Upadek Babilonu, akt przedostatni, scena 69, Masowe odchodzenie z bagna

1. Data: 2022-12-11 15:28:10

Temat: Upadek Babilonu, akt przedostatni, scena 69, Masowe odchodzenie z bagna
Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

"Zdaniem Stanisława Obirka bez względu na to, czy księża zaczną
odchodzić z Kościoła, ta instytucja będzie umierała wraz z nagłaśnianiem
jej patologii. - Książka "Babilon" powstała, bo teraz jest czas na
mówienie o tych patologiach. Artur Nowak twierdzi, że za 10 lat pies z
kulawą nogą nie będzie się interesował tymi tematami. Ta instytucja
wtedy przestanie być interesująca i zniknie z przestrzeni publicznej.
Kościół jest w fazie schyłkowej. Przeżywa ostatnie podrygi i konwulsje.
Seminaria są zamykane i nie ma innego scenariusza. Chyba że Kościół się
radykalnie zmieni, da sobie spokój z celibatem i przestanie być
instytucją deprawacji - zaznaczył."

"- Ciarki mnie przechodzą na myśl o tym, żeby być identyfikowanym z
instytucją (Kościołem katolickim - przyp. red.), która jest kryminalna w
wielu aspektach. To nie jest miłe, a wręcz obciachowe czy po prostu
kompromitujące. Więc deklaruję się jako człowiek wierzący, ale
absolutnie nie identyfikuję się z tą instytucją - wyjaśniał w rozmowie z
Jakubem Janiszewskim.

Przypomniał, że przez 30 lat pozostawał związany z Kościołem. Był
wtedy jezuitą i - jak przyznał - czuł się wtedy szczęśliwy. -
Współtworzyłem ten zakon i wydawało mi się, że można być częścią tej
globalnej organizacji, jaką jest Kościół. Myślałem, że Sobór Watykański
II to nie jest jakaś utopia, tylko coś, co zmienia tę instytucję. I że
ona przestaje być obskurancką sektą, którą znałem z dzieciństwa, a więc
praktykującą parciany i przaśny katolicyzm. Ale w Polsce nic się nie
zmieniło. Ciągle był Kościół homofobiczny, ksenofobiczny i poddany
autorytarnej władzy papieża Jana Pawła II. A w nim biskupi - im głupsi,
tym z większą władzą. Gdy na to patrzyłem, zaczęła się moja historia
odchodzenia od Kościoła - opowiadał."

https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,29205634,kosciol
-jest-w-fazie-schylkowej-i-przezywa-ostatnie-konwuls
je.html

--
pzdr
Roman

2. Data: 2022-12-11 20:26:19

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-12-11 o 15:28, Roman Tyczka pisze:
> [...]
> odchodzenia od Kościoła - opowiadał."
>

> https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,29205634,kosciol
-jest-w-fazie-schylkowej-i-przezywa-ostatnie-konwuls

Lewacy, jak myślą, wykończyli KK od środka.
I co będą mieli w zamian?

3. Data: 2022-12-12 07:52:54

Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

On 11.12.2022 20:26, t-1 wrote:

-jest-w-fazie-schylkowej-i-przezywa-ostatnie-konwuls
je.html

> Lewacy, jak myślą, wykończyli KK od środka.

Nie lewacy, absolutnie, KK sam się wykończył, rzeczywiście od środka, za
to konsekwentnie i skutecznie, to jedyne co im wyszło dobrze.

> I co będą mieli w zamian?

Lewacy? Oni z tego przybytku zepsucia nie korzystali. A reszta
społeczeństwa w miejsce przaśnej ciemnoty i bulli papieskich, synodów,
soborów i zjazdów pedofilskich otrzyma dostęp do oświecenia, nauki,
wiedzy, trzeźwego spojrzenia na współczesny świat, samodzielności
duchowej i moralnej, wolności sumienia itd.

--
pzdr
Roman

PE - dzieje się ?