery mało wypełnione o małej zawartości popiołu ( do 5%), papiery
średnio wypełnione o średniej zawartości popiołu( od 5% do 15%), papiery
mocno wypełnione ( ponad 15% nie więcej niż 30% )"
http://cinek.xo.pl/grafika_reklamowa/materialoznastw
o.html

> Jacek
> PS
> co by nie mówić o papierze, to pali się on dobrze pod warunkiem dużego
> dopływu powietrza (czyli nie może być to np. złożona książka) i jest z
> tego bardzo dużo popiołu.

Ale TUTAJ nie mówi się o papierze. To, na czym się drukuje periodyki które
ma na myśli Wątkodawczyni, to kredowy "papier" jak napisałam poprzednio,
nie produkwowany z drewna, czyli bezdrzewny. Nie zostaje z niego "popiół",
tylko białe struktury, które zatykają piec.
Ponadto na skutek zawartości m.in. związków baru itp dym z takiego czegoś
jest wysoko rakotwórczy i trujący, ale proszę bardzo, co kto lubi.
Współczuję tylko sąsiadom...
--
XL
"Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę