Urodziny pieciolatka.

1. Data: 2001-03-21 10:31:54

Temat: Urodziny pieciolatka.
Od: u...@a...net (Ula Dynowska) szukaj wiadomości tego autora

W sobote wyprawiam mojemu synkowi piate urodziny. Zaproszona jest grupa
5,6-latkow z przedszkola. Zaplanowalam do jedzenia :
-tort ze smetana i owocami
-kilka rodzajow babeczek na slodko - magdalenki, muffins Magdaleny Basset
(te z makiem - juz wyprobowalam i sa pyszne) i moze cos jeszcze
-kanapki
-jakies kupne paluszki, cukierki itp.
-napoje
Chcialabym zrobic rowniez cos na cieplo, ale nie mam zbyt dobrych pomyslow -
na razie wymyslilam, ze zrobie im takie niby hamburgery, czyli bulka
hamburgerowa podgrzana w piekarniku, a w srodku grillowane kawalki piersi z
kurczaka. Ale moze ktos z Was mialby jakis dobry, sprawdzony pomysl na
cieple jedzenie, ktore taki maluch zje z przyjemnoscia, bez specjalnego
brudzenia sie (zwlaszcza, ze niektore sa niejadkami).
I moze jeszcze jakies inne, ciekawe pomysly? :))

Pozdrawiam - Ula

1. Data: 2001-03-21 11:06:29

Temat: Re: Urodziny pieciolatka.
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Mar 2001 11:31:54 +0100, u...@a...net (Ula
Dynowska) wrote:

>W sobote wyprawiam mojemu synkowi piate urodziny. Zaproszona jest grupa
>5,6-latkow z przedszkola. Zaplanowalam do jedzenia :

Jako matka niegdys 5 letniego syna (ktory skonczyl w lutym 21
lat, ale nie mowcie nikomu, bo od razu czuje sie prastara)
doradzam, co nastepuje:

jesli juz tort, to jak najmniej mazania ALBO w ogole (to u nas
wyszlo wspaniale) - na podlodze w kuchni - jesli jest miejsce-
rozpostrzec stary koc lub duzy kawal piernego polaru,
przeznaczonego na straty lub podsciolke piknikowa, na tym ustawic
przyjecie. Ja po takiej bajecznej imprezce zwinelam resztki,
rozdeptane ciastka i kanapki, galaretke i wylany sok w jeden
tobol i wywalilam do smieci. Nie ma potem wlasciwie sprzatania.

dalej - talerzyki i kubeczki - do jednego urzycia - nic sie nie
stlucze, nie trzeba myc. Do tego kolorowe serwetki i jest wesolo

kanapki jak najbardziej - ALE takie szkolne, zlozone. Np z
pasztetem i cienkim plasterkiem jablka, nawet z dzemem!!! Pokroic
to jakos frymusnie.

do tego moze byc przezytek, ale dzieci na tym i tak sie nie znaja
- jezyk z kostek zoltego sera i kabanosa , kawalkow ananasa albo
co.

Zakladam, ze dzieci przyjda bardziej sie bawic niz siedziec przy
uginajacym sie stole.

Niby hamburgery - bardzo dobra rzecz. Mozna im nawet dac ketchup,
choc to ryzykowne. Jesli uda Ci sie "na szmacie" (patrz wyzej),
to bedzie mniej tzw nerw, stressu i placzu w zwiazku z rozlaniem,
wysypaniem i wdepnieciem. Nadzor bezwzglednie przez caly czas,
ale glownie po to, by sie szarancza nie porozlazila z koca.

Dalsze urodziny syna odbywaly sie glownie na krytej sali
sportowej (wynajmowana na godzine do gry w pilke, potem wynajecie
malej salki, gdzie przynosilam cale zarcie i picie, a personel po
nas sprzatal!!) lub sztucznym lodowisku ("fajnie bylo, Paulowi
ktos przejechal reke lyzwa, ja upadlem do tylu na glowe i ktos
mnie przejechal...")

a w ogole najlepiej miec dzieci w lecie - corki urodziny odbywaly
sie w parku - piknik z latawcami, piknik dla misiow itp, wiatr
zalatwial kwestii sprzatanie. Albo pies sasiadow wynajmowany na
przyjecie...moj bratanek, ktory podczytuje tu, wie o ktorego psa
chodzi!!!)

