Unidox Solutab i alkohol

1. Data: 2002-12-19 20:22:44

Temat: Unidox Solutab i alkohol
Od: "michal tarnowski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam takie pytanie... bo wlasnie dzis bylem u lekarza
i przepisal mi on antybiotyk
Unidox Solutab (100 mg Doxycyclinum)
Bede zazywal go przez dluzszy okres...
a ze zbliza sie sylwester - chcialem
zapytac Was o o to, o co zapomnialem zapytac lekarza
- byc moze znacie odpowiedz..
Czy zazywajac w/w antybiotyk moge pic alkohol?
(oczywiscie w rozsadnych ilosciach:)

PS. w ulotce nic o alkoholu nie ma:(

Michal Tarnowski

2. Data: 2002-12-19 21:04:43

Temat: Re: Unidox Solutab i alkohol
Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal tarnowski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zapytac Was o o to, o co zapomnialem zapytac lekarza
> - byc moze znacie odpowiedz..
> Czy zazywajac w/w antybiotyk moge pic alkohol?

Mysle,że w rozsadnych iloscuach mozesz.
P.S

3. Data: 2002-12-20 03:53:30

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle,że w rozsadnych iloscuach mozesz.
> P.S

zle myslisz
nie mozna spozywac alkoholu nawet w najmniejszych ilosciach

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

4. Data: 2002-12-20 09:30:03

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alkohol zmniejsza wchłanianie doksycykliny, więc możesz się nie 'doleczyć'.
Reszta w twoich rękach, bo poza w/w interakcje chyba nie zachodzą.

--
Jasiek

5. Data: 2002-12-20 17:18:51

Od: "michal tarnowski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jasiek <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:atunv5$pfs$...@n...onet.pl...
> Alkohol zmniejsza wchłanianie doksycykliny, więc możesz się nie
'doleczyć'.
> Reszta w twoich rękach, bo poza w/w interakcje chyba nie zachodzą.
^^^^^^^^

Szkoda tylko, ze to 'chyba'...
chcialbym byc pewny.. ale mimo wszystko dzieki
za odpowiedz, juz cos rozjasnila:)

Dzieki wszystkim
za odpowiedzi!

pozdrawiam

Michal Tarnowski

6. Data: 2002-12-20 19:10:39

Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> zle myslisz
> nie mozna spozywac alkoholu nawet w najmniejszych ilosciach

Witam

A może byś mnie uświadomił,dlaczego.I podał konkretne artykuły na poparcie
swojej tezy.Ja osobiście nie spotkałem w piśmiennictwie interakcji pomiędzy
etanolem a tetracyklinami(no ale moze jestem w błędzie)
P.S

7. Data: 2002-12-20 19:12:27

Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jasiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Alkohol zmniejsza wchłanianie doksycykliny, więc możesz się nie
'doleczyć'.
> Reszta w twoich rękach, bo poza w/w interakcje chyba nie zachodzą.

Czesc
I jeszce raz pytam.Gdzie to jest napisane że alkohol etylowy zmniejsza
wchłanianie tetracyklin?.Będę wdzięczny za odpowiedz.
P.S

8. Data: 2002-12-20 19:24:51

Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <atvq2v$87c$1@news.onet.pl>, datowanej: Fri, 20 Dec
2002 20:12:27 +0100, Hip-Hop naskrobalo...

> [...]
> I jeszce raz pytam.Gdzie to jest napisane że alkohol etylowy zmniejsza
> wchłanianie tetracyklin?.Będę wdzięczny za odpowiedz.

Doxycyclinum
P.S
"Interakcje.
(...) alkohol etylowy oraz w nieznacznym stopniu dieta mleczna
zmniejszają jego wchłanianie;(...)"

Pharmindex 2002

--
Yellow Peril
Nigdy zlej woli nie przypisuj tego, co znacznie latwiej wytlumaczyc

9. Data: 2002-12-20 19:41:47

Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow Peril" <xanda@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości
.
> [...]
> P.S
> "Interakcje.
> (...) alkohol etylowy oraz w nieznacznym stopniu dieta mleczna

Faktycznie tak jest(troszkę wyżej przy działaniu jest napisane ,że
nieco-bardzo niejasne,nieco to może w znikomym stopniu).Dziwne jest to że
opisy leków w Pharmindexie powstawały we współpracy z działami naukowymi
firm farmacetycznych .Dziwne więc ,że taka informacja nie pojawiła się na
ulotce.Może interakcja ta nie ma żadnego znaczenia praktycznego.Swoją drogą
w Farmakologii-Kubikowskiego przy interakcjach etanolu z innymi lekami nie
ma żadnej wzmianki o tertacyklinach.Ciekawe gdzie w takim razie lezy
prawda-pewnie jak zawsze pośrodku.
P.S

10. Data: 2002-12-20 21:01:57

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 20 Dec 2002 20:10:39 +0100,"Hip-Hop"
<b...@p...onet.pl>,Hip-Hop <atvpvl$81a$1@news.onet.pl>
napisał/a:

> [...]

> swojej tezy.Ja osobiście nie spotkałem w piśmiennictwie interakcji pomiędzy
> etanolem a tetracyklinami(no ale moze jestem w błędzie)

Picie alkoholu przy braniu antybiotyków,a szczególnie tetracyklin może
doprowadzić do silnego zatrucia i uszkodzenia wątroby!
Na ulotce antybiotyku "Dotur" jest wzmianka na ten temat.
Jak ktoś nie może obyć się bez alkoholu,to może niech dalej się "kuruje"
alkoholem zamiast antybiotykami.

Kaja

sarkoidoza
zajscie w ciaze
Ciaza a antybiotyk...
CZesc!Co moze powodowac permanentne zapalenie gardla ?(dlugie)
spadek tętna noworodka