Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "jan" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Urząd skarbowy wzywa - help me :)
Date: Sun, 5 Jun 2005 23:36:45 +0200
Organization: news.onet.pl
Lines: 26
Sender: j...@p...onet.pl@83.238.121.130
Message-ID: <d7vqvv$9o1$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.121.130
X-Trace: news.onet.pl 1118007103 9985 83.238.121.130 (5 Jun 2005 21:31:43 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 5 Jun 2005 21:31:43 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.inwalidzi:43693
Ukryj nagłówki
hej :)
słuchajcie złożyłem korektę PITa za 2003r., chcę w nim zwrotu podatku za
ulgę na opłacenie przewodnika osoby niepełnosprawnej z powodu narządu ruchu
(przeoczyłem to składając wówczas rozliczenie roczne, a że 400zł na drodze
nie leży postanowiłem odzyskać składając korektę).
Przedwczoraj dostałem z US "wezwanie do usunięcia braków w podaniu", w
którym oprócz uiszczenia opłaty skarbopwej 5zł i określenia nadpłaty za
2003r proszą mnie o "przedłożenioe dokumentów na podstawie których
sporządziłem korektę zeznania podatkowego w celu przeprowadzenia czynności
sprawdzających w zakresie zasadności mojego żądania" - swoją drogą jakże
pięknie brzmią pisma ze skarbówki :)
Skorzystałem też oczywiście z ulgi na samochód - stąd pytanie o nadpłatę.
Przypomnę że ulga na przewodnika jest wg ustawy ulgą, która nie wymaga
udokumentowania poniesionych kosztów (posiadania dowodów ich poniesienia),
ale jakis czas temu tu na grupie była dyskusja iż US potrafią różnie to
interpretować. Jak to jest?
Jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym zakresie to proszę o
informację czego mogę się spodziewać podczas wizyty w USo jakie dokumenty im
chodzi (domyślam się że o orzeczenie o stopniu niepełnosprawności), na co i
jak powinienem się przegotować, itp?
Z góry dzięki.
Jano
|