Krysia, zyczaca powodzenia i stalowych nerwow
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-03-21 11:11:08

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Dynowska" <u...@a...net> napisał w wiadomości
et...
: W sobote wyprawiam mojemu synkowi piate urodziny. Zaproszona jest grupa
: 5,6-latkow z przedszkola.

A lody? Przede wszystkim lody! np. Melba.
1. lody
2. bita smietana
3. roznorodne owoce (moga byc swieze, rozmrozone, albo z puszki)
4. wiorki czekoladowe albo kokosowe (posypac na koniec)

Pozdrowka
Wilma

1. Data: 2001-03-22 17:54:18

Temat: Re: Urodziny pieciolatka/Glizdy w galarecie, kura na patyku.
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ula Dynowska wrote:

> [...]
> brudzenia sie (zwlaszcza, ze niektore sa niejadkami).
> I moze jeszcze jakies inne, ciekawe pomysly? :))

Kura na patyku
Obsmazyc palki kurze na oleju, dodac do patelni troche rosolu, obrane i
pocwiartkowane kwasne jablka, lyzke rodzynek, lyzeczke majeranu i dusic
pod pokrywka 20 minut. Podac z papierowymi serwetkami, ktore dzieciaki
obwijaja dookola "patyka", i koniecznie zorganizowac pojemnik do odpadkow.

Glizdy w galarecie
Zrob zielona lub czerwona galaretke z polowa ilosci przepisanej wody,
wylej na blache na 2-3 cm grubosci, gdy stezeje, wycinaj ksztalty
foremkami do ciastek lub kieliszkiem. Mozna tuz przed zastygnieciem
wcisnac pod powierzchnie gumiane cukierki-glizdy, ktore wygladaja tak
ohydnie, ze zaden pieciolatek sie nie oprze.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-23 00:30:14

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> Jako matka niegdys 5 letniego syna (ktory skonczyl w lutym 21
> lat, ale nie mowcie nikomu, bo od razu czuje sie prastara)

Kochana Krysiu,

Moj MLODSZY ma 23 urodziny w sobote, 24 marca. Gdy sie urodzil w Wielki
Piatek, a pierwszy syn w Wigilie, to wiedzialam, ze juz mam z glowy, bo
tylko 2 wielkie posty w roku, wiec mam zaliczone.

Naiwnie zaproponowalam Olafowi (mlodszemu) obiad w polskiej restauracji
w Los Angeles, odpowiedzial (elektronicznie, oczywiscie), kochana Mamo,
niestety, szkoda, party dawno zaplanowane dla "tysiaca" osob, w
kreglarni. Jasne, obiad OK, ale za tydzien, dwa najlepiej, see you later...

Jak bylam w jego wieku, to tez Rodzice byli ostatnimi osobami, z ktorymi
chcialam spedzac imieniny.

> nie mowcie nikomu, bo od razu czuje sie prastara)

Ja sie nie czuje prastara - ciesze sie z faktu, ze dlugie zycie dalo mi
mozliwosc zobaczenia, poznania, doswiadczenia tylu najrozmaitszych
rzeczy, i perspektywa przynajmniej tylu samo lat przede mna z obietnica
jeszcze lepszych, intensywniejszych, ciekawszych przygod. Nie mowiac o
ilosci ksiazek, ktore udalo mi sie przeczytac. Chocby samo to jest warte
dlugoletniego zycia.

Nie mowiac o deserach.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-23 07:30:01

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
[...]
:

To mi przypomnialo bardzo prosta, ale jakze efektowna galaretke.
Galaretke np. pomaranczowa i zielona przygotowac jak podala Magdalena.
Gdy juz stezeje kroimy ja w paski a potem w kostke. Do pucharka wrzucamy na
przemian: galaretka pomaranczowa, bita smietana, galaretka zielona, bita
smietana i tak, az do brzegow pucharka. Na wierzchu oczywiscie bita smietana,
ktora posypujemy czekolada, albo rozgniecionymi orzechami lub migdalami.
Smacznego
Wilma

menu, biuletyny ,www, prezentacje, poligrafia
Topielec dla Krysi Thompson
Grupa dot....
co mozna zrobic z ryzem - niskokalorycznie
Co zrobic z KROLIKA??