co mozna zrobic z ryzem - niskokalorycznie

1. Data: 2001-03-21 08:37:38

Temat: co mozna zrobic z ryzem - niskokalorycznie
Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W wyniku zmiany diety wprowadzilem ryz jako "obiad" jedzony w pracy
(gotowany rano z woreczka i przynoszony w pojemniczku). No i teraz tylko
pytanie co z tym ryzem mozna zrobic - oprocz dodania owocow (mandarynki,
pomarancze lub banany) lub polania jogurtem?

pozdrawiam
steve

1. Data: 2001-03-21 12:06:59

Temat: Re: co mozna zrobic z ryzem - niskokalorycznie
Od: "Monika Gadomska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

"Steven Jurczyk" <s...@p...pl> wrote in message
> [...]
> pytanie co z tym ryzem mozna zrobic - oprocz dodania owocow (mandarynki,
> pomarancze lub banany) lub polania jogurtem?

Moim zdaniem z ryzu można zrobić dużo fajnych rzeczy ale na pewno nie
niskokalorycznych, bo niestety ryż sam w sobie ma duzo kalorii. Dla
przykładu 100g ryżu to około 140-150 kcal, a 100g ziemniaków to 60kcal.
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-03-21 12:09:54

Od: Jakub Klausa <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Steven Jurczyk <s...@p...pl> wrote:

SJ=> Witam.
SJ=> W wyniku zmiany diety wprowadzilem ryz jako "obiad" jedzony w pracy
SJ=> (gotowany rano z woreczka i przynoszony w pojemniczku). No i teraz tylko
SJ=> pytanie co z tym ryzem mozna zrobic - oprocz dodania owocow (mandarynki,
SJ=> pomarancze lub banany) lub polania jogurtem?

Tuńczyka w sosie własnym ;>
Ugotowaną pierś z kurczaka (wcześniej w domu) ;>
Dużo zieleniny różnorakiej ;>

A jak Ci się znudzi taki zwykły ryż (znudzi Ci się prędzej czy później ;>),
to polecam - unikaj tego w woreczkach, i podprażaj sobie ryż przed
gotowaniem - odrobina oliwy, ryż, to na patelnie i praż, aż ziarenka ryżu
zaczną przybierać rumiano - brązowy kolor. To wszystko do garnka z gotującą
wodą z dodatkiem vegetty/kostki rosołowej. Znacznie poprawia to smak potraw
niesłodkich z ryżem. No i jest proste w przygotowaniu ;> Takie 'akademikowe'
;>

Co Cię tak na dietę wzięło? :>

Kuba
--
Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
* <Jacke:#unix> if it was redhead linux it would be different ;> *

1. Data: 2001-03-21 12:29:07

Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ugotowaną pierś z kurczaka (wcześniej w domu) ;>

Hehe.. Dzisiaj to cwiczylem - bardzo dobre ;-))))
Ogolnie ryz dobrze smakuje z kurczakiem czy tez indykiem w dowolnych
postaciach - a przy okazji to drugie ma duzo bialka...

> [...]
potraw
> niesłodkich z ryżem. No i jest proste w przygotowaniu ;> Takie

hmmm... bede musial sprobowac ;-))

> Co Cię tak na dietę wzięło? :>

Aaaaaa.... Ponad pol roku temu mnie wzielo na fitness & kulturystyke...
Powolna zmiana diety jest efektem ubocznym ;-)))

Stefan Jurczyk
HomeNet - http://home.pl - i...@h...pl - 0801 325555

1. Data: 2001-03-21 12:48:59

Od: Jakub Klausa <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Gadomska <m...@a...net> wrote:

MG=> Moim zdaniem z ryzu można zrobić dużo fajnych rzeczy ale na pewno nie
MG=> niskokalorycznych, bo niestety ryż sam w sobie ma duzo kalorii. Dla
MG=> przykładu 100g ryżu to około 140-150 kcal, a 100g ziemniaków to 60kcal.

Zmiana diety niekoniecznie oznacza przejści na diete niskokaloryczną -
często chodzi naprzykład o diete wysokobiałkową ;>

Kuba

1. Data: 2001-03-21 13:25:19

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Klausa wrote:

> [...]
>
> Zmiana diety niekoniecznie oznacza przejści na diete niskokaloryczną -
> często chodzi naprzykład o diete wysokobiałkową ;>

Jasne. Ale w temacie bylo o kaloriach...
Osobiście wolę kaszę, np. jęczmienną, zamiast ryżu. Kalorii ma znacznie mniej.

1. Data: 2001-03-21 13:53:15

Od: "Monika Gadomska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub Klausa" <j...@b...pl> wrote in message
> Zmiana diety niekoniecznie oznacza przejści na diete niskokaloryczną -
> często chodzi naprzykład o diete wysokobiałkową ;>
>
> Kuba

A przeczytałeś temat?
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-03-21 15:13:47

Od: Jakub Klausa <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Gadomska <m...@a...net> wrote:

MG=> A przeczytałeś temat?

Owszem. Zakłada on, że podstawą do kombinacji ma być ryż.

Kuba

1. Data: 2001-03-21 15:30:42

Od: "Monika Gadomska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Monika Gadomska <m...@a...net> wrote:
>

> Owszem. Zakłada on, że podstawą do kombinacji ma być ryż.
>
> Kuba

Jak również, że ma być niskokalorycznie:)
Z mojej strony EOT.
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-03-21 19:42:36

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytanie co z tym ryzem mozna zrobic - oprocz dodania owocow (mandarynki,
> pomarancze lub banany) lub polania jogurtem?

Próbowałeś jeś na "surowo" :DDD

Sory, ale nie mogłem się powstryzmać :)

--
ostry